Ford Nationals 2013 -infoa
Lähetetty: 17 Helmi 2013, 14:47
Tätän julistetaan 2013 Natikat ns.henkisessä mielessä avatuiksi.Ohessa tiivistelmä mitä tähän mennessä on palaveroitu.
FORD NATIONALS - palaverit 13.10.2012 ja 19.1.2013
Paikka : Teivo / FHRA kerhotalli Hervanta
Läsnäolijat : Sekalainen seurakunta kiivaita Ford-miehiä- ja naisia
Aihe : 2013 tapahtuma
Periaatteessa mennään samalla konseptilla kuin aiempinakin vuosina. Suurin muutos on, että 2013 tapahtuma tiivistetään yksipäiväiseksi, eli : lauantai 13.7.2013.
Seuraava palaveri Teivon Swapissa Tampereella 23.3.2012.
Voimassa oleva organisaatio näkyy uudessa organisaatiokaaviossa.
1.Tiivistys yksipäiväiseksi: Entistä tiiviimpi ja pulssia nostattava lauantai. Myös kustannussäästö. Paraatiin ( ja koko tapahtumaan ?) saadaan todennäköisesti aiempaa enemmän autoja. Palkintojenjako iltabileiden yhteydessä Paddockissa.
2.Ohjelmaa 8-20. Sunnuntaina lisäksi halukkaille FMOC:n järjestämää vapaata rata-ajo harjoittelua. Alustava aikataulu:
Klo 8 portti aukeaa ja katsastus alkaa
Klo 9-15 kiihdytys
Klo 15-20 rata-ajo
Slalom ja burn-out kisa ajetaan samanaikaisesti edellä mainittujen kanssa.
Tarkempi aikataulu josta selviää myös mahdolliset paraatin / cruisingin aikataulut selviää myöhemmin.
3. Ruokahuolto. Mika Alho teameineen hoitaa Grillin itsenäisesti.Tuttuun tapaan grilli on paikalla molempina päivinä.
Grillistä saa ostaa ruokaa edulliseen hintaan, mutta ilmaista ruokaa ja juomaa palomiehille ja muulle talkooväelle ei tarjota.
4. Sisäänkäynti tapahtumaan alavarikolta. Portin sujuvaan toimintaan kiinnitetään aiempaa enemmän huomiota.
5. Bändi / iltabileet. Sami Lahti hoitaa bändin.
6. Järjestysmiehet – Kari Kylmäniemi ( Alhon Grilli ) hoitaa.
7. Kuulutus. Tapahtumalle on ostettu omat kuulutus/musiikkikamat.Seppo Kokko hoitaa.
8. Museoautoille. Viime vuoden tapaan paikalla museokatsastaja. Myös cruisinglenkki ajetaan ilmeisesti kuten aiempanakin vuosina.
9.Pääsymaksut. Sisäänpääsy 10 € / hlö kaikilta paitsi STAFF:ilta. Päätettiin korottaa ajomaksuja kevyesti : Drag 25 € Rata 25 €. Burnis ja slalom ilmaiset alustavasti.
10.T-paita. Myydään vain Natikoissa.Kari Kylmäniemi vastuuhenkilö ( Sami Lahti auttaa):myydään Alhon grillistä ja mahdollisesti portilla.
11. Muita kuin FoMoCo –autoja tapahtumaan ? Tätä pohdittu. Esim. Streetmachines DVD:llä esiintyviä autoja sekä piristeeksi / vetonaulaksi oikeita kiihdytysautoja. Dragissa on yleensä hyvin tilaa , voisi sopia esim.testivedoiksi, pientä korvausta vastaan, 50 - 100 € teami. Keskustellaan ideasta.
12. Ford Champion pistelaskusysteemi uusiutuu ! Vanha systeemi on ollut monimutkainen ja vaikea käyttää ja osin tästä johtuen tuloksiin on tullut vihreitä !
Uusi systeemi : Burn-Out kilpailu jää pois Champion-tittelikilpailussa ( totta kai burniskisa järjestetään vanhaan malliin mutta siitä ei saa championpisteitä )
Dragissa, rata-ajossa ja slalomissa ajettu paras aika muutetaan suoraan pisteiksi poistamalla pilkku.
Esimerkki: Dragissa 12,5 sek = 125 pistettä. Slalomissa 1,03 sek = 103 pistettä. Radalla 1,36 sek= 136 pistettä.Yhteensä 364 pistettä.
Tavoitteena mahdollisimman vähän pisteitä, eli vähiten pisteitä saanut kruunataan Ford Championiksi.
Jos joku auto ei ota osaa johonkin kilpailuosioon saa se siitä 200 pistettä, eli tämä vastaa hidasta suoritusta (esim 20,0 dragissa tai 2,00 radalla slalomissa)
13. One man - one machine. Champion-titteliä voi tavoitella vain sama kuski samalla autolla. Tietysti yksi kuski voi osallistua useallakin autolla mutta henkilökohtaista pottia ei voi tavoitella useammalla autolla…ja vuokrakuskin käyttäminen ei ole sallittua Champion-tittelikilpailussa.
Eli Champion-tittelin pistelaskennassa pisteet kohdistuvat autoon.
14.Mainosmyynti. Yhteistyökumppanit & mainokset ovat elinehto Natikoille. Ole siis omalta osaltasi aktiivinen mainosmyynnin suhteen !
