Sivu 1/1
Moottorin painotus?
Lähetetty: 01 Huhti 2013, 14:05
Kirjoittaja JXA-26
Joku varmasti osaa sanoa arvaamatta oikean painotuksen Windsorille, 28oz vai 50oz. Moottoria väitetty 289.si, mutta lohkossa D4DE-6015-BA (listojen mukaan -74 302 -kö?) Damperissa nr.sarja: C5AE 831 6A2 kovasti näyttää 50oz, mutta KVG väitti toisaalla koneen olevan 28oz. Oikeanlaista vautipyörää pitäisi asennella kampuran päähän...
Re: Moottorin painotus?
Lähetetty: 01 Huhti 2013, 22:04
Kirjoittaja Fastback
JXA-26 kirjoitti:D4DE-6015-BA (listojen mukaan -74 302 -kö?)
En tunne pikkulohkojen valujen eroja, mutta D4 on tosiaan vuosimalli 1974, se tarkoittaa koodia jolloin lohkon valuun on tehty viimeinen muutos. Eli jos seuraava muutos tuli vaikka vuonna 1978 302 lohkon valuun, niin silloin koodi olisi vaihtunut D8xx alkuiseksi. Eli lohkohan voi olla täten vaikka valettu 1976 vuonna, mutta valukoodi viittaa edelleen 1974 vuoteen. Hyvänä esimerkkinä 460 lohkon valuun tehtiin viimeinen muutos 1979 eli koodi on D9TE, lohkoa valettiin vielä '90-luvun puolessa välissä koodilla D9TE, mikä viittaa siis vuoteen 1979. Täältäkin joku joskus mulle soitteli että on kusetettu kun piti olla uusi lohko ja lukee D9TE. Lohko oli kyllä uusi ja SVO:n varastoista. Tämmöinen sivujuonne vaan asiaan.
Re: Moottorin painotus?
Lähetetty: 02 Huhti 2013, 15:49
Kirjoittaja Mexico65
Tarina 289 M1, 28 oz (external) akselin tasapainottamisesta....
Oman kampiakselin kun hain tänään puntituksesta niin vauhtipyörälle 15.46 oz ja damperille 10.85 oz vasta-painot.
Jep joo. kampiakselilla pidettiin max. massa ja muutokset tehtiin vauhtipyörään ja damperiin.
Miksi näin?
Koska -0- balansointi ei oikein olisi onnistunut ja/tai olisi tullut suhteettoman kalliiksi (lue +1000€). Niin pää-dyimme tilanteeseen, että kampiakselille jätettiin maksimaalinen massa ja loppu painotus vietiin akselin ulkopuolelle.
Näin ulkoiset massat ovat pienemmät ja oletettavasti akseli kestää paremmin rääkkiä.
Tavoite lopputulos ero 0.2 oz-in.
Toteutunut vauhtipyörän pääty 0.13 oz-in ja damperin pääty 0.09 oz-in.
Kytkin asetelmakin painotettiin -0:aan kun siinä alunperin oli 20 g heitto.
Re: Moottorin painotus?
Lähetetty: 02 Huhti 2013, 16:10
Kirjoittaja Mexico65
289 ja aikaisemmat 302 (28oz) kampiakselit näyttää erilaiselta kuin uudemmat ns. 5.0 akselit (50 oz)
http://www.fordsmallblock.com/PDF/Small ... ancing.pdf