
Talviajo
Valvoja: Ville K
- Kiesi
- Mega-addikti
- Viestit: 899
- Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
- Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man. - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Talviajo
Ite oon yhen talven ajanu -76 Furylla ja yhen -67 Mustangilla. Samanlaista ajoahan se on kuin muillakin takavetoisilla autoilla talvella. Hyvät renkaat alle ja lämppäriä isommalle 

-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Talviajo
-66:lla tuli -95 ajettua talvi- Täytyypä hommata taas talvi renkaat... Tai sitten ei 

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Talviajo
Joo foxi on hyvä talviauto, jos vaan on lämppärin kenno ehjä nii sillä kyllä ajaa. Ja on oikeestimmyös lämmin. Itekki laitan nyt talveks auton kuntoo jos vaan kerkee... 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Talviajo
Ei mitään ongelmaa jos ei ole autoa ihan kenttään pudotettu. Itsellä kokemusta SN95:lla (94 Cobra) ja
S197:lla (05 GT) viimeisen 7:n talven ajalta. 95:n oli talviajoon pudotettu liikaa jolloin vähän raapi
hidasteissa mutta 05:n olen tarkoituksella pitänyt jousiltaan alkuperäisenä jolloin ei mitään ongelmaa.
Eikä mitään muutakaan probleemia ole talvi-ajossa ilmennyt. Lämpöä ym. riittänyt vaika välissä oli
jokunen Tosi kylmäkin talvi. Lohkolämmitin suositeltava kylläkin.
Vesa
S197:lla (05 GT) viimeisen 7:n talven ajalta. 95:n oli talviajoon pudotettu liikaa jolloin vähän raapi
hidasteissa mutta 05:n olen tarkoituksella pitänyt jousiltaan alkuperäisenä jolloin ei mitään ongelmaa.
Eikä mitään muutakaan probleemia ole talvi-ajossa ilmennyt. Lämpöä ym. riittänyt vaika välissä oli
jokunen Tosi kylmäkin talvi. Lohkolämmitin suositeltava kylläkin.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Jogiath
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Loka 2012, 09:57
- Auto: Ford Mustang -05 4,6 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Talviajo
Viime talven ajelin -05 GT:llä ja olin suht tyytyväinen. Laitatin lohkolämmittimen sisäpistokkeella ja takakonttiin 50 kg hiekotussepeliä, niillä mentiin.
Ei se paljon kummempi ole kuin vastaavan ajankohdan saksalainen takavetoinen, ainoa miinuspuoli on herkkä kaasupoljin - siihen pitäisi saada jotain keksittyä. Käyttöauton myin pois helmikuussa kun en ollut koskenut siihen pitkiin aikoihin, sen verran hauskaa on ajelu mustilla.
-Joksa
Ei se paljon kummempi ole kuin vastaavan ajankohdan saksalainen takavetoinen, ainoa miinuspuoli on herkkä kaasupoljin - siihen pitäisi saada jotain keksittyä. Käyttöauton myin pois helmikuussa kun en ollut koskenut siihen pitkiin aikoihin, sen verran hauskaa on ajelu mustilla.
-Joksa
Pine Road Garage
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Re: Talviajo
Joka talvi olen viimeiset 10 vuotta ajanut. Kitkarenkaat, madallettu alusta. Pari viimetalvea täällä Uudellamaalla ollut sen verran lumisia että pahimmat lumitalvikuukaudet on jäänyt auto parkkiin. Sekin vain sen takia että en ole päässyt pihasta pois. Ennakoivaa ajoa, hyvin pärjää.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Talviajo
-67.lla ajoin pari talvea, kunnollisilla talvirenkailla tuntui pääsevän paremmin eteenpäin kuin vesisateella kesällä. -94 avo sn95.lla ajeltiin muutama talvi. Vakio alusta oli ihan parasta talvella, ja lämmin kuin Volvo! Kilpuri Mustangilla muutama kilpailu talvella, muuten ihaan jees, paitsi vetopitoja hankala löytää edes piikeillä... Vakaajat kannattaa heittää nurkkaan talveksi.
2011 --> http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =42&t=9082
2013 --> http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 42&t=12007
2014 --> ???
2011 --> http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =42&t=9082
2013 --> http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 42&t=12007
2014 --> ???

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- javi64
- Addikti
- Viestit: 432
- Liittynyt: 04 Tammi 2007, 21:01
- Auto: -67 ht
-muumio Frank -68
-76 hb
-91 gt - Paikkakunta: satakunta
Re: Talviajo
Ajan kesät talvet -91gt:llä.lohkolämppäri ja webasto tekee lähdöistä mukavia.Hyvin pystyy ajamaan ja mukavanpaa ajella kuin vanhalla käyttiksellä. 

-muumio Frank -68
-67 ht
-76 hb
-91 gt
-67 ht
-76 hb
-91 gt
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Talviajo
Poni on hyvä vaihtoehto, en määkää talviautolla mitään tee jos musse on kunnossa. Toisaalta jos tekis amazonii jarrut nii sit olis talviauto.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Talviajo
Tämä asia on kaikkien päätettävä ihan itse.fox50 kirjoitti:Täytyykö joku talvi kottero ostaa vai ajaa vaan mussella.

Foxilla kyllä pärjää talvellakin niin kuin edellä jo mainittiinkin.
Itsekin nelivalo V8 Cobralla tuli talviautoilua harrastettua.
Ei ollut webastoa eikä eberiä mutta lohkolämppäri sisähuaralla kuitenkin.
Pitemmän päälle saattaa vaan talven suolapaskat tietää hitsaushommia ja muuta murhetta?
-Jukka-
- SiX
- Addikti
- Viestit: 214
- Liittynyt: 04 Heinä 2010, 13:46
- Auto: Ford Mustang 2000 3.8 V6
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: Talviajo
Mulla ollu 2000 v6 talviajossa pari talvea. Eka talvi oli hirveä, koska ei lukkoa ja kitkat alla = aina jumissa joka paikassa. Toinen talvi meni hyvin, koska lukko ja nastarenkaat. Musse on ihan tontissa ja raapii kesälläki maata välillä mutta hyvin meni viime talvi vaikka lunta oliki paljon. Paras puoli on se että iso kone pysyy lämpösenä pitkään, kaupassa käynnin jälkee puhaltaa heti kuumaa 

Ford Mustang 2000 V6
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
Re: Talviajo
Tästä prikulleen samaa mieltäSiX kirjoitti:Paras puoli on se että iso kone pysyy lämpösenä pitkään, kaupassa käynnin jälkee puhaltaa heti kuumaa

Ja lämmintä alkaa tulla ihan kylmäkäynnistyksen jälkeenkin aika nopeasti.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Talviajo
Pakko pitää kokopeittävää peitettä koska kissat tykkäävät lämmitellä konepellillä.SiX kirjoitti:Paras puoli on se että iso kone pysyy lämpösenä pitkään, kaupassa käynnin jälkee puhaltaa heti kuumaa

'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292