Mustang 289 Historic Touring Car
Valvoja: Ville K
Mustang 289 Historic Touring Car
Tällä palstalla on hyvin aloitettu ja jatkettu keskusteluja erilaisten Mustangien ja Shelbyjen historiasta, nykyisyydestä ja hinnoista.
Mutta en ole vielä törmännyt niin sanotuiksi kilpa-autoiksi muunnettujen autojen historiaan enkä hintoihin. Jos tähänmennessä muutamien yksilöiden hinnat on jo jopa hirvittäneet niin tässä pientä pohdintaa kipa-auto rintamalta.
Ford Mustang 1965 FiA Race Car.
Mustang 289 Historic Touring Car. Suitable for, and competitive in- Fia European Touring Car Championship, Top Hat, Historic Racing Saloons, Post Historic Touring Cars, Classic Group 1, Classic Thunder plus other series.
Fully race prepared with successful racing history over 20 continuous seasons.
Former drivers include Jackie Oliver and Stuart Graham.
Many wins and lap records over the years, and three entries in the prestigious St. Mary''s Trophy at the Goodwood Revival meeting, 1999/2000/2003 and
eligible again this year, 2005.
Complete, bare metal rebuild 2003/4 with all new panels, and a completely fresh engine (dyno''d at 399bhp) just installed.
This car is immaculate, and ready to race.It is also road-legal!
£42,500.
42000 GBP = 60949.06 EUR
Eli rakenna vanhasta mustista kunnon race car ja hae sille FIA passi ja aja sillä niin per..leen kovaa että voitat niin saat joskus hinnankin kohdalleen.
Mutta en ole vielä törmännyt niin sanotuiksi kilpa-autoiksi muunnettujen autojen historiaan enkä hintoihin. Jos tähänmennessä muutamien yksilöiden hinnat on jo jopa hirvittäneet niin tässä pientä pohdintaa kipa-auto rintamalta.
Ford Mustang 1965 FiA Race Car.
Mustang 289 Historic Touring Car. Suitable for, and competitive in- Fia European Touring Car Championship, Top Hat, Historic Racing Saloons, Post Historic Touring Cars, Classic Group 1, Classic Thunder plus other series.
Fully race prepared with successful racing history over 20 continuous seasons.
Former drivers include Jackie Oliver and Stuart Graham.
Many wins and lap records over the years, and three entries in the prestigious St. Mary''s Trophy at the Goodwood Revival meeting, 1999/2000/2003 and
eligible again this year, 2005.
Complete, bare metal rebuild 2003/4 with all new panels, and a completely fresh engine (dyno''d at 399bhp) just installed.
This car is immaculate, and ready to race.It is also road-legal!
£42,500.
42000 GBP = 60949.06 EUR
Eli rakenna vanhasta mustista kunnon race car ja hae sille FIA passi ja aja sillä niin per..leen kovaa että voitat niin saat joskus hinnankin kohdalleen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Eikä pelkästään Shelby GT350 vaan perinteisiä 65 HT, miksi näin? Koska perus 65 HT:n luokitukset sallivat laajemmat muutokset ja näin kilpailukykysemmän kaluston.Surf-Pete kirjoitti:
Lisäinfoa FIA:n Historic ratasarjasta löytyy osoitteesta...
http://www.fia-gtc.com/
Ei ole yhtään hullumpaa katsottavaa, kun samassa lähdössä kiertää rataa kolme aitoa Shelby GT350:stä. Ja tämä on nähtävissä Euroopassa...
No, olipa hienoja kuvia


Kuvista käyhyvin ilmi ettei historic rata-autoilussa ole kysymys pelkästään auton ulkoiluttamisesta. Siinä mielessä toi historic tai yleensä rata-autoilu on mielenkiintoista ettei autoja pidetä talleissa piilossa tai kuljetetta näyttelystä toiseen vaan jätkät ja mimmit painaa ihan tosissaan pitkin eri mantereiden mootoriratoja.

Jenkeissäkin kyseinen harrastusmuoto on lisääntynyt huomattavasti. Jopa Hot-Rod magazine on kirjoittanut artikkeleita kuinka rakentaa rata-auto. Ja onkan varteenotettavaksi rakentelusuunnaksi noussut rata-automainen Total Performance.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Oho, mä olen luullut, että asia on toisinpäin, esim. ylätukivartta ei saisi pudottaa TC-luokassa.457 kirjoitti: Eikä pelkästään Shelby GT350 vaan perinteisiä 65 HT, miksi näin? Koska perus 65 HT:n luokitukset sallivat laajemmat muutokset ja näin kilpailukykysemmän kaluston.
No, olipa hienoja kuviaSuosittelen tutustumaan
http://www.fia-gtc.com/
On muuten hienoja kuvia.
Obs, tais tulla pikku virhe. Mutta miksi 65 HT niin yleisiä, koska hankinta hinta alunperin ja näin jälkeenpäin hieman halvempi kuin Shelbyllä.Arto65FB kirjoitti: Oho, mä olen luullut, että asia on toisinpäin, esim. ylätukivartta ei saisi pudottaa TC-luokassa.
Jos joku on oikein kiinnostunut aiheesta niin luokitustodistukset löytyy esim. http://www.dasu.dk/hishomo.asp pitää vaan vähän tavailla Tanskaa.
Onko muuten niin, ettei muita kuin 65 -66 Mustangeja ja Shelbyjä ole luokiteltu FiA:n toimesta?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.