Sivu 1/6

Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 01 Loka 2013, 22:38
Kirjoittaja Futurage
Jarrutettiin tänään Kotkan suunnalla.
Orkkis D0VE-lohkoon tehty 460 stroker.

Teho vaparina 750 ja kaasuilla 1055 heppaa....6100 kierroksella.

Soturi astukoon esiin jos siltä tuntuu...jos ei niin Natikoissa nähdään !

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 01 Loka 2013, 22:48
Kirjoittaja Topias74
Tuolla konimäärällä luulis liikkuvan auto kuin auto! 8)

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 09:22
Kirjoittaja Pertti
Joutuuko kaasua käyttämään ohituksissa, vai jaksaako mennä normirekan ohi ihan vaparina?

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 10:20
Kirjoittaja Antti66HT
Kysymyksen asettelu on typerä, koska riippuu luonnollisesti suoran pituudesta. Miehekkäät on lukemat. Sitten vaan niitä tiehen välittämään. Välittäminen on tärkeätä näissäkin hommissa.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 10:30
Kirjoittaja Futurage
Pertti kirjoitti:Joutuuko kaasua käyttämään ohituksissa, vai jaksaako mennä normirekan ohi ihan vaparina?

Kyllä joutuu kaasua painamaan ohituksissa...muttei kovin syvään..... :D

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 17:37
Kirjoittaja Sport 65
kaara91 kirjoitti:Veikkaan kuitenkin myös, että jos moottoriin on mahdollisuus lisätä vielä tehoa, on alustassakin myös varmasti parannettavaa käyttötarkoituksesta riippuen.
Tehon riittämättömyys on tiedostettu ja jarrut on etukäteen päivitetty kaksi piirisiksi ja eturummut 11" levyiksi.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 19:49
Kirjoittaja jls
Sport 65 kirjoitti:Tehon riittämättömyys on tiedostettu ja jarrut on etukäteen päivitetty kaksi piirisiksi ja eturummut 11" levyiksi.
Paljon yhtään ei tartte olla kateellinen. Samalla miehellä yksi suomen nopeimpia fastbackejä ja tehokkaimpia isolohkoja. Eikä se isolohkon lavettikaan ihan surkea ole :D

Way to go!

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 20:48
Kirjoittaja MrFairlane
Vaununvetoonko noita kaikkia hevosia tarvitaan?

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 21:46
Kirjoittaja Fastback
Asialliset hevosvoimalukemat ja se maksimi vääntö. 940!!!! 940 eikä mitään Nm... vaan jalkapaunaa, eli 1269 Nm. Jos pyörä pitää niin maapallo pyörähtää :) On kertakaikkiaan vakuuttavat teholukemat.
MrFairlane kirjoitti:Vaununvetoonko noita kaikkia hevosia tarvitaan?
Vedättekö te reikäpää dragsterillä vaunua?
Sport 65 kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Veikkaan kuitenkin myös, että jos moottoriin on mahdollisuus lisätä vielä tehoa, on alustassakin myös varmasti parannettavaa käyttötarkoituksesta riippuen.
Tehon riittämättömyys on tiedostettu ja jarrut on etukäteen päivitetty kaksi piirisiksi ja eturummut 11" levyiksi.
Huhun mukaan kasvanutta tehoa kompensoidaan vaihtamalla alkuperäiset 5" leveät rättirenkaat 225 mm leveisiin tubeless radial M+S renkaisiin.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 22:27
Kirjoittaja Topias74
Mitä hyötyä tuosta renkaan vaihdosta enää on? Savuavat vaan erilailla katuun ja taivaalle! :roll:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 22:54
Kirjoittaja Antti66HT
No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 22:55
Kirjoittaja Sport 65
kaara91 kirjoitti:
Sport 65 kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Veikkaan kuitenkin myös, että jos moottoriin on mahdollisuus lisätä vielä tehoa, on alustassakin myös varmasti parannettavaa käyttötarkoituksesta riippuen.
Tehon riittämättömyys on tiedostettu ja jarrut on etukäteen päivitetty kaksi piirisiksi ja eturummut 11" levyiksi.
Mä kyllä suosittelen 14in etulevyjä ja jäähdytystä letkuilla, jos radalle meinaat oikeesti ajelemaan. Radalla kyllä loppuu jarrut varmasti noilla tehoilla. Ja tuo huipputehohan ei isolohkossa kerro kaikkea. Siellä on myös vääntöä, mikä siirtää myös autoa rivakasti mutkasta ulostultaessa tallaa painettaessa. Hienoa, että saadaan mukaan lisää tehokasta kalustoa.
Nyt on vaan ne 11" ja yksimäntäiset jarrusatulat, on nekin rumpujarruja paremmat. Radalla tolla on tarkoitus käydä pyörimässä vain viikonloppuisin.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 02 Loka 2013, 22:59
Kirjoittaja Sport 65
Antti66HT kirjoitti:No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Ei mene noi 14 tuuman jarrut heittämällä 15 tuuman vanteisiin, varmaan joutuu sorvaamaan satuloita.

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 08:08
Kirjoittaja Antti66HT
Sport 65 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Ei mene noi 14 tuuman jarrut heittämällä 15 tuuman vanteisiin, varmaan joutuu sorvaamaan satuloita.
Kieliposkessa menee varmasti ;)

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Lähetetty: 03 Loka 2013, 08:45
Kirjoittaja 1969
Jarrut ovat vauhdin surma. Lisää tehoa ja pienemmät jarrut, niin kulkee kovempaa. Ainakin laahaavilla jarruilla. :D

Itse olin kaverin puolesta hieman pettynyt tuohon vaparitehoon, riittääkö irroittamaan pidon yli 100kmh nopeuksista faikun alustalla?