Sivu 1/2
Baer Track 12``
Lähetetty: 08 Heinä 2013, 23:28
Kirjoittaja Pappatunturi70
Tuli hankittua Baerin Track sarjan jarrut joissa on 12``levyt edessä, sekä takana. Edessä on 2mäntäiset ja takana 1männällä olevat satulat käsijarrulla. Mukaan tuli myös pääsylinteri joka on karvan alta tuuman halkaisijalla. Sarja on siis ollut eräässä autossa kiinni mutta sillä ei ole ajettu metriäkään ikinä, joten en tiedä pääsylinterin toimivuudesta/soveltuvuudesta. Jos jollakulla on kokemuksia pääsylinterin valinnasta niin vinkkejä/neuvoja otetaan avosylin vastaan. Niin ja auto oli 88GT Musse.
Sami
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 09 Heinä 2013, 08:54
Kirjoittaja Antti66HT
mahdoton on sanoa. On mahdollista että toimii. 6+4 mäntäisten kanssa on siirrytty 1" sylinteriin, mutta pinta alat ratkaisee.
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 09 Heinä 2013, 10:01
Kirjoittaja jari
Ilmeisesti et siis saanut settiin kuuluvaa pääsylinteriä mukaan. Jos ei muu auta niin Baerilta voi koittaa kysyä speksejä. Ainakin ennen vanhaan vastailivat kohtuullisesti sähköpostiin. Tarjoavat tosin tietysti omaa sylinteriään hintaan XXX $.
Niin ja muuten jos saat käsijarrun oikeasti toimimaan niin että kelpaa katsastuksessa, niin kerro mitä teit. Minä en saanut ja jossain vaiheessa rupesi sitten oikeasti harmittamaan sen verran, että laitoin v*****illakseni taakse rumpujarrut takaisin...
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 11 Heinä 2013, 13:43
Kirjoittaja Pappatunturi70
Tutkittuani pääsylinteriä niin sen numeroiden perusteella se olisi 93cobran ja eikö siinä olekin levyjarrut jo tehtaalta tullessaan joka nurkassa. Kenties voisi olla sopiva myös noiden jarrujen kanssa?
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 25 Elo 2013, 21:32
Kirjoittaja Pappatunturi70
Tovi on vierähtänyt muissa hommissa enkä ole jarruihin päässyt sen kummallisemmin syventymään. Eilen kuitenkin sain tuon suhteen laskettua eli etusatula on kaksi mäntäinen ja näiden kahden männän pinta-ala jaettuna pääsylinterin männän pinta-alalla suhteeksi sain hyvin tarkkaan 4.5 mikä asettuisi tuohon 4-8 haarukkaan. Tällä pääsylinterillä lienee hyvä lähteä kokeilemaan sitten keväämmällä.
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 24 Maalis 2014, 13:51
Kirjoittaja Pappatunturi70
Jarrujen asentelu alkaa tulla ajankohtaiseksi kun käyn tuon auton hakemassa talvisäilöstä. Tällainen kysymys olisi noista jarruputkista mitä lähtee pääsylinteristä ja proportioning valvesta. Mulla on 93cobran pääsylinyeri ja siitä lähtee 2putkea proportioning valveen. Proportioning valvesta lähtee 3putkea yhteensä ulos. Sinne oikealle puolelle konehuoneeseen on hankittu se säädettävä jarrupaineen säädin ja proportioning valveen se tulppa pitäisi vielä hankkia. Mikä on tämä 3to2 port conversio ja missä tilanteessa semmoista joutuu käyttämään?
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 24 Maalis 2014, 20:09
Kirjoittaja 91GT
Tuolla on jotain infoo:
http://home.comcast.net/~mjbobbitt/mustang/page11.html
Kyllä siinä täytyy laittaa 3 putkea tulemaan pääsylinterille.
