Sivu 1/1
Tunnel ram
Lähetetty: 23 Helmi 2013, 20:02
Kirjoittaja r.z.
Pitkään ollut fiksaatio tunnel rameista taitaa realisoitua. Onko kukaan päässyt vertailemaan vetoaluetta vs. esim sinkle plane? Omat kokemukset on että ainakin tuohon 347cid / 7000rpm asti että mitä pitempi runneri niin sitä maukkaampi veto huipputehon liiemmin kärsimättä.
Re: Tunnel ram
Lähetetty: 23 Helmi 2013, 20:26
Kirjoittaja Galaxie61
mitään kellolla mitattuja tuloksia ei ole esittää, mutta ihan tyhjäkäynnin tuntumassa aavistuksen nikottelee jos tallaa kerralla kaasun auki. koitan saada tuon korjattua kaasareita säätämällä. en vaihtais takasin weiand stealth keksintöön.
kierrosherkkyys ja vääntö on jotain ihan muuta kun edellisellä imupuolella. kierrosten rajotin on nyt hommattu ettei toiste käy niinkun viimekesänä
sulla taitaa kuitenki ruutta jäädä niin ei tarvii taivastella kaasareitten kanssa.
Re: Tunnel ram
Lähetetty: 23 Helmi 2013, 20:37
Kirjoittaja r.z.
No itse asiassa meinasin tehdä aika eksoottisen hybridin, eli ihan rehelliset kaasarit mutta myös pari sähkösuutinta jotka piilotan jonnekin plenumiin. Eli ulospäin ihan rehellinen oldskool kaasari tunnelram, mutta päivitettynä sähköisellä tyhjäkäynnin, sytytyksen ja osakaasun seoksen säädöllä. Kaikki nykyaika siis niin piiloon kun saa. Nettipalstoilta luettuna ymmärtää helposti ettei moinen kadulla voi toimia mutta ainakin itse järkeilin että senhän pitäisi toimia mainiosti kun vaan säätää kohdalleen. Mikäs sen parempi seokselle kun hypätä hissikuiluun joka päättyy pyttyyn?
Re: Tunnel ram
Lähetetty: 23 Helmi 2013, 20:52
Kirjoittaja Galaxie61
r.z. kirjoitti:No itse asiassa meinasin tehdä aika eksoottisen hybridin, eli ihan rehelliset kaasarit mutta myös pari sähkösuutinta jotka piilotan jonnekin plenumiin. Eli ulospäin ihan rehellinen oldskool kaasari tunnelram, mutta päivitettynä sähköisellä tyhjäkäynnin, sytytyksen ja osakaasun seoksen säädöllä. Kaikki nykyaika siis niin piiloon kun saa. Nettipalstoilta luettuna ymmärtää helposti ettei moinen kadulla voi toimia mutta ainakin itse järkeilin että senhän pitäisi toimia mainiosti kun vaan säätää kohdalleen. Mikäs sen parempi seokselle kun hypätä hissikuiluun joka päättyy pyttyyn?
onneks en paljoa lue nettipalstoja eikä kukaan kertonu ettei tuo toimi. no tuskin olis silti jääny laittamatta.
Re: Tunnel ram
Lähetetty: 25 Helmi 2013, 10:08
Kirjoittaja r.z.
Juu enpä ole "nettipalstojen" perusteella ennenkään mitään käsityksiä muodostanut tai päätöksiä tehnyt. Mulla on paljon ollut palikkaa kiinni joissa "minimum usable rpm" on 3000-4000rpm, silti ne saa pelamaan loistavasti ku itte tekee.
Kyllä sellanen tunneli nyt vaan täytyy saada. Kahtotaan penkissä kuinka paljon tehoa katoaa.
Re: Tunnel ram
Lähetetty: 27 Helmi 2013, 22:19
Kirjoittaja MAKA
Kokeilin kans weiandin tunnelramia joskus -96-97 vuosina kun halvalla Power Meetistä käteen tarttui (auto -65 HT/302+C4). Kokemus oli kyllä tosi positiivinen, ainoa miinus oli liian suuret kaasarit. Kun kierrokset oli noin 2000 joutui kaasun kans kikkaileen aika lailla, mutta sen jälkeen mentiin ja lujaa...
Täytyy vielä joskus kokeilla oikean kokoisilla kaasareilla.
Re: Tunnel ram
Lähetetty: 22 Touko 2013, 19:04
Kirjoittaja Galaxie61
Galaxie61 kirjoitti:mitään kellolla mitattuja tuloksia ei ole esittää, mutta
ihan tyhjäkäynnin tuntumassa aavistuksen nikottelee jos tallaa kerralla kaasun auki. koitan saada tuon korjattua kaasareita säätämällä. en vaihtais takasin weiand stealth keksintöön.
kierrosherkkyys ja vääntö on jotain ihan muuta kun edellisellä imupuolella. kierrosten rajotin on nyt hommattu ettei toiste käy niinkun viimekesänä
sulla taitaa kuitenki ruutta jäädä niin ei tarvii taivastella kaasareitten kanssa.
tuo nikottelu häipy talven aikana kokonaan, ainoa muutos moottoriin on keinuvivut 1.8 vipusuhteella. entiset oli 1.7.
säädöt on tasan samat kun viimekesänäkin.

Re: Tunnel ram
Lähetetty: 23 Touko 2013, 08:12
Kirjoittaja r.z.
Mun tunneliprojekti odottaa kesälomaa, oli "aavistuksen" muutakin tekemistä autossa nyt ekaan lähtöön että oli pakko priorisoida toissijaisia juttuja myöhempään ajankohtaan. Ja nyt kun autolla on päässyt ajamaan niin kaikenmoisia uusia ensisijaisia hommiakin tarttis vielä tehdä.