Sivu 1/1

Holley 600 vacuumi-tyhjäkäynti

Lähetetty: 25 Syys 2013, 10:34
Kirjoittaja sale
Aika pitkään on jo vaivannut outo tauti- 302 suht. miedolla rullanokalla alkaa kuuma kone käydä heikosti ja sammahtaa jos seisoo pitkään jarrupoljinta vasten. Jos ehtii pukata automaatin kepin vapaalle niin kierrokset nousee sen verran että pysynee käynnissä. Kaasariin asennettu täyskorjaussarja jo toissa kesänä-tänä keväänä katoin bensapinnat-jotenkin tuntuu että soppa loppuu auttaisko vähä nostaa pintaa? Seoksia säädelty- seosmittari autossa-n.12:1 seos tyhjäkäynnillä eli aika rikas pitää olla että jaksaa käydä.n.13-14:1 on ajossa ja täyskaasulla toimii hyvin. Pihalla käykin yleensä hyvin,mutta Forssan picknickiin jonottaessa helteellä sammu ainakin viidesti.tuntuu että varsinkin kuuma ilma vaikuttaa mutta nyt syksylläkin kerran sammahti valoissa. Jotkut veikkaa höyrylukkoa-eli adapterilevyä laitettava kaasarin alle, joku veikkaa alipainevuotoa, onko kellään ollut samaa vaivaa?

Re: Holley 600 vacuumi-tyhjäkäynti

Lähetetty: 25 Syys 2013, 15:45
Kirjoittaja Fastback
Kaaran heittoihin lisäksi:
1) Katso myös tulpat - käykö kaikilla pytyillä, jos käy seitsemällä niin oireilee noin, pysyy käynnissä vapaalla, vaihde päällä ei tai erittäin huonosti.
2) Mikä vaihteisto? Jos mummomatic niin onko alipainemodulaattori tiensä päässä?

Re: Holley 600 vacuumi-tyhjäkäynti

Lähetetty: 26 Syys 2013, 08:57
Kirjoittaja sale
Kiitti vinkeistä. Täytyy kakimisen alkaessa katsoa seosmittarista mitä sille tapahtuu.Tuo sytkäjuttu on mielenkiintoinen, nyt mulla taitaa olla "ported vacuum" linjassa jakaja, silloinhan ei ole alipainetta ollenkaan tyhjäkäynnillä, vasta hiukan kaasuttaessa sitä tulee, tämä voisi olla yksi syy. Mulla on vaan perusennakkoa niin paljon että suoralla imusarja-alipaineella jakajassa on enskaa sit niin rutosti..onhan se alipainekalvokin toki säädettävä. Moottori on kokonaan tehty uusiksi muutama kesä sitten, tulppia en ole edes irroittanut sen jälkeen täytyypä katsoa. Laatikko täysrempattu alipainemodulaattoria myöten viime talvena.

Re: Holley 600 vacuumi-tyhjäkäynti

Lähetetty: 03 Loka 2013, 20:10
Kirjoittaja sale
En mä saa sitä vessaa toimimaan.. Tarkastin tulpat ja pluggasin alipainelähdöt luukkulampuille alipainevuoto-epäilyn takia ei apua. Mulla on ollut aina ported vacuumissa jakajan alipainekello,sillä on suht hyvin pelittänyt. Mutta portedissahan ei ole vacuumia tyhjäkäynnillä vaan vasta kun läppiä avataan, siksi vaihdoin nyt imusarjavacuumiin jotta sain ennakkoa tuon 15 astetta tyhjäkäynnillä. Ennakko vaan tuntuu soutavan lampulla katottuna, myös seosmittari heiluu 13.5-15 välillä ,nyt kyllä käy tyhjää 800 vapaalla, mutta jos laittaa d:n päälle kepistä kierrokset putoo 500:aan ja sammahdus. Vaikkaruuvais 4 kierrosta seosruuveja ei saa rikkaammalle , se yleensä on auttanut. Jakajakin peruskorjattiin ja avattiin konerempan yhteydessä oiskohan siihen nyt jotain tullut..vai kaasari .. hohhooijaa. Avaan kaljan. :nenu:

Re: Holley 600 vacuumi-tyhjäkäynti

Lähetetty: 03 Loka 2013, 21:36
Kirjoittaja GT-350
sale kirjoitti:alkaa kuuma kone käydä heikosti ja sammahtaa jos seisoo pitkään jarrupoljinta vasten. Jos ehtii pukata automaatin kepin vapaalle niin kierrokset nousee sen verran että pysynee käynnissä.
sale kirjoitti:nyt kyllä käy tyhjää 800 vapaalla, mutta jos laittaa d:n päälle kepistä kierrokset putoo 500:aan ja sammahdus.
Turbiiniin lisää stallia...ainakin.

Re: Holley 600 vacuumi-tyhjäkäynti

Lähetetty: 12 Heinä 2014, 21:55
Kirjoittaja Fastback
Mikä oli vika katiskassa - vai onko vieläkäänä selvinnyt? Aattelin että muita ihmisiä vastaavassa tilanteessa saattaisi auttaa kenties.

Re: Holley 600 vacuumi-tyhjäkäynti

Lähetetty: 12 Heinä 2014, 22:07
Kirjoittaja Galaxie61
paljonko on tyhjäkäynnillä sytytysennakkoa ?

Re: Holley 600 vacuumi-tyhjäkäynti

Lähetetty: 14 Heinä 2014, 12:37
Kirjoittaja sale
Kiittivaan huomiosta, kyllä tää hoidettiin kaasarinvaihdolla. Epäilen edellisen olleen jostain kanavasta niin paskassa/tukossa ettei saanut bensaa oikeassa suhteessa. Lisäksi automaattihuikka oli kytketty alipaineeseen vaikka kyseinen portti ulospäin on vaan raitisilmaliitäntä bimetallin ilmankierrolle ettei huikka pala(kierukan takana on kyllä alipaine kaasarin sisältä siihen koteloon). Keväällä oli sitten uusi ongelma kun koho hankasi toisiopuolella jälkiasennus-meteringplateen jossa on vaihdettavat suuttimet ja kaasari tulvi kakkospuolelta. Luulin neulaventtiiliviaksi mutta hokasin että koho ei sulkenut neulaa kun se hipoi suuttimiin(Quickfuel suutinlevyyn pitää olla "notched" koho, mulla oli tavallinen. No, hioin mustasta Nitrophyl kohosta millin kyljestä niin se mahtu liikkumaan.. eiköhän natikoihin ajella!