Mulla on kans levyt ympäriinsä ja muistaakseni sn:nän pääsylinteri. Kaksi putkee menee tehostimen puoleiseen lähtöön ja yksi ulompaan. En nyt muista mikä putki mihinkin lähtee, kun on sen verran aikaa kun tuon muutoksen tein mutta tuommonen kuva on linkin takana tuolla sivulla siitä venttiilin muokkauksesta.

Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 24 Maalis 2014, 22:02
Kirjoittaja Pappatunturi70
Kiitokset vinkeistä. Täytyy ottaa kirja kauniiseen käteen kun se kuitenkin löytyy. Ens viikonloppuna ois tarkoitus auto käydä tosiaan hakemassa niin pääsisi asentamaan ja ehkä joskus kesällä ajamaankin.
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 13:38
Kirjoittaja Pappatunturi70
Kevät on ollut täynnä jos jonkinnäköistä vastoinkäymistä, mutta jarrut on vihdoinkin paikoillaan. Tehostin ja pääsylinteri on -93 cobrasta. Jarrut jarruttaa herkästi ja hyvin, mutta nyt alkoi käsijarrun kanssa temppuilu. Heti alkuun huomasin,että ne rullat mistä vaijeri kiertää antaa periksi aika paljon. Täytyy tehdä vahvikkeet niihin. Onko muita vinkkejä millä voisi saada käsijarrun voimakkaammaksi?
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 18:49
Kirjoittaja Topias74
Eipä taida missään toimia käsijarru tehokkaasti, missä on levyt takana ja käsijarru toteutettu vaijerilla ja linkuilla jotka painaa mäntää levyjä vasten! Mutta kyllä se autoa nippa nappa paikallaan pitää! Pitäiskin laittaa toiset satulat jotka olis nesteellä ja toinen kahva hyttiin.

Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 20:14
Kirjoittaja Pappatunturi70
Joo, eli olen hitsannut tuo kahvan kiinteäksi ford racing M2300-K ohjeitten mukaan, ja lisäksi alussa on fordin kierresäädöllä oleva vaijerin pätkä. Meinasin huomenna hitsata tuet niitten rullien kiinnikkeisiin ja samalla taivuttaa vaijereita. Keskiviikkona sitten mittarille katsomaan mihin nuo parannukset riittää. Onneksi jarrudyno on työsuhde etuna, ettei tarvitse katsastukseen lähteä arpomaan. Yllä oli mainittu kahvan vipusuhteen muuttamisesta. Onko siis sitä rullaa minkä ympäri vaijeri/tanko menee muutettu vai miten?
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 16 Kesä 2014, 21:54
Kirjoittaja Pappatunturi70
Kiitos, kuva auttaa. Onko tuon tangon liikeradankin takia sitä kahvaa hyvä siirtää eteenpäin jottei ota kiinni siihen läpivientiin niin herkästi?
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 26 Kesä 2014, 20:25
Kirjoittaja Pappatunturi70
Tänään tuli leima paperiin. Jes! Mutta käsijarru on edelleen heikohko. Jarruvoima oli tasaisesti molemmin puolin 0,9kn. Hitsasin vahvikkeet niitten rullien kiinnitysrautoihin ja ne ei enää taivu. Alkupään pikkuvaijerista säätö tapissa. Eilen illalla turadin sen kuntoon ja kun vetää kahvasta tuntuu, että ihan kuin se poikittaiskappale missä vaijerit on kiinni ottaisi siihen vaijerin läpivientiin kiinni. Eli ihan kuin vaijerit olisi liian pitkät..
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 27 Kesä 2014, 19:59
Kirjoittaja 91GT
Jos ei vielä ole esim Hawk:in tai vastaavia performance jarrupaloja käytössä niin niistä saa myös vähän apua pitoon.
Re: Baer Track 12``
Lähetetty: 01 Heinä 2014, 09:21
Kirjoittaja Pappatunturi70
Minkä merkin paloja porukka on käyttänyt ja mitä mallia. Pienen selailun jälkeen vaihtoehdoiksi muodostui ebc-yellow stuff tai hawk hp-plus. Olisi mukava kuulla jos jollain kokemusta näistä tai jostain muista paloista.