Sivu 1/2
C4-Öljymäärä ym.
Lähetetty: 29 Maalis 2005, 12:02
Kirjoittaja PeteP
Täyttömäärä kokonasuudessaan? vetolevynpulttien momentti?
Lähetetty: 30 Maalis 2005, 22:12
Kirjoittaja PeteP
No voi perseensuti! eikö kellään kokemusta C4-öljytäytöstä?? no jos mä ostan 10 litraa niin aika lähellä varmaan.. no sitten! mistä edullisimmin oikea öljy? eikösse joku F-type ole? Paikallinen Shell 6.50 litra, kalliin oloista, autotarvikkeessa taas ei ollu muutakuin dexronit, Voortin öljystä tietooka,myyvät Mobilia.. Momenttiarvoja luulis myös jollain olevan,kun koneitakin tunnutaan väsäävän.. joo sais ton antiikin vapuks asvaltille

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 08:07
Kirjoittaja Mach73
Muistelisin kokonaisöljymääräksi n.9 litraa. Kysy lähimmältä Nesteen asemalta olisko niillä ATF-G laatikkoöljyä(vastaa F-typeä). Se kylläkin myydään 20l kannuissa, mutta hinta on jotain alle 4e/litra. Itse laitoin C-kutoseen sellaiset ja tuntui ainakin vielä eilen toimivan.
Lähetetty: 31 Maalis 2005, 10:18
Kirjoittaja PeteP
Jeespoks! pitääpä kysästä tuota.. täytyy myös ottaa tarjouksia noista vauhtikaupoista.
Lähetetty: 31 Maalis 2005, 16:58
Kirjoittaja janne260
Mach73 kirjoitti: tuntui ainakin vielä eilen toimivan.
Pirkanmaan Paikallis Pussihousu Päässy Paanalle, Perskules.
Eikös Mussseman tehny tästä (siis laatikkoöljy) asiasta viime keväänä tutkimusta, löytyy jostain aiemmasta topicista aika paljonkin tietoa aiheesta.
Lähetetty: 31 Maalis 2005, 21:46
Kirjoittaja Homer65
janne260 kirjoitti:Mach73 kirjoitti: tuntui ainakin vielä eilen toimivan.
Pirkanmaan Paikallis Pussihousu Päässy Paanalle, Perskules.
Eikös Mussseman tehny tästä (siis laatikkoöljy) asiasta viime keväänä tutkimusta, löytyy jostain aiemmasta topicista aika paljonkin tietoa aiheesta.
Juuri näin

. Löytyy asiaa enempikin. Tikun mukaan sitä on talven jäljiltä tuullut lisäiltyä, ja rempan yhteydessä uudet öljyt. Rempasta on aikaa usiampi vuosi aikaa eikä muisti riitä

niin pitkälle. Öljyä on löytynyt paikallisesta varaosaliikkeestä suoraan

hyllystä. Tosimiehet ajelee kyllä tomaatilla, luu ulkona ja toinen ratissa

sitä kun ei tarvi vaihtamiseen.
Lähetetty: 31 Maalis 2005, 22:15
Kirjoittaja ROKI
Minä laitoin ponssen metsäkoneen laatikko öljyä, C4 tomaattii toimii moitettomasi kelissä kuin kelissä, eikä ole edes lauhdutinta öljymäärä riippuu turpaanin koosta 8-10L. Kympin kun varaa niin riittää, ja hintaa oli mitälie maksanut en muista rahallasaa ja hevosella pääsee näin se on nähtävä

tärkeintähän se on että sitä litkua vain saa, Enkä muuten vaihda kun 3vuoden välein.
Lähetetty: 31 Maalis 2005, 23:16
Kirjoittaja PeteP
Nohnii kävin just nostamassa tomaatin paikalle, onneks toi C4 on niin kevyt että helppo yksin laittaa, hallitunkki pohjan alle ja hop ylös.. Jokohan nesteen automaattiöljyn laatu parantunut sitten takavuosien, ennen se haisi jo valmiiksi palaneelta

Hä miksei Rokin maatti lauhdutinta kaipaa? mie iskin toolasen 13x40 senttisen pystyyn.. toi syylärin alaosassa oleva "lämmitin" on ihan turha kesämopiilissa. Ja jos tulee entisen manuaalisen aiheuttamaa vierotusoiretta,käyn ajamassa kaverin wanhalla zetorilla

