Sivu 1/7

Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 23 Loka 2013, 15:22
Kirjoittaja Galaxie61
tästä, kun utelua oli. :idea:
ite ajelin fordin pikkulohkon voimin joskus -80 luvulla ja se ei mikään voimapatti kyllä ollu.

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Lähetetty: 23 Loka 2013, 16:19
Kirjoittaja Topias74
No kuka aloittaa..... alle 400 ei varmaan kannata ees kirjoitella. :oops:

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Lähetetty: 23 Loka 2013, 16:22
Kirjoittaja Galaxie61
Topias74 kirjoitti:No kuka aloittaa..... alle 400 ei varmaan kannata ees kirjoitella. :oops:
pikkusen meni pieleen tuo otsikko, olis pitäny olla "suomen tehokkaat katupikkulohkot".
omasta mielestä kaikki on onnistunutta jos tehtaan lukemat on ohitettu.

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Lähetetty: 23 Loka 2013, 18:56
Kirjoittaja Galaxie61
lisään vielä että minä en tule sitten mutupohjalta väittämään mitään mistään josta en tiedä mitään. :keppiheppa:

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Lähetetty: 23 Loka 2013, 19:13
Kirjoittaja Homer65
Nythän ollaan asiassa, kun tohon earlykoppaan ei laillisesti isompaa saa laittaakkaan! Omasta dynotettu 407hp, eli seitsemän kaakkia enemmän, mikä oli tavoitteena. Opettelen ajamaan ensin noilla, radalla, katotaan sitten päivityksiä kun on edes ne, jollain lailla, hanskassa. Tollakin tehomäärällä on joskus tullu takavaloja näytettyä isolohkolle, näillä kuskin taidoilla :lol: !!
Niinkuin Mexico toisessa topicissa kirjoitti, 400 hp riittää radallakin aika pitkälle ja tollakin on voimalinjaa testattu ja heikoksi havaittu. Viime kesänä antautui laatikko jolle valmistaja lupaa kestoa 750hp. hen asti. Aiemmin tuli hajoitettua kardaanin ristikot, joka aiheutti sitten pienen peräpäivityksen, noin niinko välillisesti.
Uskaltaako voimapesien omistajat avautua, jää nähtäväksi. Mielenkiinnolla odottelen!!

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Lähetetty: 23 Loka 2013, 20:26
Kirjoittaja Ahti
Ei varmaankaan tehokkain mutta 408W vaparilla ajettu 203km/h loppuja. Samoilla säädöillä pystyy ajamaan kadulla, niin kauan kun bensaa riittää tai korvat kestää.
Mitään ei ole hajonnut koneesta tai voimansiirrosta, so far.. Mutkarataa ei ole ajettu mutta kadulla rankaistu satunnaisesti aika rankasti ja äkkilähtöjä ajettu jonkin verran.
Venttiilikoneistoa ei ole huollettu, ainoastaan venat säädetty kerran vuoteen.
Voimaa on koko kierrosalueella kadulle "liikaa". Tosin vielä on 15-20hp hakematta, seokset jäi huonoiksi ja peltisarjat on surkeat.
Kone maksoi tyhjästä uusina osina tehtynä +10000 eur (osat + koneistukset). Tai no, vanhaa oli vesipumppu ja käytettynä ostettu imusarja.

Nyt voin jo ääneen tunnustaa että isolohko olisi ollut parempi valinta hinta/kW perusteella.

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Lähetetty: 23 Loka 2013, 20:47
Kirjoittaja Galaxie61
kaara91 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:lisään vielä että minä en tule sitten mutupohjalta väittämään mitään mistään josta en tiedä mitään. :keppiheppa:
Ja mä en ota tähän mitään osaa, kun en tiedä näistä tehoista mitään.
kait sä tiedät mutta et erota iso ja pikkulohkoja toisistaan.

