Sivu 1/1
Vetolevyn hammasluku.
Lähetetty: 14 Marras 2012, 19:20
Kirjoittaja Jeppe-81
Laskeskelin tuos hampaita ja päädyin 160:een tarkistin nii monesti ettei pitäs olla laskuvirhettä... 10.5" on turbiinin jako ja koodi oli c4ae-6375-b-assy. Pitäs tilata uuslevy mut ei tuo hammasluku nyt oikeen natsaa... Montakohan tuossa nyt sit kuuluis olla? Askissa oli koodi c8zp-d027-7a. Kone on 289 -67:sta tai no ainaki oletettavasti, en tiiä onko vaihtunu matkalla. Josko joku osais kertoo mimmosen levyn tilais...
Re: Vetolevyn hammasluku.
Lähetetty: 14 Marras 2012, 20:10
Kirjoittaja jls
Mulla oli sama "vika". Yritin saada 157 ja lukemaksi tuli väkisin 160. Ainakin mulla koppa oli tuon pienemmän 157 mukainen. Viisaammat voi jatkaa.
Re: Vetolevyn hammasluku.
Lähetetty: 15 Marras 2012, 17:21
Kirjoittaja Jeppe-81
Ahaa... Joko meitä on kaks jotka ei osaa noin pitkälle laskee tai sit niitä hampaita on se 160.

mistähän tuon nyt tietäs et onks se koppa mullakii sen pienemmän mukaan?
Re: Vetolevyn hammasluku.
Lähetetty: 16 Marras 2012, 08:01
Kirjoittaja Arto65FB
Kyllä niitä oli muillakin hammasluvuilla kuin iso 164 ja pieni 157. Ei sillä isompaa vaikutusta ole kuin millä nopeudella moottorilla pyöritetään.
Re: Vetolevyn hammasluku.
Lähetetty: 16 Marras 2012, 19:14
Kirjoittaja jls
Arto65FB kirjoitti:Kyllä niitä oli muillakin hammasluvuilla kuin iso 164 ja pieni 157. Ei sillä isompaa vaikutusta ole kuin millä nopeudella moottorilla pyöritetään.
Eikös tuolla ole juurikin se vaikutus, että 164 hampaiselle tarkoitettuun isoon koppaan kun laittaa 157 vetolevyn, startti ei yllä kehälle ja lyö tyhjää?
Mä väitän, että 160 hampainen on pieni koppanen, ja 157 vetolevy pitäis sopia. 99% varma...
Re: Vetolevyn hammasluku.
Lähetetty: 16 Marras 2012, 20:39
Kirjoittaja Mexico65
289 ring gears were the same for both manual and automatics. The ring was an interference fit for the manual flywheel and was spot welded to the auto flexplate. They were originally 160 teeth but Ford later changed them, and their service replacements to 157 teeth with the same OD and ID. Either one should work. HiPo's also originally had a 160 tooth gear. Burst speed of the HiPo flywheel was 9400 RPM (min). The standard and HiPo flywheels have the same casting numbers but were tested (Brinell 179-235) and balanced differently so have different part numbers. The standard 1965-1967 289 flywheel engineering part number C4OE-6375-A, service part number C3AZ-6375-J is unbalanced to 26.2 oz.in. The Hipo flywheel engineering part number C3OZ-6375-C service part number C3OZ-6375-E is unbalanced to 30.4 oz.in. & is used with the 289 hipo damper & crankshaft counter weight.
Re: Vetolevyn hammasluku.
Lähetetty: 17 Marras 2012, 16:50
Kirjoittaja Jeppe-81
Kiitän kaikkia tasapuolisesti vastauksista... Tilaan nyt sit 157 hampaisen ja toivon et se sinne käy...
Re: Vetolevyn hammasluku.
Lähetetty: 17 Marras 2012, 22:33
Kirjoittaja NooB