Sivu 1/2
Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 23 Kesä 2013, 17:02
Kirjoittaja mutkanen
Onkohan kauheasti eroa noilla lukoilla toiminnan ja tehonkeston kanssa? Perä on 9" 31 rihlanen.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 23 Kesä 2013, 21:16
Kirjoittaja Antti66HT
detroit truetrac:issa on mielsetäni aikalailla hinta laatu suhde kohdallaan. Orgis henkeä tuo lisää Detroit locker. Molempia saa kovilta kotimaisilta varmasti ja summitilta myös suoraan.
Jos budjetissa on 4 lukua ja halutaan parasta mitä rahalla saa niin parempiakin torsen tyyppisiä löytyy.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 24 Kesä 2013, 00:04
Kirjoittaja Fastback
Levylukot kuluvat eivätkä aina välttämättä pidä. Kartiolukoissa kuluu kartiot. Spooli on vähän raju ja ei katsurit tykkää. Detroit locker on äijälukko äijäautoon. Wormgearit yms torsen tyyliset ovat ihan gutaa mutta kalliita, kuten wavetrack noin tonnin nurkilla.
Parhaiten möyhyä kestää varmasti spooli ja sitten detroitlocker. Muut tulevat näiden perässä.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 26 Kesä 2013, 08:00
Kirjoittaja mutkanen
Richmond powertrac, onko kokemuksia?
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 26 Kesä 2013, 17:17
Kirjoittaja Galaxie61
mutkanen kirjoitti:Richmond powertrac, onko kokemuksia?
on, joskus moisen hajotin nopeemmin kun levylukon.
detroit locker on kestänyt senkin mitä vetoakselit ei.

Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 26 Kesä 2013, 18:31
Kirjoittaja mutkanen
Alkaa Diitroit kuulostaan hyvältä satsaukselta.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 26 Kesä 2013, 20:09
Kirjoittaja jls
Katuautoon laittaisin truetracin tms. Torsen tyyppinen on huomaamaton ajossa, pitää eikä pauku.
Jos kyseessä on yli 600 heppanen pelkästään suoraan ajoon tehty kampe, niin kait se detroit lockeri on siihen oikea ratkaisu. Muuten tuntuu ihan museoratkaisulta verrattuna torsen -tyyppiseen. Henkilökohtaisesti en tajua mitä äijää siinä lockerissa on katukäyttöseen autoon. Mutta nämähän on mielipiteitä.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 26 Kesä 2013, 20:43
Kirjoittaja Fastback
Tuosta detroit lockerin paukkeesta ei kannata välittää, sen kuulee vain kun työntää sammunutta autoa. Heti kun kone on käynnissä niin detroit locker ikäänkuin vaimenee, se vaan jää koneen äänien jalkoihin.
Jls ootko sä ollut detroitlocker auton kyydissä, sieltä se äijämäisyys sitten tulee kun pääsee työstämään sellaisella. Jos pitää rataa ajaa lujaa niin torsen tuo luottoa autoon eri lailla kun se pysyy lapasessa eri lailla. Detroitlocker autoa radalla pitää osata viedä kuulemma. Jos mulla olisi joku sukkahousu mr-auto niin torsen tulisi varmaan.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 26 Kesä 2013, 21:02
Kirjoittaja mutkanen
Juu ei oo ihan kuuttasataa heppaa, mut ei paljoo vajaa