ei oo siinäkään ohojaustehostinta

Lähetetty: 31 Maalis 2005, 23:25
Kirjoittaja ROKI
Sen jos tietäisin kyllä kertoisin on ollut koko ajan 6 vuotta ilman lauhdutinta samoin oli FMX ilman lauhtua olisko se tuo mettäkoneen öljy erilaista etä kestäis kuumeetta erilailla en tiijä kerankin näin.
Re: C4-Öljymäärä ym.
Lähetetty: 03 Huhti 2005, 13:07
Kirjoittaja Mexico65
speedy kirjoitti:Täyttömäärä kokonasuudessaan? vetolevynpulttien momentti?
Täyttömäärät -65, ilmeisesti myös 66 jne.
Mallit:
PCS-E, F, G, J ja M - 7 qts. 25 oz
PCW-j, M, AA, AD ja AF - 8 qts. 27 oz
Öljyn täytön voit tehdä kahdella tavalla, kaataa kaiki kerralla ja huomata, että puolet meni lattialle, tai lisäät öljyt vähitellen esim noin 2 gts. kerrallaan ja välillä konetta käyttäen selaten vaihteisto kaavion läpi parikertaa, kunnes laatikko otta kiinni. Tämän jälkeen alat lisäämään öljyä pienemmissä määrin. Kun laatikossa on niin paljon öljyä, että autolla voi ajaa suorita pienieni koe lenkki pari kilometriä, selaa vaiheistoa. Tarkasta öljypinnan taso vaihde P asennossa lisää tarvittaessa öljyä varovasti ei ylärajaan. Aja koeajolenki niin, että laatikon öljyt lämpiää, käytä kaikkia vaihteita manuaalisesti. Tarkasta öljytaso lisää tarvittaessa.
Koska tämä jälkimmääinen tapa on turhan monimutkainen niin useimmat automaattilaatikon öljyn vaihtajat valitsevat tuon ensimmäisen tavan. Jos valitset ensimmäisen tavan niin öljyn laadullakaan ei ole kovin suurta väliä muuten kuin hinnan suhteen eli halvinta mahdollista ja lähes sopivaa. Pääasiahan on että väri on punaista.
Momenteja:
Vetolevy kampiakseliin 75 - 85 lbf ft (tiiviste liima tai vastaava kierteisiin)
Muista aluskehä vetolevyn ja pultien väliin.
Turbiini vetolevyyn 23 - 28 lbf ft (lukko mutterit nylokit tai litistetyt)
Momentit eivät kaikien mielestä ole tarpellisia. Toinen tapa on vältää niitä ja korjailla tuhoja pari kolme kertaa kesäässä. Sehän käy tosi nopeasti jos on näppärä mies tai nainen kyseessä. Näin homma tulee tutuksi eikä virheitä satu uudelleen korjauksissa niin paljoa ja muutenkin korjaukset sujuu näppärämmin. Päätä itse kumman tavan valitset.
Lähetetty: 04 Huhti 2005, 12:06
Kirjoittaja PeteP
Jeespoks! öljylotraamiset on harjoiteltu GM aikoina, ja oikeaoppisesti.
tunnettuahan on että pienet pultit ja ruuvit vedetään liian tiukalle, isommat liian löysälle..
aluskehänkin tiesin hommata, kuulemma sitäkään ei aina hokattu laittaa.
Kiitos avusta,sanoi Aatos kivusta

Lähetetty: 04 Huhti 2005, 13:24
Kirjoittaja Mussemaan
juu Neste ATF-G on nimenomaan voortin F -luokituksen mukaista. Näin kertoili nesteen tekninen asiakastuki.
Jos lauhduttimen jättää kokonaan pois niin on erinomaisen tärkeää yhdistää lähtö/paluu putkilla toisiinsa.
Ei siis tulpata putkia.
Lauhdutin ei toki ole vakioturbiineja käytettäessä pakollinen, mutta laatikon elinikää se joka tapauksessa lisää 100% varmuudella.
Pinnat kuluvat kuumemmassa lootassa nopeammin, eikä liian kuuma öljy voi muutenkaan olla olla optimi voitelun kannalta, tämähän on ihan järkeenkäypää.
Pienillä ajomäärillä kesäautoissa tietenkään ei välttämättä lootan elinikä ehdi tulla täyteen vaikka kuinka "nopeuttaisi kulumista", eli jättäisi jäähdytyksen pois.
Tuo kuuluisa "F-tyyppi" pitää sisällään hieman suuremman kitkakertoimen kuin yleensä autolootien öljyissä on, eli luisto lisääntyy hieman väärällä oljyllä vaikka eroa ei ratin taakse huomaisikaan. Eli kuluminen lisääntyy vrt "oikeaan" öljyyn.
Tiedän toki automaattilootilla ajetun ihan normaaleilla moottoriöljyilläkin, ja loota toimii kyllä ihan normaalisti...tai ainakin tuntuu siltä.

Lähetetty: 19 Heinä 2007, 23:21
Kirjoittaja 65HT
Oletteko muuten mihin hintaan saaneet noita laatikkoöljyjä? Ostin 20 litraa nesteen atf-g öljyä ja hinta oli 59 €. Mielestäni kohtuullinen hinta moiselle kannulle, varsinkin kun vertaa mihin hintaan muilta merkeiltä löytyi. Tiedä sitten sen laadusta...
Re: C4-Öljymäärä ym.
Lähetetty: 16 Kesä 2008, 19:30
Kirjoittaja Shitback65
Ostin tänään tuon 20L kannun Nesteen ATF-G:tä joka tosiaankin on F-Type öljyä.
Hinta alle 60e, mutta vaativat asiakasnumeron. Voit vaikka kysyä joltain "tutulta" varaosatoimittajalta, voitko hakea sen heidän asiakasnumerolla, jos itse hakee sen ämpärin sieltä, niin eivät lähetä edes pienlaskutus lisää.
Vertailun vuoksi Uspartsissa: Gulf F-Type 10L 130-140euroo
Re: C4-Öljymäärä ym.
Lähetetty: 16 Kesä 2008, 20:31
Kirjoittaja Late
Ainakin Tampereen Motonet myy F-type öljyä litran purkeissa 4,90 eur / kpl. Merkki jotakin amerikkalaista, mitä joissain USA varaosakaupoissa näkynyt aikaisemminkin.