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Lähetetty: 23 Loka 2013, 20:53
Kirjoittaja Topias74
Okei, mulla dynottu 321hv koneesta, jotka nekin tuntuvat ihan kivoilta 3.73 perän ja manuaalin kanssa, mutta siihenkin tottuu. Jalostetaan aina silloin kun on siihen hilloo.... :wink: Kieltämättä mieli tekis ahtaa, tai kasvattaa koneen kokoa 347, tai 363 ,mutta se vaatii Racingin lohkon, tai sitten 351:sestä jalostettu 408 tai 427.
Se kyllä ihmetyttää miksei Windsorin lohkoon ole vielä rakennettu RUISKU-imusarjaa, joka olisi välijäähdytetty ja käypänen esim. kenne bellin ahtimelle, tai whipple tai jollekin muulle uudenaikaiselle ahtimelle! Ostajia varmaan piisais maailmassa! 8)

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 23 Loka 2013, 21:07
Kirjoittaja Topias74
Sitä täytyy sitten pohtia oikein ajan kanssa! :D

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 23 Loka 2013, 22:00
Kirjoittaja CFR-759
Jatketaampa täällä. CFR:n 347:sta (pelkkä motti dynossa) Sämpy dynottanut -12 CPower 447,2 HP/5900 rpm
(CTorque 616,8 Nm/4100 rpm). Avarammilla peltisarjoilla kokeiltu n. +20 HP. Tämä suunniteltu vielä vääntö
pää-asiana. Mitattu alue 2500-6000 rpm ja vääntö sillävälillä 512-616,8-531 Nm välillä (=riittävä).
Ja kai ne modulaaritkin on pikkulohkoja?
-05 GT vakio -08 Stadia ETY 80/1269 korjattu moottoriteho 315,4 BHP/5465 rpm (431,4 Nm/3855 rpm)
-98 Cobra Procharger -06 (kone tehty jenkeissä) 471,2 RWHP/6495 rpm (439 FtLb/4700-5100 rpm)
-12 Boss 302 vakio -13 Dynojet Pori pyöräteho 398,5 HP/7450 rpm (483,87 Nm/4500 rpm)
Eli näitä voi kukin tulkita oman päänsä mukaan kun yhtään ei ole mitattu samassa paikassa.
Ehkä muutama näistä joskus olis hyvä samassa paikassa testata niin sais vertailukelpoisia lukemia.
Ja muutkin voi avautua jos haluaa tänne.

Vesa

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 23 Loka 2013, 23:20
Kirjoittaja Fastback
Yksi kunniakkaan uran suomessa elänyt moottori oli Keith Craftin rakentama 351c 4V. Motti tuli Sandbergin Artolle, meni Vileniuksen Japen Fastbackiin, siitä Humalojan ’71 Sportrooffiin päätyen Litjan drag race Fairlaneen. Motti meni Fairlanen mukana Ranskaan, joten kai siitä nyt uskaltaa vähän jo puhua? Tutustuin koneeseen tarkemmin 1997 kun etsin suuntaa omalle vanhalle Fastbackille. Motti olisiihen aikaan aika kiukkuinen pikkulohko, 550 hv tienoilla oleva 351-357 cid – en muista tarkkaan paljonko oli kuutiotuumia, mutta vakio 3,500” iskulla kone oli. Minulla on muistiinpanot moottorista tallella, kun Humaloja omisti moottorin. Olisi se ollut raju pannu tollaiseen early fastbackiin. Vilenius kellotti muistaakseni 11,4 s vartilla ja Humaloja jotain 12s päälle ja kummatkin kotterot olivat täysin katualustoilla ja kärsivät rajuista pito-ongelmista, tämä motti vietti aikaa kadulla aikoinaan.

Moniko vapari tuottaa tänään tuota enemmän 351 – 357 cid iskutilavuudella? Uho tukistanee tätä turpaaniin, mutta odotetaan että Uho saadaan hälytetyksi paikalle.

