Sivu 1/2

289 ja Petronix -sytkäjärjestelmä

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 12:46
Kirjoittaja Poro
Katselin vanhoja tarinoita, mutta en suoraan nähnyt olisiko kenelläkään tuota Petronixin sytkäjärjestelmää? Nyt kaivattaisiin kokemuksia sen asentamisesta ja käytöstä.

Itselläni vanha perinteinen systeemi toimii, enkä sitä vaihda ennenkuin rikkoutuu. Ajatuksena olisikin ostaa uusi _ennen_ kuin vanha hajoaa. Todistetusti olennaisten osien rikkoutuminen on suoraan verrannollinen rahatilanteeseen, joten ajattelin ennakoida. (näkis vaan)

Kaikki kokemukset olisi rok rok, ja mitäs väliä sillä on onko sama konekaan... =) Earlyssä olisi tietty kiva jos saa mahdollisimman piiloon.

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 13:09
Kirjoittaja GT-350
On ja toimii; täysin huoltovapaa eikä mitään ongelmia. Asennus menee "heittämällä", mutta toisilla taas ei ole kuulemma mennyt.

Ainoa ulkoinen muutos on 2 pihaa jakajaan, eli myös punainen piuha joka puolan plussalta sinne lähtee.

Lähetetty: 29 Maalis 2005, 22:54
Kirjoittaja ROKI
Hyvin pelaa ja taitaapi jo lähteä viides kesä menemään, eikä siinä asennuksessa ole mitään ongelmia, ei pidä pelotella turhaan ainut mitä piti tehdä viilata pyörijän ala helmaa vähän pois. Kun on tarvike sellanen oli korkeampi, punainen piuha +napaan puolalle ja musta miikkaan puolalle, jakaja noin kohdalleen ja tulille. Ennakkojen säätö strobolla kohdilleen eipä muutu enää ennakot ajon jälkeen niinkuin kärkien kanssa puljatessa. MUTTA laita kärjet ja konkka pikku purtiloon johonkin jemmaan autoon, meinaan jos sattuu niin ikävästi että sippaa jostakin syystä, saat heitettyyn kärjet paikalleen et jää matkalle. Jos tarvitset neuvoja kyseiseen hommaan, YV:n kautta saat puhelin numeron sillä on mielekkäämpi toimitella asioita.

Lähetetty: 30 Maalis 2005, 10:21
Kirjoittaja Arto65FB
Minulla oli edellisessä jakajassa sellainen tai mahdollisesti jopa edeltäjä Per-Lux. Toimi minulla melkein 10 vuotta ja vielä pari vuotta sitten, kun menin lainaamaan varajakajaa yhdelle sytkäongelmien kanssa painineelle aloittelijalle ja sille tielle tuo jakaja taisi jäädä.

Pertronix asennus ei ole kaikilta onnistunut ja lisäksi palikoita on väsähtänyt kesken kaiken, mitä on lukenut muutamien vuosien aikana, eli älä aja vanhoja kärkiä loppuun vaan pistä ne hanskalokeroon talteen. Yleensä ne Ameriikassa vaihdettu Pertronixin puolesta, täällä sitten kannattaa myyjältä kysyä takuuta. Pertronixin asennusohjeissa on vaihtelevasti ollut, että siihen vaan kiinni ja toisessa paperissa taas ollut, että vastus pitää poistaa, että saa 12V.

Lähetetty: 30 Maalis 2005, 12:00
Kirjoittaja Mussemaan
Arto65FB kirjoitti: Pertronix asennus ei ole kaikilta onnistunut ja lisäksi ne ovat väsähtäneet kesken kaiken, mitä on lukenut muutamien vuosien aikana, eli älä aja vanhoja kärkiä loppuun vaan pistä ne hanskalokeroon talteen. Yleensä ne Ameriikassa vaihdettu Pertronixin puolesta, täällä sitten kannattaa myyjältä kysyä takuuta. Pertronixin asennusohjeissa on vaihtelevasti ollut, että siihen vaan kiinni ja toisessa paperissa taas ollut, että vastus pitää poistaa, että saa 12V.
Ehdottomasti etuvastus peliin, tai mikäli autossa on orggis etuvastuksellinen (kärjellisen) puola niin silloinhan sitä ei tarvitse.
Kokeilin omaan 302:n -myllyyn MSD:n BII puolaa ilman etuvastusta pertronixia ja lyhyenkin ajon jälkeen purkki kuumesi "totella voimallisesti" -ihan liikaa.

Ohjeessa muistaakseni sanotaan max virta/teho jonka purkki kestää.
Tämän saa laskettua helposti kun mittaa oman puolan ensiövastuksen ja laskeskelee hieman.


Muuten purkki kyllä pelasi hienosti, kerrankin mainospuheet pitivät 100% paikkansa. Käynnistyi huomattavasti paremmin kylmänä, tasaisempi käynti jne jne.
Autogagen rundimittari alkoi tosin sekoilla päivityksen jälkeen, mutta tähänkin on omat kikkansa. Ilmoittele jos ongelmia tulee.

