Sivu 1/2

Kardaani?

Lähetetty: 05 Huhti 2013, 19:39
Kirjoittaja miksu11
Elikkäs tuli laiteltua kardaania kiinni ja tuli semmonen eteen että Kardaani on liian Lyhkänen..Se jää 5 senttiä pohjasta vajaaks!Mites kardaanin pidennys Esim.Ko-met tekee näköjään noita..Onkohan kallista lystiä vaiko Hommata kokonaan uusi ja samalla Varmuudeks vahvempi tulevaisuutta aatellen??

Re: Kardaani?

Lähetetty: 05 Huhti 2013, 20:19
Kirjoittaja Veikko
Ei tietoa tekniikastasi, mutta Summitilta? Tossa aiheesta http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=882734

Re: Kardaani?

Lähetetty: 05 Huhti 2013, 20:29
Kirjoittaja miksu11
Tuli tehtyä kutosesta kasiin vaihto 66 musseen kardaani on sama mikä oli kutosen koneella..

Re: Kardaani?

Lähetetty: 05 Huhti 2013, 22:20
Kirjoittaja Homer65
Ei se muistaakseni järjettömiä maksa. On tullut Ko-Metissa lyhennettyä ja jatkettua, samaa kardaania!!

Re: Kardaani?

Lähetetty: 06 Huhti 2013, 18:02
Kirjoittaja r.z.
Koneistamo Säle laitilassa on tehnyt mulle jo ison kasan kaardaneita ja muutoksia. Aina edullista, moitteetonta jälkeä, eikä kamat ole pajalla kuin päivän pari jos niin haluaa.

Re: Kardaani?

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 11:23
Kirjoittaja Late
Sorvaamo Sunila Tampereella on kanssa todellinen osaaja tällä sektorilla. Tekee kardaanin pidennykset ja lyhennykset niin ettei tarvi yleensä edes jälkikäteen tasapainottaa. On omakohtaista ja monen tuttavan kokemusta. Omistajat on aika persoonallisia, mutta homma sujuu. Joskus vaan toimitusaika viikon tai pari, ovat aika suosittu paikka

Re: Kardaani?

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 11:57
Kirjoittaja Jukka
Late kirjoitti:Sorvaamo Sunila Tampereella on kanssa todellinen osaaja tällä sektorilla. Tekee kardaanin pidennykset ja lyhennykset niin ettei tarvi yleensä edes jälkikäteen tasapainottaa. On omakohtaista ja monen tuttavan kokemusta. Omistajat on aika persoonallisia, mutta homma sujuu. Joskus vaan toimitusaika viikon tai pari, ovat aika suosittu paikka
Työn puolesta joskus Sunilan palveluita käyttäneenä, yhdyn täysin Laten mielipiteeseen. :peukku:

Re: Kardaani?

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 12:14
Kirjoittaja Firebolt
Tai kone-laatikko kokonaisuutta taakseppäin? ;)

Re: Kardaani?

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 17:25
Kirjoittaja hannu
Jukka kirjoitti:
Late kirjoitti:Sorvaamo Sunila Tampereella on kanssa todellinen osaaja tällä sektorilla. Tekee kardaanin pidennykset ja lyhennykset niin ettei tarvi yleensä edes jälkikäteen tasapainottaa. On omakohtaista ja monen tuttavan kokemusta. Omistajat on aika persoonallisia, mutta homma sujuu. Joskus vaan toimitusaika viikon tai pari, ovat aika suosittu paikka
Työn puolesta joskus Sunilan palveluita käyttäneenä, yhdyn täysin Laten mielipiteeseen. :peukku:
Vaimon sukulaissuhteen myötä ;) , ja kyllä muutenkin, suosittelen :peukku:

Re: Kardaani?

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 18:06
Kirjoittaja miksu11
Kiitos teille neuvoista! täytyy ruveta huomena soitteleen kyseisiin puljuihin mikä olis järkevin ratkasu..

Re: Kardaani?

Lähetetty: 07 Huhti 2013, 23:58
Kirjoittaja ROKI
Et kaitten laittanut niille kutosen korvakkeille sitä 8 pannua, se jää justiin sen 5cm vaille. Itse tein samat savotat, teetätin kardaanin olevinaan oikeilla mitoilla , jäi 5cm vajaaksi . Vaihdoin oikeat 8 koneen korvakeet ja kumityynyt, sitten kävi vakio kartaani joka on edelleen alla. On mulla teetettynä saumattomasta 3millin seinämällä oleva kanki isoilla ristikoilla varalta.

Re: Kardaani?

Lähetetty: 08 Huhti 2013, 07:46
Kirjoittaja miksu11
Joo kyl tuli laitettua kasin korville mikkä tuli ton koneen mukana..

Re: Kardaani?

Lähetetty: 08 Huhti 2013, 14:28
Kirjoittaja Antti66HT
Varmistukseksi vielä. Onhan ne rungon puoleiset kappaleet myös samaa sarjaa, eli kaikki mikä pulteilla lähtee irti. En muista minkä vuotinen auto sulla oli, mutta esim 65 ja 66 kannakkeet voi sekoittaa, mutta koneen korkeus laskee noin tuuman. Jaa mistäkö tiedän.. ;)

Re: Kardaani?

Lähetetty: 08 Huhti 2013, 18:16
Kirjoittaja Antti66HT
Ihan oikeesti vai, voiko konetta siirtää taakse päin. :nenu: Onkohan vaan ihan järkevää???

Ei kun muokkaamaan sitten uudet peltisarjat, kytkin vivusto (jos orgis mallinen, tässä lienee vaijeri?), vaihteiston tukipalkki, shiterin reikä koriin ja pakoputkisto. Lisäksi taitaa öljysuodatinkin törmätä iskari torniin ja kannet tulipeltiin, joten siellä tiedossa pientä projektia.

Eiköhän nyt vaan kannata, Laittaa sinne kunnollinen krdaani. Itse laittaisin samantien 1350 ristikoilla. 8" tuuman perään ei saa yokea kuin 1310 ristikolle, mutta jossain veiheessahan se kuitenkin 10v aikajänteellä muuttuu 9":een? Muutos ristikolla tuosta selviää, ja etupäähän 1350 yoke.

Mulla on muuten omakustanne hintaan toploaderiin sopiva MW:n kappale jos joku kaipaa tallilla, lähtee omakustanne hintaan. KNO:n vanha, ja mullakin ponnistettu,eikä saatu rikki, joten takuulla kestää (ei käy t5). Noita päitä voi ostaa erikseen, jos valmiin hinta tuntuu korkealta. Sitten vaan palat ja putki sunilaan ja ei tartte heti kajota. Itsellä nyt kuitu kardaani, taitaa olla minun aikana rev 4.

Re: Kardaani?

Lähetetty: 08 Huhti 2013, 18:34
Kirjoittaja miksu11
Antti66HT kirjoitti:Varmistukseksi vielä. Onhan ne rungon puoleiset kappaleet myös samaa sarjaa, eli kaikki mikä pulteilla lähtee irti. En muista minkä vuotinen auto sulla oli, mutta esim 65 ja 66 kannakkeet voi sekoittaa, mutta koneen korkeus laskee noin tuuman. Jaa mistäkö tiedän.. ;)
Kannakkeet on kaikki juu samaa sarjaa kaikki tuli mukana mikkä pulteilla on kiinni..mut huomen aamusta kometille käymään kardaaninkans niin eiköhän se siitä selvene :)