Sivu 1/1
Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 18 Helmi 2013, 16:36
Kirjoittaja 1965HT
Olisi mielenkiintoa vaihtaa vakio imusarja tommoseen alumiiniseen. Us parts myy näköjään Edeliä ja Weiandia.
Kumpiko näistä olisi matalampi ? Askarruttaa että mahtuuko vakio putsarin kanssa pellin alle -69 vauhtiperään, vai onko huoleni siltä osin turha ?
Entäs kumpiko näistä on "parempi"? Näyttää Edelillä olevan vaihtoehtojakin...
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 18 Helmi 2013, 16:46
Kirjoittaja Galaxie61
mulla oli aikasemmin weiand stealth. kaikinpuolin toimiva ja mun mielstä hyvä imusarja.
vähän korkeahan tuo on, enkä tiedä miten mahtuu mussen pellin alle.

Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 18 Helmi 2013, 18:06
Kirjoittaja Antti66HT
Edelin sivuilla on ainakin hyvät tiedot imusarjojen korkeuksista, eli ei kun mittailemaan omaa. Weiandin sarjaa voi varmasti ihan kuvista vertailla sitten niihin.
SBF:n stealth on muistaakseni samaa korkeutta RPM Airgapin kanssa.
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 18 Helmi 2013, 21:47
Kirjoittaja Fastback
429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".
Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 20 Helmi 2013, 00:00
Kirjoittaja stanu429
Itsellä on yksinkertaisesti Edelbrockin Performer ´69:ssä. Hyvin sopii, en ole edes mitannut väliä konepelliin. Taitaa muutenkin olla matalin noista aluimareista. Tietenkin imusarjan korkeuden valintaan vaikuttaa myös moottorikiinnikkeet. Crites gen1 kai niistä asettaa motin kaikkein korkeimmalle.
Weiand ei tosiaan mahdu kirjallisuudenkaan mukaan konepellin alle.
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 20 Helmi 2013, 16:58
Kirjoittaja 1965HT
Fastback kirjoitti:429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".
Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
Kävin tänään mittaamassa paljonko pelivaraa on. Aika tarkkaan kolme senttiä jäi tilaa.
Lieneekö toi stanu429:n käyttämä performer sitten oikean korkuinen, ettei tuu liian
ahdasta. Olishan tossa mahdollisuus kikkailla vielä ilmanputsarin kanssa, mutta kai toi performer asiansa ajaisi? Jakopää ja ajoitus vieläkin tarkastamatta, mutta eiköhän ne ehdi tässä kevään
aikana vielä

Us partsilla ei ainakaan netin mukaan ole tavaraa varastossa. Keneltäkös muulta ton vois bongata?
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 20 Helmi 2013, 18:23
Kirjoittaja Fastback
1965HT kirjoitti:Fastback kirjoitti:429 Victor on 6,300" korkea, Stealth on 6" kantturoissa, eli se on hyvin korkea dual plane imusarja. Air Gap on jotain 5,5" ja RPM Performer Sanoiskos, että sun koneelle Performer RPM ja thats it. Jos haluat oikeasti matalan imusarjan niin paljon parjattu Torker II on 429/460 desingina yllättävän toimiva ja paljon käytetty mm. Cobra Kit Careissa, mahtuu pellin alle meinaan, sillä on korkeutta noin 4".
Joko olet tarkastanut jakopään ja tai ajoituksen?
Kävin tänään mittaamassa paljonko pelivaraa on. Aika tarkkaan kolme senttiä jäi tilaa.
Lieneekö toi stanu429:n käyttämä performer sitten oikean korkuinen, ettei tuu liian
ahdasta. Olishan tossa mahdollisuus kikkailla vielä ilmanputsarin kanssa, mutta kai toi performer asiansa ajaisi? Jakopää ja ajoitus vieläkin tarkastamatta, mutta eiköhän ne ehdi tässä kevään
aikana vielä