Ahdettuja modulareita on tullut ilahduttavan paljon, oikein mieltä lämmittää. Tuolla isolohko osiossa käsiteltiin Araon 4-venttiilikansia. Tuollaisia oli eräs kotiseudun mies ostamassa, mutta jostain syystä hanke kariutui. Tämä kiukkuinen pikkulohko on 3,000" iskulla ja 260-270 asteen nokalla (0,050" nostoilla) :shock: Niin ja Trick-flow R kansilla.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 23 Loka 2013, 23:40
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:Yksi kunniakkaan uran suomessa elänyt moottori oli Keith Craftin rakentama 351c 4V. Motti tuli Sandbergin Artolle, meni Vileniuksen Japen Fastbackiin, siitä Humalojan ’71 Sportrooffiin päätyen Litjan drag race Fairlaneen. Motti meni Fairlanen mukana Ranskaan, joten kai siitä nyt uskaltaa vähän jo puhua? Tutustuin koneeseen tarkemmin 1997 kun etsin suuntaa omalle vanhalle Fastbackille. Motti olisiihen aikaan aika kiukkuinen pikkulohko, 550 hv tienoilla oleva 351-357 cid – en muista tarkkaan paljonko oli kuutiotuumia, mutta vakio 3,500” iskulla kone oli. Minulla on muistiinpanot moottorista tallella, kun Humaloja omisti moottorin. Olisi se ollut raju pannu tollaiseen early fastbackiin. Vilenius kellotti muistaakseni 11,4 s vartilla ja Humaloja jotain 12s päälle ja kummatkin kotterot olivat täysin katualustoilla ja kärsivät rajuista pito-ongelmista, tämä motti vietti aikaa kadulla aikoinaan.

Moniko vapari tuottaa tänään tuota enemmän 351 – 357 cid iskutilavuudella? Uho tukistanee tätä turpaaniin, mutta odotetaan että Uho saadaan hälytetyksi paikalle.

Ahdettuja modulareita on tullut ilahduttavan paljon, oikein mieltä lämmittää. Tuolla isolohko osiossa käsiteltiin Araon 4-venttiilikansia. Tuollaisia oli eräs kotiseudun mies ostamassa, mutta jostain syystä hanke kariutui. Tämä kiukkuinen pikkulohko on 3,000" iskulla ja 260-270 asteen nokalla (0,050" nostoilla) :shock: Niin ja Trick-flow R kansilla.
kansien hankita kaatu muistaakseni siihen ettei niitä ollu just sillon yhtään paria myytävänä. tuo keksintö on kulkenut kelvollisia aikoja jo kauan sitten ihan rautakansilla. en epäile että nyt menisi huonommin.
erilaiset ratkasut on tehty niin että hifistelijää hirvittää ja helposti vois suusta päästä että " ei noin voi.."
toivottavasti omistaja saa sen kytkimen pääsylinterin kytkettyä polkimeen ja tulee vielä joku kerta natikoihin kokeilemaan.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 24 Loka 2013, 09:34
Kirjoittaja Mexico65
Mulla on kai yksi tehokkaimmista.
Vapari ruisku 334 cid.
++500 hp
+600 Nm
Helyt on sitä luokkaa, että kestää varmaan tuonne 1Khp korville.

Tämä tulee myyntiin!
Täydellisenä pulttaa kiinni Bensa ja sähkö.
tai
Jotenkin pienemmissä erissä.

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 24 Loka 2013, 20:36
Kirjoittaja MrFairlane
Hmm...ei ole tullut vielä topikkia nimeltä Suomen tehokkaimmat Ford katu-Y-Lohkot.

Ja taitaisi muutenkin olla aika hiljaista keskustelu niistä Mustang-foorumilla tai ylipäätänsä Euroopassa. :(

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Lähetetty: 24 Loka 2013, 20:38
Kirjoittaja Homer65
MrFairlane kirjoitti:Hmm...ei ole tullut vielä topikkia nimeltä Suomen tehokkaimmat Ford katu-Y-Lohkot.

Ja taitaisi muutenkin olla aika hiljaista keskustelu niistä Mustang-foorumilla tai ylipäätänsä Euroopassa. :(
:lol: Noh sää sanoit ton itte!!