. Radalla pitää toimia mutka ajossa ja luulenpa että paukkumisia ei tod. kuulu auton sisälle eikä ulos tai sen täytyy olla todella voimakasta.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 26 Kesä 2013, 22:30
Kirjoittaja Galaxie61
jls kirjoitti:Katuautoon laittaisin truetracin tms. Torsen tyyppinen on huomaamaton ajossa, pitää eikä pauku.
Jos kyseessä on yli 600 heppanen pelkästään suoraan ajoon tehty kampe, niin kait se detroit lockeri on siihen oikea ratkaisu. Muuten tuntuu ihan museoratkaisulta verrattuna torsen -tyyppiseen. Henkilökohtaisesti en tajua mitä äijää siinä lockerissa on katukäyttöseen autoon. Mutta nämähän on mielipiteitä.
on siinä senverran äijää (todella typerä sanonta muuten). ettei olemassaoloa edes huomaa ja on todella kestävä.
mihin tuo väite museoratkasusta perustuu ?
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 27 Kesä 2013, 05:04
Kirjoittaja jls
Arvasin tämän kun menin arvostelemaan itse lukkojen jumalaa - detroit lockeria.
Toimintaperiaatetta ja sitä kautta käyttäytymistä tarkoitin tuolla museoratkaisulla. Eli miten hommat on hoidettu 60 -luvulla vrt vaikka 90 -luvulla. Vuosiluvut ei nyt ihan oikeen, mutta idea? Lockeri on varmasti suoraan ajoon oikea ratkaisu, onhan se 100% kiinni kun on kiinni. Mun silmissä torsen -tyyppinen on tuosta kehittyneempi versio hoitaa molemmat pyörät vetämään kadulla / mutkaradalla. Ei tule yllätyksiä, "lukittuu" pikkuhiljaa. Pelimies ajaa molemmilla.
Vaikea kuvitella (en tosin tiedä) että yhdessäkään modernissa superautossa olis käytössä lockeri, sen sijaan niissä on enemmän tai vähemmän aktiivisia LSD ratkaisuja. Tekeekö se 911 GT2:sesta vähemmän äijän, että perän lukittumista ei tunne / huomaa ajossa? Mun silmissä ei, päinvastoin. Jos "kehittynyttä tekniikkaa" on käytössä, miksi ei?
Tosin en mä väittänytkään näistä mitään ymmärtäväni. Eihän mulla ole edes isolohkoa
Hitusen sama ajatus crossipyörissä. 500 kuutioinen kakstahti vs. +400 kuutioinen nelari. Kakstahti on brutaali ajaa, voimaa on aina liikaa ja mikä sen hauskempaa. Mutta nelarilla olen nopeampi, sivistyneemmän käytöksen takia.
Viisaammat saa jatkaa keskustelua tästä. Mulla ei oo enempää annettavaa.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 27 Kesä 2013, 07:23
Kirjoittaja Galaxie61
mä arvasin kanssa.

eikä tota lukkoa edes kyselty nykyaikaseen superautoon.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 27 Kesä 2013, 11:45
Kirjoittaja MrFairlane
jls kirjoitti:Tekeekö se 911 GT2:sesta vähemmän äijän, että perän lukittumista ei tunne / huomaa ajossa?
Onhan toi Possu nyt kuitenkin enemmän semmoinen parturikampaajatyyppinen vaihtoehto jos vertaa kolisevaan, paukkuvaan ja hengenvaaralliseen isolohko-Mustangiin.
Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 27 Kesä 2013, 16:04
Kirjoittaja Fastback
Jls:llä oli pipo tiukalla...

Ei tää niin ryppyotsaista ole - kai??? Mun mielestä kaikki nämä meidän hetekat +400hv tehoilla alkavat olemaan vaarallisia niin muille kuin itsellemme

Re: Machiin lukkoperä.
Lähetetty: 27 Kesä 2013, 16:44
Kirjoittaja jls
Fastback kirjoitti:Jls:llä oli pipo tiukalla...

Ei tää niin ryppyotsaista ole - kai??? Mun mielestä kaikki nämä meidän hetekat +400hv tehoilla alkavat olemaan vaarallisia niin muille kuin itsellemme

Täällä mikään pipo oo tiukalla. Hermot kireellä, 6-viikkoinen tuleva harrastaja sylissä ja tämän nuoren herran ansiosta ei oo käyny flaksi kohta puoleen vuoteen...if you know what I mean
Ihan vakavasti mun pointti oli edelleen et muitakin vaihtoehtoja perän lukitsemiseen on Detroit Lockerin lisäksi. Mulla on levylukko, ollut täysin tyytyväinen ja toistaiseksi kestänyt tällaisen miedon katumoottorin perässä. Silti jos nyt laittaisin uuden, se olisi truetrac.