Us partsilla ei ainakaan netin mukaan ole tavaraa varastossa. Keneltäkös muulta ton vois bongata?
Torker II on tuota performeria inan matalampi, se on käytännössä matalin 429/460 imusarja. Se on sitten sinun itse vertailtavat kumpi on passelimpi käyttöösi, performer vai torker II.
Parhaat hinnat imusarjoille on useasti US-Partsilla 1:1 kerroin tai alle, Niemensivulla on myös hinnat kohdallaan. Muualla tapaavat vaan ovat kalliimpia jos edes pystyvät tekemään tarjouksen.
Tarkasta nyt sitten se koneen ajoitus samalla kertaa kun imusarjan vaihdat, se on yö vs. päivä ero moottorilla verrattuna että onko siellä se vakio 8 astetta myöhäistetty jakopää vai onko se 0 astetta myöhästetty. 8 astetta myöhästetyllä jakopäällä motti on ja tuntuu tussulta... ööö... siis sellaiselta laiskalta ja hitaalta. 0 asteen jakopäällä se on ihan eri eläin, herää ja käy reagoi terävämmin ja nopeammin. Niin ja myös voiman pa"¤koo tulee ihan eri lailla.
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 20 Helmi 2013, 21:48
Kirjoittaja PeteP
Paremmin se alkuperäinen rautamöhkäle toimii, mitä peruspervomeri.
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 20 Helmi 2013, 22:30
Kirjoittaja Fastback
PeteP kirjoitti:Paremmin se alkuperäinen rautamöhkäle toimii, mitä peruspervomeri.
No Pete Pete, eihän tuota kysytty!! Ei se sitä tarkoita ettet olisi oikeassa.

On se perusrautasaavi sitten C8 tai D2 niin se toimii vakiohkon oloisessa koneessa todennäköisesti paremmin mitä performer. Suurin saavutettava etu performerista on selkeä painonsäästö edestä ja korkealta, eli saa heittää n. 22 kg edestä rautaa mäkeen ja ottaa tilalle n. 12,3 kg edestä alumiinia. 429/460 performer ei ole mikään hiper imusarja kuten Pete sanoo. Performer RPM:kään ei tuo autuutta, mutta tuo Galaxien tarjoama Weiandin Stealth on kova sana, ainoana miinuksena on sen korkeus. Mutta mutta, siihen sitten drop base putsari ja matala elementti. Sinullahan on autossa scooppikin paikoillaan, joten ei kun siitä vaan. Jos ei scoopissa korkeus riitä, niin astut seuraavalle tasolle eli vakiokorkuiseen Boss 429 scooppiin. Sillä tulee tarvittava tila ja se on ehdottoman period correct scooppi.
Paras viritys moottorillesi on se, että vaihdat sinne 0-asteisen jakopään jos siellä on se saastemalli paikallaan. Kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että 8 asteen tiputus ennakoissa rapauttaa koko auton suorituskyvyn.
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 20 Helmi 2013, 23:02
Kirjoittaja Galaxie61
eipäs haukuta peruspervomeria yhtään. semmosen avulla meni +2000 kg 13 sekunnin puolelle.
kannattaa sitte laittaa valmiiks 2 astetta ennakkoo siihen 0 jakopäähän.
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 20 Helmi 2013, 23:15
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:eipäs haukuta peruspervomeria yhtään. semmosen avulla meni +2000 kg 13 sekunnin puolelle.
kannattaa sitte laittaa valmiiks 2 astetta ennakkoo siihen 0 jakopäähän.
Eihän sitä haukuttukaan, kehuttiin vain vakio imusarjaa mainioksi, mutta sen tarvii olla sitten joko C8 tai D2 valuinen 4 kurkkuiselle tarkoitettu. Muistelinkin että kalkkunassa oli pervoelmeri imusarja, joka meni muuten konille?!? alias Kamputsean vissiin ainoalle isolohko Fordistille!!!

Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 20 Helmi 2013, 23:22
Kirjoittaja Galaxie61
meni kylläkin kouvolaan. konilla oli port o sonikki.
Re: Imusarja 1969 429/460:iin
Lähetetty: 23 Helmi 2013, 14:20
Kirjoittaja paltant.ponitalli
täällä ois matala porto o sonic jouten.päällä 850 tuplapumppu domoni vielä...niillä meni iso koppa 12.5s qarter miles...