Sivu 1/1

Triggerin asennus!

Lähetetty: 13 Kesä 2013, 14:01
Kirjoittaja Topias74
Mitähän semmoset kampiakselin asentotunnistimet ja triggeripyörät maksaa? Ja onko kuinka hankala asentaa? Varmaan onnistuu liittäminen tuohon Tatech 6-boxiin? Sais tarkempaa tietoa moottorin pyörinnästä boxille, nythän tieto tulee jakajalta joka ei ole niin tarkka.

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 13 Kesä 2013, 15:09
Kirjoittaja Firebolt
Kyllähän noita löytää ihan suomalaisista liikkeistä, esim. protoparts ym. Edellämainitusta liikkeestä noin 50 € tulee paketille enintään hintaa.

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 17 Kesä 2013, 15:25
Kirjoittaja Topias74
Vai toimisiko semmoinen MSD:n Ignition signal adapter?

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 07:17
Kirjoittaja Firebolt
Saattaishan se toimia, mutta miks et lisäis jo olemassa olevaan boxiin anturia? Ei tarttis "ylimääräsiä" boxeja ruveta kikkaileen, jos siis mahollista siihen Tatechiin.

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 18:51
Kirjoittaja Topias74
En tiedä onko boxissa suoraan älyä, jos siihen pelkän anturin kiinnittää? Kun ei tiedä paljon muutakaan noista sähköistä, hitto kun olis ihan paperilla tuo kaavio mikä on liitetty mihinkin ja miksi!

Kun tuli nyt sellainen mieleen että onko tuo tulpanjohdosta otettu RPM-tieto ihan oikein kun siinä on kumminkin tuo MSD:n sytkäboxi, joka antaa alle 3000rpm:n monikipinää! Ja siltikin on vielä Boschin kipinävahvistin, ihan niinkuin tuo MSD ei antais riittävästi kipinää!

Nyt tartteis ruiskutietäjien apuja! 8)

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 18 Kesä 2013, 20:25
Kirjoittaja Make67
Ton viimeisen lauseen mukaan koitas tavotella esmes Mexico65:sta. Saattais apua löytyä...

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 10:59
Kirjoittaja Mexico65
Make67 kirjoitti:Ton viimeisen lauseen mukaan koitas tavotella esmes Mexico65:sta. Saattais apua löytyä...
Minä olen jo ajat sitten nostanut kädet pystyyn ja antanut ammattilaisten tehdä työt.
Mutta miksi ajoitus selaa noin paljon virranjakajan osalta?
Tosin ei tuo kone ei niin kummoinen ole, että tuon tarkempaa tietoa tarvitsisi.
Unohda MSD:n triggeri.

Saman tiedon ECU saa tuleeko kampiakseli kulma tieto siten jakajalta tai kampiakselilta (jakaja pyörii vain puolta hitaammin).
Voisihan tuohon ajatella asian niin, että kampiakselin kulmatieto tulisi triggeri pyörältä ja sylinterin tunnistus jakajalta (jakajan pyörästä tarvii vain poistaa hampaat yhtä lukuun ottamatta).

http://www.tatech.fi/

Suosittelisin auton vientiä Pirkkalaan.

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 13:18
Kirjoittaja Topias74
Olen miettinyt tuota rpm-tiedon ottamista jostain muualta kuin siitä tulpanjohdosta, sais 8-pyttyynkin laittaa normaalin tulpanjohdon. Esim. puolalta tai MSD:n boxilta.

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 19 Kesä 2013, 13:21
Kirjoittaja Topias74
Niin, ja ollaan yhdessä mietitty näitä kuvioita Motestin Mika Oikarin kanssa, mutta onhan se hyvä saada muutakin näkökulmaa asiaan, jos jollain olis ideoita tai tietoa.

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 23 Kesä 2013, 23:14
Kirjoittaja MrFairlane
Tatech vaatii ilmeisesti 12-1 hampaisen triggeripyörän? Ja jonkun lähteen mukaan 1GT101DC toimisi anturina, joten siinä tapauksessa sanot sille laserpajan jampalle että hammaskoko pitää olla mieluiten sentti kertaa sentti ja vahvuutta varmaankin ainakin nelisen milliä.

Mulla oli joskus tuolla anturilla dampperille porattuna kuudenmillin pultinkannat. Oli tosin vain neljä kappaletta ja käytin sitä vain korvaamaan kärkiä, eli ei suorasytkänä.

Dampperilta tulee kovilla kierroksilla tarkempi kipinä kuin jakajalta ja useampihampainen triggeri helpottaa ränttätänttänokilla käynnistystä.

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 24 Kesä 2013, 00:25
Kirjoittaja Topias74
Kiitos tiedosta, aletaan ens viikolla suunnittelemaan. 8)

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 24 Kesä 2013, 02:42
Kirjoittaja MrFairlane
Kun hieman tutkailin asiaa(googletin) tatech ilmeisesti tukee 12 nastaista pyörää ilman erillistä rpm-korttia mutta kasipyttyinen ei ole 12 jaollinen joten ilmeisesti pitää hommata joko vaikka 36-1 rpm-kortti tai sitten käyttää pelkkää 4-piikkistä jos tatech voi käyttää hallia korvaamaan kärjettömän jakajan antamaa tietoa. Kuten ylhäällä oli jo mainittu, 4 dampperilla on sama kuin 8 jakajalla.

Mutta en tiedä minkälaisia liitäntöjä ja mahdollisuuksia tatechissa on niin mutulla vedetään :)

Niin ja jos tulee hammaskoon kanssa ongelmia niin 90-luvun lopun opelin Hall lukee pienempiä hampaita mutta yhteensopivuus on mysteeri.

Re: Triggerin asennus!

Lähetetty: 24 Kesä 2013, 11:04
Kirjoittaja Topias74
Hyvä että nyt tietoa pukkaa, kaikki tieto tervetullutta, kiitos taas! :D