Sivu 1/1
Traction bar
Lähetetty: 26 Marras 2013, 15:44
Kirjoittaja miksu11
Onko kellään ollu tommosia kannattaako laitella?Vai millaisia olette käytelly?Mitäköhän katsuri on mieltä

Re: Traction bar
Lähetetty: 26 Marras 2013, 16:40
Kirjoittaja starsky
Itse tuli laitettua nimenomaan katsurin suosituksesta. Eli kun konetila nousee 289->347, niin alustaa muokattava vastaamaan tehokaimpia tuon ajan rakennelmia vastaavaksi. Suositteli nimenomaan noiden asennusta.
Apurunkojen yhdistäjät kanssa melko helppo laitella, alla ketjua molemmista:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=12613
En vielä ole kyllä noita konttorilla näyttänyt.
Re: Traction bar
Lähetetty: 26 Marras 2013, 16:48
Kirjoittaja miksu11
Joo apurunkojen yhdistäjät tuli kans jo tehtyä..
Re: Traction bar
Lähetetty: 26 Marras 2013, 17:05
Kirjoittaja Make67
miksu11 kirjoitti:Onko kellään ollu tommosia kannattaako laitella?Vai millaisia olette käytelly?Mitäköhän katsuri on mieltä

Mulla ollu juurikin tollaset jo monta vuotta -67 HT:ssa. Hyvä lisä taka-akselin tuentaan...
Ei katsastuksissa mitään ongelmaa, käyttänyt olen useita eri katsastusasemia.
Re: Traction bar
Lähetetty: 26 Marras 2013, 17:06
Kirjoittaja Antti66HT
Itsellä oli tuollaiset joskus. Ei kai niistä haittaakaan ollut... Katsastuksessa noita ei vaadita, nuo kun ovat -66 Shelby traction bars, kopiot, eli ei ole tehtaan lisävaruste.
Ns. 4,5 tai 1,5 lehtiset jouset auttavat jo jonkinverran, eli akselin etupuolella on lisä lehti.
Re: Traction bar
Lähetetty: 15 Joulu 2013, 17:12
Kirjoittaja micow
Nuot Shelby-barsit on erittäin hyvät ja lähes huomaamattomat (moniin ratakiskokyhäyksiin verrattuna...) Loppui ainakin mun autossa kertalaakista akselin väpätykset sudittaessa, ja hintalaatusuhdekkin on enämpi ku kohillaan!

Re: Traction bar
Lähetetty: 15 Joulu 2013, 21:00
Kirjoittaja Antti66HT
Siis vahvistatko: et muuttanut autosta mitään muuta, ja "pompotus sudittaessa" katosi? Itsellä paukkui ristikoita kun kuplamuovia, jouset oli normi 4,5 lehtiset. Caltracksit kuulemma toimii, ja valmistus kuvat löytyy googlella...
Re: Traction bar
Lähetetty: 15 Joulu 2013, 21:11
Kirjoittaja micow
Alla oli ensin 235/60 saippuanpalat merkkiä Kelly Charger. Ei mitään pitua ja kauhiaa jyskytystä, kun toinen pyörä löi tyhjää vielä kakkosellakin. Tilalle tuli 275/50, Detroit true-trac lukko, lehtijousiin uretaanipuslat ja Shelby-barsit, niin nyt voi ihan surutta sutata niin paljon kun auto jaksaa pyörittää, eikä hyppyytä yhtään taka-akselia!
Bensaa ja kumia tosin palaa huomattavasti enemmän...

Re: Traction bar
Lähetetty: 15 Joulu 2013, 22:14
Kirjoittaja jls
Mulla on itse tehdyt caltracs kopiot. Ei nyt ihan huomaamattomat, mutta ei tarvi ollakaan. Wheelhop loppui välittömästi. Välillä kolisee kyllä, kireydestä riippuen. Jotku on hiljentänyt tällaiset pätkällä puutarhaletkua.
Re: Traction bar
Lähetetty: 15 Joulu 2013, 22:30
Kirjoittaja micow
jls kirjoitti:Mulla on itse tehdyt caltracs kopiot. Ei nyt ihan huomaamattomat, mutta ei tarvi ollakaan. Wheelhop loppui välittömästi. Välillä kolisee kyllä, kireydestä riippuen. Jotku on hiljentänyt tällaiset pätkällä puutarhaletkua.
Korviinko ne letkunpätkät pannaan?

Miks kolisee silti, vaikka niisson kireydensäätö?
Re: Traction bar
Lähetetty: 16 Joulu 2013, 15:54
Kirjoittaja jls
Kireydestä johtuen. Jos on hitusen löysällä ja ajaa pomppuun, metalliputki lyö jousta vastaan ja kolahtaa. Amerikan pojat on laittanu ko. putken päälle pätkän letkua, jolloin caltracsit voi jättää löysemmällekin eikä kuulu metallista kolahdusta.
Ja kuten sanoit, ei kuulu sittenkään jos tunkee ne letkut korviin. Toisaalta mun mielestä V8:ssa on jotain vikaa, jos käyntiäänen ylittää joku muu ääni. Eli tämäkin kolina korjattavissa avarammalla pakoputkella.

Re: Traction bar
Lähetetty: 16 Joulu 2013, 19:37
Kirjoittaja Homer65
jls kirjoitti:Kireydestä johtuen. Jos on hitusen löysällä ja ajaa pomppuun, metalliputki lyö jousta vastaan ja kolahtaa. Amerikan pojat on laittanu ko. putken päälle pätkän letkua, jolloin caltracsit voi jättää löysemmällekin eikä kuulu metallista kolahdusta.
Ja kuten sanoit, ei kuulu sittenkään jos tunkee ne letkut korviin. Toisaalta mun mielestä V8:ssa on jotain vikaa, jos käyntiäänen ylittää joku muu ääni. Eli tämäkin kolina korjattavissa avarammalla pakoputkella.

Viimeinen kommentti on niin taivaan tosi!!
