Sivu 1/1

Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 21:22
Kirjoittaja Colognevsa
Tuo -06 Roush on tehnyt nyt samaa koko kesän, eli sytyttää engine-valon satunnaisesti, koodi on "tyhjäkäynnin säädin,kierrosluku odotettua alhaisempi"

Vikana ei ollut kesällä muuta kuin se valon syttyminen, MUTTA, kun ilmat alkoi kylmenemään, niin jos autolla lähti liikenteeseen edes vähän viileellä koneella ja sattui pysähtymään esim liikennevaloihin, niin ensin meinaa sammua, sitten itsestään nostaa kierrokset johonkin 1800rpm, sitten sammuu. Tämän jälkeen ei millään käyntiin ellei paina kaasua kokonaan pohjaan(ilmeisesti Flood Clear-metodi ruiskussa olemassa) ja starttaa, tällöin on sitten perä mustana savusta ja bensa haisoo aikalailla kabiinissakin. Lämpimällä koneella ei ole mitään ongelmaa, kaasu tosin tuntuu todella herkältä käytökseltään, mutta eipä ole toisesta tuollaisesta kokemusta joten jätän sen huomioitta...

Toinen vika on e-mallin takavalot ja ilmeisesti niiden kytkennät, cruise lakkaa toimimasta välillä, asiaan auttaa auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen. Tätä vikaa ei ollut ennen takavalojen vaihtoa...

Tässä nyt googlattuani aikani, tuo P0504-koodi näyttää siellä sun täällä lähteistä riippuen liittyvän tosiaan tuohon tyhjäkäyntiin, mutta MYÖS jarruvaloihin(jarrupolkimen kytkimeen) joissain autoissa(Taurus,F150,Mustang...).

Kysymys nyt kuuluukin, että löytyykö täältä kokemusta taikka ideaa miksi tuo noin tekee? Takavalot vaihdan takaisin kunhan jostain sellaiset löydän, tuntuu kaikki auton ongelmat tulleet niiden vaihdon jälkeen...

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 21:39
Kirjoittaja Firebolt
Kuullostais aika oudolta vialta jos kone ei käy kunnolla takavalojen kautta? Jospa siinä on oikeesti vikaa? :|

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 21:43
Kirjoittaja CFR-759
Mulla kadotti tuo -05 GT tyhjäkäynnin viimetalvena ja oireet oli osaltaan samat. Tyhjäkäynti putos kylläkin koneen lämmettyä
vasta luokkaan 400 rpm ja sammuili usein risteykseen saapuessa kun kierrokset putos reilusta 1500 rpm tyhjäkäynnille. Varsinkin
ilmastointi päällä kone ei pysynyt käynnissä lainkaan. Mulle apu tuli uusimalla kaasuläppäkotelo (throttlebody) joka ei ainakaan
täällä Tampereella RS-Huollon kautta kovinkaan kallis ollut. Mulla ei kylläkään kertaakaan nostanut kierroksia sun kuvaamaan
malliin eli ei varmuutta onko samasta ongelmasta kyse.

Vesa

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 21:46
Kirjoittaja Colognevsa
Firebolt kirjoitti:Kuullostais aika oudolta vialta jos kone ei käy kunnolla takavalojen kautta? Jospa siinä on oikeesti vikaa? :|
En mäkään tuota usko, mutta tuon koodin selitys on tuolla lontooksi "idle problems,brake switch trouble code P0504" ja tuo pamahtaa vastaa melkein joka haussa... Oli merkki mikä tahansa. Se vaan selittäis monta asiaa kerralla, ei 06 kumminkaan kovinkaan edistynyt laite ole :D

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 21:48
Kirjoittaja Colognevsa
CFR-759 kirjoitti:Mulla kadotti tuo -05 GT tyhjäkäynnin viimetalvena ja oireet oli osaltaan samat. Tyhjäkäynti putos kylläkin koneen lämmettyä
vasta luokkaan 400 rpm ja sammuili usein risteykseen saapuessa kun kierrokset putos reilusta 1500 rpm tyhjäkäynnille. Varsinkin
ilmastointi päällä kone ei pysynyt käynnissä lainkaan. Mulle apu tuli uusimalla kaasuläppäkotelo (throttlebody) joka ei ainakaan
täällä Tampereella RS-Huollon kautta kovinkaan kallis ollut. Mulla ei kylläkään kertaakaan nostanut kierroksia sun kuvaamaan
malliin eli ei varmuutta onko samasta ongelmasta kyse.

