Sivu 1/2
1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 07 Kesä 2013, 09:48
Kirjoittaja micow
Kaarreajo orkkisjakkaroilla on kuin hylkeen seljässä ratsastaisi, senhän kaikki jo tietää, mutta miten nuita alkuperäisiä rantapalloja saisi lusautettua sen verran, ettei kuljettaja pompi ensimmäisen nypyn jälkeen vielä mailin verran? Myös ajokorkeus on ainakin 5cm liian ylhäällä. Kuski istuu korkialla kuin pastori ja reidet ottaa rattiin, vaikka olen lyhyt ja soukka.
Tällaiset
http://www.cjponyparts.com/tmi-upholste ... 7/p/U4S_V/ olis (ivy goldina) komeet, mutta em. ongelmat ei pelkällä superloninvaihdolla parane...
Tekisi mieli tilata tollaset pikkukuvan ivy goldit sporttietupekit (ulkonäöllisesti ainoa orkkis-lookin säilyttävä vaihtoehto! Ei Recaroja mun autoon, kiitos!), mutta kysymys kuuluukin; onko kukaan modannu orig. hetekoita paremmin/matalammalta istuttaviksi?
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 08 Kesä 2013, 07:53
Kirjoittaja IDA
Jos päätät alkaa muokkaamaan noita nykyisiä, niin mulla olisi tarvetta -67 IVY GOLD -penkeille.
Vaihdossa saisit muokattavaksi mun nykyiset väärän vuosimallin siistit ja ehjät -68 penkit, jotka poikkeaa -67 penkistä siten, että selkänojassa on lukitus, eli ovat teknisesti paremmat.
Voin ottaa kuvia jos asia kiinnostaa.
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 08 Kesä 2013, 08:09
Kirjoittaja micow
Juu, kiitos vaan, mutten aio olla ensimmäinen penkinvääntäjä...

Eikä nuita mun penkkejä kannata ruveta "pilaamaan", koska ovat kuin uudet. Joistakin raadoista se modaus pitäis aloittaa, mut ajattelin kysästä, oisko joku jo moisen duunin tehnyt.
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 08 Kesä 2013, 08:19
Kirjoittaja IDA
Juu, älä riko noita nykyisiä.
Yksi heppu osti vanhaan Mustangiin Corvetten sporttipenkit, ja verhoilutti ne uudestaan samaan tyyliin kuin alkuperäiset tikkaukset.
Sun tapauksessa on haastavampaa, koska pitäisi löytää juuri oikean väristä nahkaa.
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 03 Loka 2013, 19:03
Kirjoittaja micow
Pompottavien etupenkkien mysteeri selvisi: Verhoilija oli perkele linkittänyt vahvikenarut jousesta toiseen, joten ei ihme, että tuumas pompottaa jämäkästi. Ilman naruja ajoasento on hieman matalampi ja miellyttävämpi, mutta nuot menee kumminkin myyntiin, koska uudet jakkara-aihiot on jo riisuttuna ja odottavat yllensä TMI Sport Seat II -kuoseja!
http://www.cjponyparts.com/tmi-upholste ... 7/p/U92-V/
Uskomattoman hyvässä kunnossa nämät nykyiset kyllä on; lievää pintaruostetta jossain, mutta muuten joka puolelta kuin uudet! Ilmeisesti vaihdettu Jenkeissä repro Dynacorn-kehikot joskus?
http://www.cjponyparts.com/dynacorn-fro ... p/3641RWT/
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 30 Tammi 2014, 21:47
Kirjoittaja micow
No, son penkkisavotta ohi ny, ja tilalla on kunnon TMI Sport Seat II -jakkarat, joissa pysyy myös mutkissa - eikä pompota!!!

Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 31 Tammi 2014, 23:07
Kirjoittaja IDA
Alkaa olemaan racehenkeä ohjaamossa.
Tuohon sopisi lisäksi mielestäni Hurstin shifteri, norsunluun värisellä pallonupilla.
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 31 Tammi 2014, 23:38
Kirjoittaja micow
Ai tollanen, vai?
Ko. Hursti on myyty, enkä laittais sitä takas muutenkaan... Meinaan oli pituutta ku Mietaan sauvoissa ja vaihdevälit muutenki niin pitkät.

Keväälläpä sen näkee, kun pääsen testaamaan T-5:sta, notta millanen vipu sen kans ois paras... Jos orkkiskäppi on liian tumppi, niin teen ihte just sopivan mittasen aisan, mitä vatkata.

Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 01 Helmi 2014, 08:31
Kirjoittaja Jukka
micow kirjoitti:No, son penkkisavotta ohi ny, ja tilalla on kunnon TMI Sport Seat II -jakkarat, joissa pysyy myös mutkissa - eikä pompota!!!

Vaikka vihreä väri ei suosikkiväreihin lukeudu, niin on pakko myöntää että sisusta on helevetin tyylikäs!

Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 01 Helmi 2014, 09:52
Kirjoittaja IDA
micow kirjoitti:
Meinaan oli pituutta ku Mietaan sauvoissa ja vaihdevälit muutenki niin pitkät.
No, tuo on tosiaan joku suksisauvaversio, olen nähnyt lyhyempiäkin.
Yksi kellosepäntarkka ukko täältä meidän kylältä suunnittelee ja tekee itse kaiken. Esim. omaan -59 Corvetteen vaihdekepin. Vetteen tuli myös joku nykyaikainen loota, ja keppi piti tehdä vintage henkeen sopivaksi.
Mutta jokatapauksessa sun autoon norsunluun värinen NASCAR-nuppi.

Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 17 Huhti 2014, 14:55
Kirjoittaja micow
T-5:sen palautin (liian lyhyt 1. vaihde 3.35, piti olla 2.95), mutta penkit toimii! Ennen kuski istui korkialla ku pastori! Nykyjään sama hengenmies tsittailee ainaki 10cm matalammalla, pompotus loppui ja sivuttaistuessakin löytyy.

Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 17 Huhti 2014, 23:18
Kirjoittaja Make67
Nojoo, onhan tossa selkee ero... Vai oisko joku kasaanmeno vaihe menossa

?
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 18 Huhti 2014, 12:37
Kirjoittaja micow
Make67 kirjoitti:Vai oisko joku kasaanmeno vaihe menossa

?
Ja siinon vielä kaliakori penkin ja perseen välissä.
terv. Pygmi. Oliver Pygmi.
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 18 Huhti 2014, 22:05
Kirjoittaja Fastback
micow kirjoitti:Make67 kirjoitti:Vai oisko joku kasaanmeno vaihe menossa

?
Ja siinon vielä kaliakori penkin ja perseen välissä.
terv. Pygmi. Oliver Pygmi.
Vaikeutui kyl coolisti luu pokalla ajaminen, mutta harvemmin sitä ehtii pokalla lepuuttaan kun täytyy pitää kepistä kiinni. Ei omasta, tai no saa siitäkin, mutta vaihekeppiä aattelin...
Re: 1967 TMI pompottavat sporttipenkit
Lähetetty: 19 Huhti 2014, 01:32
Kirjoittaja micow
Fastback kirjoitti: Ei omasta, tai no saa siitäkin, mutta vaihekeppiä aattelin...
Juu, mullon hieman hankalampaa se vekslaaminen lyhytiskusella 49mm romantiikan suurvisiirillä, mut sullon homma kadehdittavasti hanskassa 50mm stroukkeris kans!