volttimittarin kytkentä
Lähetetty: 10 Kesä 2013, 18:34
Mikäs jännite tuolta laturin perästä tulee tuosta stator navasta? Saako sieltä volttilukeman ulos mittarille? Jos ei niin mihin olis järkevää laittaa piuha kiinni?
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Ota plussa akunnavasta niin tiedät aina auton käydessä lataako laturi ja onko akussa hönkää...musse1967 kirjoitti:Mikäs jännite tuolta laturin perästä tulee tuosta stator navasta? Saako sieltä volttilukeman ulos mittarille? Jos ei niin mihin olis järkevää laittaa piuha kiinni?
Omassa ns. teholaturi. Valot päällä latausta lähes 16V... Pikkuisen alhaiselta toi 13V kuullostaa. Normaali latausjännite kunnossaolevalla järjestelmällä 14,8 -15V.Tahavo kirjoitti:Pitäisikö kunnossa oleva lataus näyttää ajaessa valot päällä n. 14V? Mulla näyttää nyt hieman yli 13 valot päällä ajaessa matkanopeutta.
Nojuu, mulla on kaikki sähköt, akku ja laturi uutta, jäi tämä mainitsematta...FFreak kirjoitti:Minä taas olen ymmärtänyt näin, että akkuhan on 12V eli jos lataa hieman yli 13 ajossa niin hieman ehkä alakantissa on. Likaiset hiilet tai liittimet? Minä olen ymmärtänyt normaalilataukseksi n.14V. Ja jos lataa 16V niin itse ainakin olisin huolissani vanhojen johtojen, sulakkeiden ja laturin diodien kestosta. Mutta voihan toki muilla olla toisenlaiset vehkeet mitoitukseltaan ja kestävyydeltään. Itsellä lataa ajossa hieman alle 14 ja esim. liikennevaloissa jarru, valot ja vilkku päällä vain n.12.
Make67 kirjoitti:Nojuu, mulla on kaikki sähköt, akku ja laturi uutta, jäi tämä mainitsematta...FFreak kirjoitti:Minä taas olen ymmärtänyt näin, että akkuhan on 12V eli jos lataa hieman yli 13 ajossa niin hieman ehkä alakantissa on. Likaiset hiilet tai liittimet? Minä olen ymmärtänyt normaalilataukseksi n.14V. Ja jos lataa 16V niin itse ainakin olisin huolissani vanhojen johtojen, sulakkeiden ja laturin diodien kestosta. Mutta voihan toki muilla olla toisenlaiset vehkeet mitoitukseltaan ja kestävyydeltään. Itsellä lataa ajossa hieman alle 14 ja esim. liikennevaloissa jarru, valot ja vilkku päällä vain n.12.
Ei oo kiehunu. Viimekesä ja tämä kesä ajeltu. Akku timmissä kunnossa...Firebolt kirjoitti:Make67 kirjoitti:Nojuu, mulla on kaikki sähköt, akku ja laturi uutta, jäi tämä mainitsematta...FFreak kirjoitti:Minä taas olen ymmärtänyt näin, että akkuhan on 12V eli jos lataa hieman yli 13 ajossa niin hieman ehkä alakantissa on. Likaiset hiilet tai liittimet? Minä olen ymmärtänyt normaalilataukseksi n.14V. Ja jos lataa 16V niin itse ainakin olisin huolissani vanhojen johtojen, sulakkeiden ja laturin diodien kestosta. Mutta voihan toki muilla olla toisenlaiset vehkeet mitoitukseltaan ja kestävyydeltään. Itsellä lataa ajossa hieman alle 14 ja esim. liikennevaloissa jarru, valot ja vilkku päällä vain n.12.
Vaikka olis kaikki uutta, yli 15V keittää akkua silti.
Ei oo kiehunu, ei...? Autometerin volttimittari näyttää lähes 1 voltin enemmän kuin lataus vaikka niillä sama kytkentäpisteMake67 kirjoitti:Ei oo kiehunu. Viimekesä ja tämä kesä ajeltu. Akku timmissä kunnossa...Firebolt kirjoitti:Make67 kirjoitti: Nojuu, mulla on kaikki sähköt, akku ja laturi uutta, jäi tämä mainitsematta...
Vaikka olis kaikki uutta, yli 15V keittää akkua silti.