Tuulettimen siivet

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
sepi55
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2013, 06:33
Paikkakunta: Helsinki

Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja sepi55 »

Äsken todettiin ,että ropelit on n.10cm liian korkealla,eli nakit vaarassa.Konetta 302 ei voi laskea,eli kaveri suositteli sähköistä tuuletinta termostaatilla.Nyt noilla ropeleilla ei jäähdy tarpeeks,sisällä 30 astetta,auto musta ja aurinko paistaa kyä tarkenee.Mistähän tällainen tuuletin löytyis ja mikä olis hakusana?
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja Jukka »

sepi55 kirjoitti:Mistähän tällainen tuuletin löytyis ja mikä olis hakusana?
http://mustangclub.fi/board/viewtopic.php?f=17&t=12801
Käviskö tuollaiset?
-Jukka-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Saatta löytyä "sähköflekti" nimellä. Tässä US-Partsin toimittamat:http://www.usparts.fi/?page=59#205. Löytyy varmaan Corrallin osatoimittajilta vaihtoehtoja.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja jls »

Jossain muualla on vika, jos mekaanisella rupellilla moottori ei jäähdy. Mulla oli katukireä 351w motti ja mekaaninen fläkti riitti jopa -65 koppasen vakio syyärillä. Hytissä voi olla kuuma, mutta siihen ei moottorin puhallin auta.
Jos fläkti tulee "liian korkealle" rupelli on todennäköisesti liian iso. Mä ainakin pyrin oleen työntämättä sormia lähelle puhallinta kun pelti on auki ja kone käy.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Oleellista mekaanisessa on,että kaulus on paikallaan ja jos on visko, että se toimii oikein.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja jls »

Ja mulla puolestaan ei ole koskaan ollut tuulitunnelia, vain paljas syyläri ja rupelli. On jäähtynyt. Tosin varmasti siitä on hyötyä joten kannattaa laittaa.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

Jossei ropelli osu syylärin jäähdytysalueelle kunnolla, tunneli kannattaa vääntää vaikka itse. Tosin senkin vaikutus heikkenee aika nopeasti, jos tunnelista tulee kovin epäsymmetrinen. Sähköisiä flektejä saa nykyään vaikka motonetistä aika lailla monenlaisia, mullakin on jossain ylimääräinen syvyyssuunnassa melko matala. Jos haluat, voin laittaa kuvatusta. Laita vaikkas yv:tä jos kiinnostaa.
Avatar
sepi55
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2013, 06:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja sepi55 »

En tiedä miks ropelit on noin korkeella,voisko syynä olla ,et kun kone vaihdettiin 4sta 8siin,niin kone tuli sen verran ylös,et siivet on n7cm yli reunan.Syyläri on kokoa lev 49,5cm ja kork.38cm.Mitään tuulitunnelia ei ole .Olisko jossain tunnelin teko-ohjeita vai löytyykö valmiita ja sopivia?
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Mulla tällä hetkellä tuommonen paketti pikkukakkosessa. Syyläri mallia Griffin ja nuita flektejä löytyy esim. motonetistä.
Liitteet
flekti2.jpg
flekti.jpg
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja jls »

Miten hoidetaan sähköisen flektin ohjaus?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Noihin saa termari kytkin sarjoja releelle. Ruiskuista yleensä löytyy tuolle ohjaus.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Mä rakentelin yhteen vehkeeseen sähköflektin niin, että laitoin putken pätkän ylävesiletkuun, putkeen oli hitsattu voortin vetoakselin mutteri jossa oli sama jenka kuin escortin lämpöanturissa, joka kytki flektin päälle kun oli tarpeeksi kuumaa nestettä ylävesiletkussa.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

jls kirjoitti:Miten hoidetaan sähköisen flektin ohjaus?
mulla on alavesiletkussa lämpöanturi joka ohjaa flektin relettä. Sen lisäks laitettiin myös pakkokatkasin flektille että saa tarvittaessa sen pyörimään riippumatta anturista.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
javi64
Addikti
Viestit: 432
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 21:01
Auto: -67 ht
-muumio Frank -68
-76 hb
-91 gt
Paikkakunta: satakunta

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja javi64 »

Niin siis käsittääkseni tuo jäähdytin on jostain muusta autosta ja se on matala.Tämän takia siivet tulee jäähdyttimen yläpuolelle.Jäähdytys teho on tarpeeksi hyvä,mutta tämä on turvallisuus juttu.Sisätilojen lämpö ei johdu jäähdyttimestä tai sen toimivuudesta.Joko jäähdyttimen vaihto tai nykyisen nosto ja sen jälkeen tunnelin/suojapellin asennus niin pysyy kädet ehjinä.
-muumio Frank -68
-67 ht
-76 hb
-91 gt
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tuulettimen siivet

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kiesi kirjoitti:
jls kirjoitti:Miten hoidetaan sähköisen flektin ohjaus?
mulla on alavesiletkussa lämpöanturi joka ohjaa flektin relettä. Sen lisäks laitettiin myös pakkokatkasin flektille että saa tarvittaessa sen pyörimään riippumatta anturista.
Mulla on aivan samalla tavalla!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin