Sivu 1/1
302 vs 289 kannet?
Lähetetty: 17 Maalis 2005, 13:06
Kirjoittaja Gallu66
D0OE on 68-70 kansi 302:sta, palotila 58.2cc ja venat 1.78/1.45.
Näin Monroen aapinen kertoo.
Millaiset on noiden kansien kanavat ja venttiilit, onko ne isommat kun -91 Gt Mussen kansissa?
Onko noi jo ns. saastekannet?
Olisko ne sopivat virikäyttöön?
Olisko noissa parempi virtaus kun -91 Gt:n kansissa?
Kauheasti kysymyksiä mutta kun kone on menossa kasaan ja noi vois olla paremmat ku ne -91 Gt:n kannet.....???
Tällaisia "tyhmiä" kysymyksiä...

Re: 302 vs 289 kannet?
Lähetetty: 18 Maalis 2005, 10:42
Kirjoittaja Arto65FB
Millaiset on noiden kansien kanavat ja venttiilit, onko ne isommat kun -91 Gt Mussen kansissa?
- Ei. 91 kannet voivat olla pienen aavistuksen paremmat, eikös ne ole nämä hirveän ihmeelliset truckikannet E7TE. Mutta jos nuo 302 kannet ovat käsissä, niin ei todellakaan maksa vaivaa etsimällä etsiä -91 kansia.
Onko noi jo ns. saastekannet?
- Saastekansia on ollut jo vuodesta -65 lähtien
Olisko ne sopivat virikäyttöön?
- Siinä kuin muutkin pikkulohkon rautakannet.
Olisko noissa parempi virtaus kun -91 Gt:n kansissa?
- Ei. Pikkaisen huonompi. En ole nähnyt -70 302 virtausnumeroita, mutta ei ne ainakaan 289:ä paremmat pitäisi olla.
Kansi vena 0.100 0.200 0.300 0.400 0.500 0.600 Lähde
289 Stock I 44.9 91.2 132.5 154.5 168.0 166.5 M&F Dec 1999
289 Stock E 41.0 71.6 95.1 110.7 120.1 124.8 M&F Dec 1999
289 Stock I 50 97 127 156 165 170 5.0 June 1998
289 Stock E 37 71 93 104 107 110 5.0 June 1998
E7TE I - 116 148 158 155 - S F March 1991
E7TE E - 78 109 119 122 - S F March 1991
E7TE I 57 114 142 149 150 - S F April 1991
E7TE E 40 78 107 118 123 - S F April 1991
E7TE I 59 114 144 156 156 156 S F Sept. 1991
E7TE E 42 78 105 115 116 117 S F Sept. 1991
[/quote]
Lähetetty: 18 Maalis 2005, 13:21
Kirjoittaja GT-350
Mutta laittakaapas nuo taiteillen käyräksi vaikka ekselissä niin johan näkyy selvästi erot: 302:n kannen imupuoli virtaa paremmin keskialueella mutta 289 menee ohi about 0.400 noston jälkeen. Pakopuolella 289 häviää selvästi melkein koko matkan, petraa kuitenkin isoilla nostoilla.
Gentlemen, viisteitä venttiileihin ja kaira käteen. Olisi todella mielenkiintoista nähdä virtauspenkin tulos, paljonko vakiokanteen verrattuna vaikuttaa viisteet ja kevyt transitioiden silittely ja ohjureiden päiden kaventaminen eli suht pienet & nopeat työt kun ei lähde hinkkauslinjalle. Eli onko ne muutamat tunnit minkään arvoisia. Dynossa tämä taitaa todentua ensi kesänä.
Voin laittaa kuvan tänne illallallalla jos kiinnostaa.
Lähetetty: 21 Maalis 2005, 13:40
Kirjoittaja Gallu66
Kiitos tiedoista. Taidan tyytyä noihin -91 Gt:n kansiin, niillä voi sitäpaitsi ajaa myös lyijyttömällä bensalla