Vesa
Sytyttikö myös engine-valoa?

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 21:51
Kirjoittaja Pappacosworth
Koriohjainlaitteet näistä saattaa hajota kun eurovalot johdotetaan ilman releitä ja kuormitus lisääntyy suunniteltua suuremmaksi.

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 21:52
Kirjoittaja CFR-759
Kyllä vain syttyi kun kierrokset putos alas. Mutta mulla valo kylläkin jäi palamaan eikä sammunut ennenkuin kävin sen nollaamassa.

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 21:55
Kirjoittaja Colognevsa
CFR-759 kirjoitti:Kyllä vain syttyi kun kierrokset putos alas. Mutta mulla valo kylläkin jäi palamaan eikä sammunut ennenkuin kävin sen nollaamassa.
Joo ok. Niin mäki oon ajanu koko kesän nollaaja mukana, josko se katois lopullisesti, mutta takas tulee aina yhtä varmasti ku pommi hiroshimaan.

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 22:00
Kirjoittaja Colognevsa
Pappacosworth kirjoitti:Koriohjainlaitteet näistä saattaa hajota kun eurovalot johdotetaan ilman releitä ja kuormitus lisääntyy suunniteltua suuremmaksi.
Sehän siinä onkin kun en itte oo noita vaihtanu, oli entisen omistajan rekisteröintipuuhia alkuvuodesta...

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 22:18
Kirjoittaja FBFIN65
Pari juttua tulee mieleen esim! Mikäli jokin jarru tai luistonesto valo herjaa, niin kannattaa putsata tunnistimet joka pyörästä.

Sitten käynti ongelma, mikäli olet vaihtanut suuttimia,rullaa,ilmanottoa,syöttänyt uuden ohjelman ym TARKISTA KAIKKI UUDELLEEN,KATSO ETTÄ AUTO SAA OIKEASSA SUHTEESSA BENSAA SEKÄ ILMAA.

Esim jos yksikin suutin on ns väärässä asennossa vaikutus on kohtalokas,myös voit puhdistaa sen ilma anturin (oikealla aineella,motonetistä löytyy)
Jos ns viritelty laite niin erittäin arka kylmälle ilmalle, mikäli bensan saanti on rajoilla riittääkö (tupla pumppu)

Vaikuttaisi tuolta suutin ongelmalta, itselläni oli hyvin samantapainen ongelma ja ihmettelin pitkään, kunnes tajusin tarkistaa että jokainen suutin on oikeassa kohdassa ja tuon throttlebodyn voi puhdistaa helposti myös

ps minulta löytyy ameriikan orginal takavaloja 2kpl vasen sekä 2kpl oikea

Re: Vikakoodi P0504, ja Engine-valo Roush -06

Lähetetty: 15 Marras 2012, 22:31
Kirjoittaja Colognevsa
FBFIN65 kirjoitti:Pari juttua tulee mieleen esim! Mikäli jokin jarru tai luistonesto valo herjaa, niin kannattaa putsata tunnistimet joka pyörästä.

Sitten käynti ongelma, mikäli olet vaihtanut suuttimia,rullaa,ilmanottoa,syöttänyt uuden ohjelman ym TARKISTA KAIKKI UUDELLEEN,KATSO ETTÄ AUTO SAA OIKEASSA SUHTEESSA BENSAA SEKÄ ILMAA.

Esim jos yksikin suutin on ns väärässä asennossa vaikutus on kohtalokas,myös voit puhdistaa sen ilma anturin (oikealla aineella,motonetistä löytyy)
Jos ns viritelty laite niin erittäin arka kylmälle ilmalle, mikäli bensan saanti on rajoilla riittääkö (tupla pumppu)

Vaikuttaisi tuolta suutin ongelmalta, itselläni oli hyvin samantapainen ongelma ja ihmettelin pitkään, kunnes tajusin tarkistaa että jokainen suutin on oikeassa kohdassa ja tuon throttlebodyn voi puhdistaa helposti myös

ps minulta löytyy ameriikan orginal takavaloja 2kpl vasen sekä 2kpl oikea
Auto on Stage "0.5", eli eipä Roushin paja oo hirveesti kajonnut. Rikkaalle menee rajusti rikastus päällä(Lambda-korjaus ei silloin käytössä)
Mutta kiitos paljon ideoista, pitääpä tarkistaa tuo seos, onneks löytyy dyno omasta kimppatallista, sillä saan tuon asian kuntoon. Throttlebodyä just kattelen uutta,josko sitten paremman samalla :/

PS.laitoin privaa