Mustang 1967 AmerianAutomotive sähkösarja
Lähetetty: 06 Helmi 2013, 10:22
Asensin omaani Mustangiin kyseisen replacement sarjan ja seuraavia asioita kannattaa huomioda.
- Johodot hyvin merkattu ja johdoissa luki mikä kohde johdolle on
- Ohjeet ovat muuten selkeä, mutta joskus hyppivät sivulta toiselle (haaste löytää oikea kaavio)
- Sarjan mukan tule emyös uusi virtalukon pohja ja valokytkin.
- Sulake boxi ei mahdu paikkaan mihinkä on merkattu , jos on ilmastointi laatikolla oleva puhallin => joutui siirtämään sulake boxin lähemmäksi ohjausta noin 5 cm
- Koska vanhassa oli pissapoika ns. jalka pumpulla, niin sen asentaminen sähköiseksi onnistui helposti asentamalla vanhan palkeen (kumin ja jousen) sisään ns. paino kytkin mallia Motonet. Pissapojan saa sitten mistä vaan jos ei halua alkuperäistä (tälle laitoin johodn itse, vaikkain tuossapolkimessa on johto valmiina, joka ei tule kuitenkaa sitten konehuoneen puolelle)
- Johto sarjassa valmiita johtoja lisä vilkuille, led valille, kierroslukumittarille jne. Eli paljon jää johtoja ylimääräiseksi (kannataa vetää mukana ja jättää blankoksi tulevaisuutta varten)
- Ratti tunnelin johtoja ei ole mukana, vaan käytin vanhaa. Kytkennässä selvät ohjeet. Punainen johto jää vapaaksi .
- Ilmastointi laiteen johtoja ei ole , muttane helppo käyttä esim vanhoja ( en asentanut ilmastointia lainkaan)
- Sarja tehty 1 johtoselle laturille (ei siis erillistä relettä), koska minulla on erillinen lataus rele, niin jouduin johdottamaan laturi&releeen johdot erikseen. Johto sarjassa on kuitenkin latauksne herätysjohto, jonka kytkin latausreleeseen (I, Ignitation).
- Koska vanha latausmittari on suuntaa antava, niin se jäteään pois. Suositellaan erillistä voltti/amp mittaria.
- Automaatti lattikolle on myös neutraalijohdot ja pakkivalojohdot, mutta pitää liittää vanhoihin johtoihin (Punasiniset johdot neutraalille ja toiset johdot tulee peruutusvaloihin).
- Etu ja taka parkeissa/villku kannattaa olla tarkka että johot menee oikein päin. Itselläni meni ensin etuvilkun johot parkkiin ja toisin päin. Eli parkit kirkkaa + lämpeni, vilkku himmeä. No kääsin toistepäin ja hyvää tuli.
Johdotuksene meni aikaa noin 10-12 h mukaan lukien kaikkien johtojen niputtaminen lätkä teipillä. Testauksine ja pientenviilauksien jälkeen kaikki tuntuisi toimivan. Starttikin pyörähti. Kuhan saan auton kasaan niin pääsen testaamaan sitten että lataukset ym toimii. Tästä hommasta on ainakin se hyöty että nyt tietää ja ymmärtää paremmin myös tuota sähköpuolta.
- Johodot hyvin merkattu ja johdoissa luki mikä kohde johdolle on
- Ohjeet ovat muuten selkeä, mutta joskus hyppivät sivulta toiselle (haaste löytää oikea kaavio)
- Sarjan mukan tule emyös uusi virtalukon pohja ja valokytkin.
- Sulake boxi ei mahdu paikkaan mihinkä on merkattu , jos on ilmastointi laatikolla oleva puhallin => joutui siirtämään sulake boxin lähemmäksi ohjausta noin 5 cm
- Koska vanhassa oli pissapoika ns. jalka pumpulla, niin sen asentaminen sähköiseksi onnistui helposti asentamalla vanhan palkeen (kumin ja jousen) sisään ns. paino kytkin mallia Motonet. Pissapojan saa sitten mistä vaan jos ei halua alkuperäistä (tälle laitoin johodn itse, vaikkain tuossapolkimessa on johto valmiina, joka ei tule kuitenkaa sitten konehuoneen puolelle)
- Johto sarjassa valmiita johtoja lisä vilkuille, led valille, kierroslukumittarille jne. Eli paljon jää johtoja ylimääräiseksi (kannataa vetää mukana ja jättää blankoksi tulevaisuutta varten)
- Ratti tunnelin johtoja ei ole mukana, vaan käytin vanhaa. Kytkennässä selvät ohjeet. Punainen johto jää vapaaksi .
- Ilmastointi laiteen johtoja ei ole , muttane helppo käyttä esim vanhoja ( en asentanut ilmastointia lainkaan)
- Sarja tehty 1 johtoselle laturille (ei siis erillistä relettä), koska minulla on erillinen lataus rele, niin jouduin johdottamaan laturi&releeen johdot erikseen. Johto sarjassa on kuitenkin latauksne herätysjohto, jonka kytkin latausreleeseen (I, Ignitation).
- Koska vanha latausmittari on suuntaa antava, niin se jäteään pois. Suositellaan erillistä voltti/amp mittaria.
- Automaatti lattikolle on myös neutraalijohdot ja pakkivalojohdot, mutta pitää liittää vanhoihin johtoihin (Punasiniset johdot neutraalille ja toiset johdot tulee peruutusvaloihin).
- Etu ja taka parkeissa/villku kannattaa olla tarkka että johot menee oikein päin. Itselläni meni ensin etuvilkun johot parkkiin ja toisin päin. Eli parkit kirkkaa + lämpeni, vilkku himmeä. No kääsin toistepäin ja hyvää tuli.
Johdotuksene meni aikaa noin 10-12 h mukaan lukien kaikkien johtojen niputtaminen lätkä teipillä. Testauksine ja pientenviilauksien jälkeen kaikki tuntuisi toimivan. Starttikin pyörähti. Kuhan saan auton kasaan niin pääsen testaamaan sitten että lataukset ym toimii. Tästä hommasta on ainakin se hyöty että nyt tietää ja ymmärtää paremmin myös tuota sähköpuolta.