Sivu 1/1

Re: Msd 6al

Lähetetty: 23 Elo 2013, 23:17
Kirjoittaja Fastback
1) Blaster II:lla toimii.

2) kytkennät:
http://www.msdignition.com/uploadedFile ... ctions.pdf

3) säätämiseen saa erilaisia "kiteitä" eli nappuloita joita vöi tökkiä boxin kyljessä olevaan pistokkeeseen. Niitä saa esim. Us-partsilta hyllytavarana. Samaan pistokkeeseen voi tökätä mainitsemasi potikan jossa on kierrettävä nuppi jonka voi asettaa haluamaasi kierroslukualueeseen.

4) käyttötarkoitus on sytkäboxi vakiosta vähän kiusatumpaankin koneeseen.

Re: Msd 6al

Lähetetty: 23 Elo 2013, 23:56
Kirjoittaja Topias74
Juu, kiteillä rajoitin.Vanhat tulpat ja johdot käy, ellei ne ole jo vaihdon tarpeessa.

Re: Msd 6al

Lähetetty: 25 Elo 2013, 10:22
Kirjoittaja arrakis
Mulla on noita kiteitä ( uusia ) ylimääräisenä, joten joutaa myydä, jos kiinnostaa... :wink:

Re: Msd 6al

Lähetetty: 26 Elo 2013, 22:46
Kirjoittaja Firebolt
Jos on orkkis mittari nii on sama niin nelosessa kutosessa kun kasissaki. Siellä on kiertokytkin millä valitaan mikä kone on käytössä ;)

Re: Msd 6al

Lähetetty: 27 Elo 2013, 16:11
Kirjoittaja mercstang
fox50 kirjoitti:Laatikko asennettu. Rundimittari ei vaan nyt pelaa mikä mättää? Puolalle tuli 4 johtoa kaksi aina samaan oisko ollu mittarin johdot siinä mukana? Osaako joku neuvoa? Tähän tapaan liitin puolalle :D Kytkentä on Ford tfi without hardness, eli vaan puolan johtojen väliin.

Tuo msd:n boksi sekoittaa kiekkamittarin. Tarvitset msd:n tach adapterin mittarin ja boksin väliin.
http://www.msdignition.com/Products/Acc ... igger.aspx

Re: Msd 6al

Lähetetty: 27 Elo 2013, 19:54
Kirjoittaja Topias74
Täältä löytyis uusi, hp.70e. :D

Re: Msd 6al

Lähetetty: 31 Heinä 2018, 21:21
Kirjoittaja ToniH
Tulipas tossa puheeksi 6AL. Moinen on käyttämättömänä hyllyssä jostain vanhasta projektista ylijääneenä ja siihen saa plug and play johtosarjan, jolla SN95:seen kines. Kaara vihjasi, että sytkäboksi voisi käytännössä säästää TFI:tä. Arvelen TFI:n roolin muuttuvan enempi triggeriksi, kuten toisessa autossani jakajan kärjet yhdessä MSD 7A boksin kanssa? Eli sen (TFI) läpi kulkevat virtatasot putoavat merkittävästi ja TFI-moduli ei siten enää kuumene samaan tyyliin, kuin normaalisti?

Em. johtosarjan etuna olisi seuraavat asiat: ei tarvitse modifioida orkkispiuhoitusta ja paluu vakiosysteemiin vaatiin vain pistokkeiden irrotuksen puolan piuhoista ja uudelleen liitoksen vakiotyyliin. Onnistuu siis hetkessä vaikka tienpäällä, jos boksi päästää savut ulos.

Mutta, kävin ihmettelemässä ja aika naftisti tilaa konehuoneessa. Ei huvittaisi asentaa ohjaamoon (mielestäni ainoa hyvä paikka penkin alla) ja ruveta väsäämään läpivientien jne. kanssa. Onko kukaan laittanut moista SN95:seen ja jos olet niin mihin sen sijoitit? Onko TFI:n tietämillä lokarissa tilaa? Entäs jossain pissapojan säiliön tietämillä siellä sisälokasuojan ja pellin välissä? Yksi paikka tietty jarrutehostimen päällä mutta voipi olla aika kuuma spotti?

Ajatuksia?

Editoinnit: tarkensin mitä tarkoitan, ekassa kappaleessa kursiivit TFI:t.

Re: Msd 6al

Lähetetty: 01 Elo 2018, 16:08
Kirjoittaja ToniH
Minä en kovin helpolla taivu kojetaulun alle, joten mieluusti pistäisi johonkin helpompaan paikkaan. Toki lämpötilat voivat osoittautua ongelmaksi. Moni on nettikirjoittelun perusteella laittanut hanskalokeroon mutten mieluusti siitäkään vähästä tilasta luopuisi.

Kattelin esim. tätä kuvaa ja tosiaan mullakin on tossa tyhjä paikka ja konepeitossa lienee jonkunmoinen reikä suunnilleen tuon yläpuolella:
Kuva

Mutta, onko kukaan kattonut sinne sisälokarin ja konehuoneen pellin väliin, onko siellä miten tilaa? Olisi pois konehuoneesta eikä varmaa vesikään roiskuisi suoraan boksin päälle.

Re: Msd 6al

Lähetetty: 01 Elo 2018, 16:29
Kirjoittaja Firebolt
Omaan autooni harkitsin joskus tuollaisten piilottamista pyyhkijöiden vivuston sekaan, mutta sittemmin kopista löytyi tilaa etten enempää asiaa miettinyt. En oo SN konehuoneeseen niin paljoa katellut että millainen tila tuossa välissä on, Foxissa ainakin on paljon tyhjää. Samoin hyvä paikka voisi olla jossain vänkärin etupyörän takana.

Re: Msd 6al

Lähetetty: 16 Elo 2018, 15:51
Kirjoittaja ToniH
MSD 6 to TFI -johtosarja tuli eilen ja tänään hain vanhan 6AL:n tallilta. Kytkentä oli helppo ja otti alta 10min, vaikka vaihdoin boksiin kaikki liittimet, kun vanhat olivat jo vähän kulahtaneet. Uusi boksi uusilla liittimillä olisi mennyt minuuttiin. Ei vielä löytynyt pysyvää sijoituspaikkaa purkille. Täytynee tutkia josko ikkunanpesurinsäiliön tietämiltä löytyisi sopiva paikka (koitan vieläkin välttää ohjaamoasennusta).

Heitin sen kuvan osoittamaan paikkaan testimielessä ja koeajolle. Starttaa nopeammin ja mielestäni käy tasaisemmin. Tuntuu kuin vetäisikin hieman paremmin mutta se voi jo olla mielikuvitusta. Kyllä se kuitenkin ansaitsee paikkansa. :peukku:

Kuva