Sivu 1/1

A/C komppu ja PAS pumppu irki ??

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 17:28
Kirjoittaja Arto65FB
1985 Fox 3.8L potilas.

Pitäisi päästä käsiksi jakopään koppaan. Koneen vasemmalla puolella olevat tehostimen pumppu ja ilmastoinnin kompura pitäisi saada pois tieltä. Mieluummin irki kuin särki.

Fordin nerokas suunnittelu on vetänyt huolella putket ristiin, ettei voi vain irroittaa pultteja ja mutskuja ja siirtää ensin ilmastoinnin kompuraa koneen päälle ja ilmastoinnin pumppua lokarin päälle.

Voiko tehostimen pumpulle tulevan letkun irroittaa huoleti? Pumpun täyttöputkeen tai niille main tulee päälimmäisin letku. Siinä on kaksi mutterilta näyttävää osaa, isompi pumpussa ja pienempi isomman ja letkun välissä. Ajattelin kokeilla avata sitä pienempää mutteria. Kaipa se letku vääntyy jos on vääntyäkseen tarkoitettu. Vai pitääkö niitä avata molempia yht'aikaa.

No, niin tehostimen letku on jollain konstilla pois tieltä. Voiko ilmastoinnin kompuran nostaa pois tieltä koneen päälle, eli taipuuko ne letkut sen verran.

Sitten enää tehostimen pumpun letku takaisin kiinni ja nostetaan se letkuissaan lokarin päälle tai siihen suuntaan.

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 18:14
Kirjoittaja Vee8
Voi ja kyllä. Näin tehdään huollossa jos vaan mahdollista. En sitten tiedä kuinka outo toi taxi on, mutta mustissa toimii.

Lähetetty: 01 Huhti 2005, 21:30
Kirjoittaja ROKI
Rautakanki avuksi kyllä ne letkut antaa periksi :wink:

Lähetetty: 04 Huhti 2005, 12:00
Kirjoittaja Arto65FB
Voisviddu niitä Foordin suunnittelijoita. Yhden kiinnijämähtäneen rauta+alumiini mutteriyhdistelmän takana tehostimen pumppu, ilmastoinnin kompura ja jakopäänkoppa sun muut tilpehöörit. Ei auttanut butaani + kylmäspray ja kiinalainen 5/8" avokita-avain. Nyt on tulossa investointilaskelmien jälkeen tuon kokoinen jarruletkuavain. Jos ei silläkään auta, niin puukolla halki se detroitin paise, eli tehostimen letku poikki.

Updeittausta

Noni, antautuihan se, kun oli jarruputkiavain. Taas se nähtiin, että kunnon työkalu on investointi eikä kulu.

Vaan onpas siellä jakopään kopan koloissa myös nestettä eikä pelkkää öljyä. Toivottavasti tulevat eri paikoista eivätkä esim. yhdy kannentiivisteen kautta.

Upsista taas, tulipahan taas todettua, että kyllä uusien osien kanssa pulaaminen on kivaa. Jakopään kopan tiivisteiden jämien skrapaaminen käy selän ja hermojen päälle, kun kone on autossa kiinni. Saako noilla gasket remover -tölkeillä mitään helpotusta?
http://www.permatex.com/auto/autouh.asp ... m_no=80646

Dodii, vastataan itse itselle. Kyllä sillä tekee, eli ostin Part Cornerista VHT:n Gasket Removeria. Yllättäen toimi parhaiten siihen pahimpaan, eli mustaan Fel-Pron tiivistemassaaan. Sehän on kuin kumia, jota ei mekaanisesti, eli raaputtamalla saanut kuin venymään ja paukahtamaan takaisin. Tuo "sulatti" sen ja lähti lastalla. Sen sijaan tuo spray ei tehonnut yhtä hyvin noihin kiinnipalaneisiin tiivisteliimoihin/papereihin.

Lähetetty: 25 Touko 2005, 15:55
Kirjoittaja GT-350
Bless the ilimastointi!

'80 fox Mussessakin täytyy irrottaa koko kojelauta, jotta pääsee vaihtamaan lämppärin tai ilmastoinnin kennon. Siis vai factory-ilmastoidussa autossa. Ilman ilmastointia olevien lämppärin kenno vaihtuu helposti vain hanskalokero irrottamalla. On se niin väärin...

Lähetetty: 25 Touko 2005, 21:18
Kirjoittaja musse67
Kuulostaa siltä, että pitää omaan 81:een hommata uus kenno ennen kun lämppärin asentaa paikalleen. Eipä tosin vielä mitään kiirettä...