Sivu 1/1

korjaamokäsikirjat

Lähetetty: 08 Maalis 2005, 21:47
Kirjoittaja Vege
Miettiny tässä että vois jonnin moisen opuksen hommata mistä selviäisi kaiken näköistä nippelitietoa ja sähkökaaviot jne. sekä mielellään kaikkea muuta mahdollisia mittoja jne jne jne mitä kaikkea, mutta pääasiana mielessä tällä hetkellä oisi noi sähkökaaviotkin

eli asiaan onko jotain sopivia kirjoja mitä voi suositella ja mitä kokemuksia mistäkin, itellähän on toi vuoden 65 HT 289 koneella

Lähetetty: 08 Maalis 2005, 22:32
Kirjoittaja Kimmo65FB
Katsopas sähkökaavioita myös alla olevasta linkistä. Mielestäni aika hyvät kuvat. Korjaamokäsikirja kannattaa tietysti myös hankkia...

http://hammar.dyndns.org/~djhamma/wiring/wiring1965.htm

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 17:38
Kirjoittaja Vege
vaikuttaa ihan pätevältä sivulta, kaiketi tuoltakin jotain apuja löytyy, toisaalta jopa hirvittää kattella ton auton johdotuksia, tekisi mieli repiä kaikki pois ja laittaa sähköt kokonaisuudessaan uusiksi

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 20:06
Kirjoittaja kariboy
Shop Manual on aika pätevä ja sitä voi käyttää tyynynäkin :idea:

Sähköjen uusiksi laittaminen ei ole ollenkaan pöhkömpi idea.
Aika vähän niitä sähköjä loppujen lopuksi on näin vanhassa autossa.

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 20:36
Kirjoittaja Homer65
kariboy kirjoitti:Sähköjen uusiksi laittaminen ei ole ollenkaan pöhkömpi idea.
Aika vähän niitä sähköjä loppujen lopuksi on näin vanhassa autossa.
Olen samaa mieltä Karipojan :oops: kanssa. Itselläni on vanhat sähköt ja lisättynä jonninverran uusia sähköjä, vähän nykyauto tyyppisesti, releet ja lisäsulakkeet esimerkiksi. :roll:

Lähetetty: 09 Maalis 2005, 22:46
Kirjoittaja Jab
Ilman muuta vaan johdot uusiksi. Itseltä meni kahden viikon illat koko hommaan mikä on varmaan aika keskiarvo nopeus. Hommaa uusi sulaketaulu useammalle sulakkeelle ja ajovalot releen kautta. Johdotukset oli omassa autossa teippikytkennöillä tehty kun auton ostin ja niistä oli pakko päästä eroon.

Sähköt uusiksi

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 19:34
Kirjoittaja ROKI
Joo sit kun teette niitä sähkövirityksiä laittakaa paksummalla piuhalla mitä on alkuperäiset turat, ja jos mahdollista muuttakaa yksinkertaisemmaksi kaikki kytkennät. Ei turhia koukeroita yksi reilu päävirta tapsi sulakerasialle, siitä yksin kertaiset vedot kohteisiin mulla on aikeissa tehdä koko johtosarjat itse uusiksi. Jätän myös pois tulipelin liitos pistokkeet, laitan läpivienti kumit niihi aukkoihin eikä liitoksia, vaa yhtenäinen kokonaisuus ei ole varmasti kontakti ongelmia. Konetila kojelaudan alus ja taakse menevät sarjat, muuttan toiminna nykyaikaisemmaksi niin että vilkku toimii vilkkuna ,samoin kuin jarru erikseen ledivaloilla vilkku vaeltavana. oneks on sähköpuolikin hanskassa ei tartte toisia pyydellä avuksi.

Lähetetty: 11 Maalis 2005, 21:38
Kirjoittaja Jab
Niin ROKI onko nuo takavalot valmiit ledisarjat vai oletko itse suunnitellut?

Onko tuossa tulevassa kokoonpanossa siis erikseen jarrulle omat ledit ja omat ledit vilkulle vai mitä tuo vilkku vilkkuna tarkoittaa ja mitä tapahtuu kun vilkku ja jarru ovat samaan aikaan päällä?

Vähän olen myös itse ajatellut tehdä ledeistä vaeltavia vilkkuja mutta tivolivalo lopputulos pelottaa

Lähetetty: 12 Maalis 2005, 00:07
Kirjoittaja Vege
juu tossa bongaillu, niin öljyvarotusvalo ei oo kiinni, lämpömittari ei toimi, johto hukassa mikä tulee anturiin, ja polttoainemittari on pimeenä, myös etuvalossa jotain maattovikaa kun palaa himmeesti, tarttee kyllä jollain keksiä suunnatakkin se, mutta mutta ens talvena varmaan viimeistään lähtee kaikki nykyset sähköt ja johdotukset kävelemään ja uutta tilalle, tai sitten kun auto jossain vaiheessa on tarkotus saada maalaukseen niin on konekkin pois edestä ko. operaatiota suorittaessa

Lähetetty: 12 Maalis 2005, 18:34
Kirjoittaja ROKI
Juu ledi valoja saa valmiina musen omiin pesiin toimivat vai kuten entiset, oma viritys olis sellanen jossa jarru toimii omana osanaan ja vilkku omanaan, eli kun laittaa vilkun päälle ja jarrua painaa jarruvalo palaa alla kokoajan. Ledejä mulla on jonkun verran jemmassa, muta voisn kyllä käyttää valmista pakettia hiukan muunneltuna.