Lähetetty: 30 Maalis 2005, 12:53
Kirjoittaja fairlane
kolme kesää olen ajanut tolla petronanaksilla ja hyvin pelaa, tosin jakaja oli tehdaskorjattu joten väljää ei pitäs älyttömästi olla .viimekesänä oli msd-6al boksi +petronax kärkien tilalla ja pelas ihan hyvin ,mulle ainakin ollu ihan positiivinen kokeilu.

Lähetetty: 30 Maalis 2005, 23:05
Kirjoittaja ROKI
Juu sit kun laittaa viellä uudenjakajan nin kuin minä tein, ei ole ongelmia kaikki uutta. Yleensäkkään en laita mitään vanhaa tai käytettyä jos saa utta tilalle.

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 20:23
Kirjoittaja Mussemaan
ROKI kirjoitti:J
Yleensäkkään en laita mitään vanhaa tai käytettyä jos saa uutta tilalle.
Ajat kuitenkin vanhalla mussella vaikka uusiakin olisi saatavana...hihihi :wink:

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 21:53
Kirjoittaja ROKI
Mussemaan kirjoitti:
ROKI kirjoitti:J
Yleensäkkään en laita mitään vanhaa tai käytettyä jos saa uutta tilalle.
Ajat kuitenkin vanhalla mussella vaikka uusiakin olisi saatavana...hihihi :wink:
Niinpä ajan, kun tykkään ajaa vanhanmallisella uusilla osilla kasatulla varmatoimisella harraste pelillä, ei vilku merkkivalot ei soi summerit :wink:. Joo kun ei sitä uutta mustia saanut Suomesta olin sitä ostattelemassa paikallisesta fort liikkeestä joensuusta, mutta eivät pystyneet toimittamaan. Joten rupesin rakentamaan taloa itselleni, toivotaan että uusi polle rantautuu sitten jahka on talo valmis jossainvaiheessa katotaan sitten.

Lähetetty: 22 Kesä 2005, 15:05
Kirjoittaja Tahavo
Rupesin harkitsemaan kärjettömän sytkän asentelua 302;een. Jossakin muistaakseni oli paljonkin juttua siitä aiheesta?
Miten olisi Us-Partsista saatava Crane XR-i? Mikä olisi hyvä poropeukalo malli? Eli helppo asentaa.

Lähetetty: 22 Kesä 2005, 15:56
Kirjoittaja GT-350
Mulla toistaiseksi ainoa kokemus on Petronixista. Toimii, kukkuu ja on helppo asentaa kenen tahansa. On muuten toimiva Px kohta myynnissä...

Lähetetty: 22 Kesä 2005, 20:55
Kirjoittaja CO = häkä
tuli joskus 90 luvulla onkelmia jakajan kanssa ( väljä, söi kärkiä, vaelteli ym) vaihdoin tilalle accelin kärjettömän jakajan ja uuden accelin puolan ja onkelmat loppu 8) ei tartte vilkaista ku parin vuoden välein josko hapettuis tai jotain....
vanhus käykin paljon paremmin

Lähetetty: 23 Kesä 2005, 09:51
Kirjoittaja Tapsa
Pertronixia on tullu myös kokeiltua MSD BLASTER 2 puolalla
ILMAN Esivastusta, moduli tosiaan lämpenee = en suosittele
MSD B 2 puola ainakin vaatii esivastuksen = toimii ei ole vastavaa ilmiotä
vakiopuolalla vastuksella tai jos ei vaadi sitä , pitäis toimia ongelmitta 8)

Lähetetty: 27 Kesä 2005, 08:44
Kirjoittaja KTM
BW-364 kirjoitti:Rupesin harkitsemaan kärjettömän sytkän asentelua 302;een. Jossakin muistaakseni oli paljonkin juttua siitä aiheesta?
Miten olisi Us-Partsista saatava Crane XR-i? Mikä olisi hyvä poropeukalo malli? Eli helppo asentaa.
Juhannusaattona survaisin Cranen "poropeukalomallin" paikoilleen jakakaan vähän alle tuntiin. Jos etuvastuspiuha (pinkki) olisi löytynyt heti kojelaudan alta, niin homma olisi mennyt tasan tuntiin. Nyt pihan etsintään paloi turhaa aikaa, koska tuo onneton pinkki piuha oli suojattu mustalla johtosukalla.

Crane on hyvän tuntuinen ratkaisu ja kone jysähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä.

Lähetetty: 18 Maalis 2006, 18:31
Kirjoittaja PeteP
Nyt olisi kamat pöydällä, tehaskorjattu motorcrafti+pertronixi,ohjeessa seisoo jotta kun etuvastus niin pitäis ottaa virta sieltä virtalukonpääjohdosta ennen vastusta mutta mitä toi tekee jos kytken vaan sen suoraan puolaan,siis jälkeen vastustuksen :?: