Re: Vesipumppu
Lähetetty: 03 Heinä 2013, 13:27
Muutama asia juolahti mieleen tätä lukiessa:
- Vesipumppu pyöriii ilmeisesti oikein päin jos paikallaan oleva on samanmoinen kuin noissa kuvissa. Toisesta topikista katsoin, että hihna pyörittää sitä vastapäivään. Jos kuvat ovat vain esim. osanumeron perusteella samanlaisesta kuin mikä on paikallaan, onko mahdollista että paketissa on kuitenkin ollut eri suuntaan pyöriväksi tarkoitettu?
- Pyörivätkö flektit oikein päin? Siiven vinous on pyörimissuuntaan eli eteenpäin olevan reunan pitää "mennä edellä" pyöriessä. Flektien pyörimissuunnan voi monesti vaihtaa napaisuuden vaihtamalla, jos ei voi, täytyy flekti asentaa jäähdyttimen taakse imeväksi.
- Toimiikohan termostaatti varmasti?
- Onkohan sytytyksen ajoitus kohdallaan?
Minusta tuon kokoisella jäähdyttimellä kyllä pitäisi pysyä lämmöt kurissa kuumallakin kelillä tai vaikka kurmoottaisi enemmänkin. Jossain muualla on vika. Moottorin käydessä tyhjäkäyntiä lämpöjen nouseminen voisi viitata minusta vesikanavia tukkivan likaan, joka aiheuttaa hitaalla vedenvirtauksella veden paikallisen ylikuumenemisen ja sitä kautta paineen ja lämpöjen nousun. Kun kierrokset nousevat, vesi virtaa riittävästi, jotta paikallista ylikuumenemista ei tapahdu.
- Vesipumppu pyöriii ilmeisesti oikein päin jos paikallaan oleva on samanmoinen kuin noissa kuvissa. Toisesta topikista katsoin, että hihna pyörittää sitä vastapäivään. Jos kuvat ovat vain esim. osanumeron perusteella samanlaisesta kuin mikä on paikallaan, onko mahdollista että paketissa on kuitenkin ollut eri suuntaan pyöriväksi tarkoitettu?
- Pyörivätkö flektit oikein päin? Siiven vinous on pyörimissuuntaan eli eteenpäin olevan reunan pitää "mennä edellä" pyöriessä. Flektien pyörimissuunnan voi monesti vaihtaa napaisuuden vaihtamalla, jos ei voi, täytyy flekti asentaa jäähdyttimen taakse imeväksi.
- Toimiikohan termostaatti varmasti?
- Onkohan sytytyksen ajoitus kohdallaan?
Minusta tuon kokoisella jäähdyttimellä kyllä pitäisi pysyä lämmöt kurissa kuumallakin kelillä tai vaikka kurmoottaisi enemmänkin. Jossain muualla on vika. Moottorin käydessä tyhjäkäyntiä lämpöjen nouseminen voisi viitata minusta vesikanavia tukkivan likaan, joka aiheuttaa hitaalla vedenvirtauksella veden paikallisen ylikuumenemisen ja sitä kautta paineen ja lämpöjen nousun. Kun kierrokset nousevat, vesi virtaa riittävästi, jotta paikallista ylikuumenemista ei tapahdu.