Tässä tärkeimmät.Säädetään lisää Teivossa 23.3.2013
Ville Sievers 17.2.2013
FORD NATIONALS - palaverit 13.10.2012 ja 19.1.2013
Paikka : Teivo / FHRA kerhotalli Hervanta
Läsnäolijat : Sekalainen seurakunta kiivaita Ford-miehiä- ja naisia
Aihe : 2013 tapahtuma
Periaatteessa mennään samalla konseptilla kuin aiempinakin vuosina. Suurin muutos on, että 2013 tapahtuma tiivistetään yksipäiväiseksi, eli : lauantai 13.7.2013.
Seuraava palaveri Teivon Swapissa Tampereella 23.3.2012.
Voimassa oleva organisaatio näkyy uudessa organisaatiokaaviossa.
1.Tiivistys yksipäiväiseksi: Entistä tiiviimpi ja pulssia nostattava lauantai. Myös kustannussäästö. Paraatiin ( ja koko tapahtumaan ?) saadaan todennäköisesti aiempaa enemmän autoja. Palkintojenjako iltabileiden yhteydessä Paddockissa.
2.Ohjelmaa 8-20. Sunnuntaina lisäksi halukkaille FMOC:n järjestämää vapaata rata-ajo harjoittelua. Alustava aikataulu:
Klo 8 portti aukeaa ja katsastus alkaa
Klo 9-15 kiihdytys
Klo 15-20 rata-ajo
Slalom ja burn-out kisa ajetaan samanaikaisesti edellä mainittujen kanssa.
Tarkempi aikataulu josta selviää myös mahdolliset paraatin / cruisingin aikataulut selviää myöhemmin.
3. Ruokahuolto. Mika Alho teameineen hoitaa Grillin itsenäisesti.Tuttuun tapaan grilli on paikalla molempina päivinä.
Grillistä saa ostaa ruokaa edulliseen hintaan, mutta ilmaista ruokaa ja juomaa palomiehille ja muulle talkooväelle ei tarjota.
4. Sisäänkäynti tapahtumaan alavarikolta. Portin sujuvaan toimintaan kiinnitetään aiempaa enemmän huomiota.
5. Bändi / iltabileet. Sami Lahti hoitaa bändin.
6. Järjestysmiehet – Kari Kylmäniemi ( Alhon Grilli ) hoitaa.
7. Kuulutus. Tapahtumalle on ostettu omat kuulutus/musiikkikamat.Seppo Kokko hoitaa.
8. Museoautoille. Viime vuoden tapaan paikalla museokatsastaja. Myös cruisinglenkki ajetaan ilmeisesti kuten aiempanakin vuosina.
9.Pääsymaksut. Sisäänpääsy 10 € / hlö kaikilta paitsi STAFF:ilta. Päätettiin korottaa ajomaksuja kevyesti : Drag 25 € Rata 25 €. Burnis ja slalom ilmaiset alustavasti.
10.T-paita. Myydään vain Natikoissa.Kari Kylmäniemi vastuuhenkilö ( Sami Lahti auttaa):myydään Alhon grillistä ja mahdollisesti portilla.
11. Muita kuin FoMoCo –autoja tapahtumaan ? Tätä pohdittu. Esim. Streetmachines DVD:llä esiintyviä autoja sekä piristeeksi / vetonaulaksi oikeita kiihdytysautoja. Dragissa on yleensä hyvin tilaa , voisi sopia esim.testivedoiksi, pientä korvausta vastaan, 50 - 100 € teami. Keskustellaan ideasta.
12. Ford Champion pistelaskusysteemi uusiutuu ! Vanha systeemi on ollut monimutkainen ja vaikea käyttää ja osin tästä johtuen tuloksiin on tullut vihreitä !
Uusi systeemi : Burn-Out kilpailu jää pois Champion-tittelikilpailussa ( totta kai burniskisa järjestetään vanhaan malliin mutta siitä ei saa championpisteitä )
Dragissa, rata-ajossa ja slalomissa ajettu paras aika muutetaan suoraan pisteiksi poistamalla pilkku.
Esimerkki: Dragissa 12,5 sek = 125 pistettä. Slalomissa 1,03 sek = 103 pistettä. Radalla 1,36 sek= 136 pistettä.Yhteensä 364 pistettä.
Tavoitteena mahdollisimman vähän pisteitä, eli vähiten pisteitä saanut kruunataan Ford Championiksi.
Jos joku auto ei ota osaa johonkin kilpailuosioon saa se siitä 200 pistettä, eli tämä vastaa hidasta suoritusta (esim 20,0 dragissa tai 2,00 radalla slalomissa)
13. One man - one machine. Champion-titteliä voi tavoitella vain sama kuski samalla autolla. Tietysti yksi kuski voi osallistua useallakin autolla mutta henkilökohtaista pottia ei voi tavoitella useammalla autolla…ja vuokrakuskin käyttäminen ei ole sallittua Champion-tittelikilpailussa.
Eli Champion-tittelin pistelaskennassa pisteet kohdistuvat autoon.
14.Mainosmyynti. Yhteistyökumppanit & mainokset ovat elinehto Natikoille. Ole siis omalta osaltasi aktiivinen mainosmyynnin suhteen !
Tässä tärkeimmät.Säädetään lisää Teivossa 23.3.2013
Ville Sievers 17.2.2013