FMOC TUUMACID SLALOM CUP 2013
Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus. Sääntöjen tulkinnassa ylin valta on slalom työryhmällä.
1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.
2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.
3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti.
4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 --> lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup
LK7) Kaikki muut härvelit.
5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.
6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.
7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> yhdistetään toisiin luokkiin.
Slalom mestari ratkaistaan sillä, kuka kerää eniten pisteitä luokassaan. (4 kilpailua viidestä)
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kilpailu, jossa oli eniten osanottajia, johon molemmat tasapisteisiin päätyneet osallistuivat, keskinäinen paremmuusjärjestys. Jos tämä ei tuo ratkaisua, on tasapisteisiin päätyneistä parempi hän, joka oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellisen kilpailun tulos, jne.
8. Auton voi ilmoittaa joko performance- tai vakio-ryhmään. Vakio-ryhmään ilmoitetut autot tarkistetaan sääntöjen kohdan 9 mukaisesti.
9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.
Ohjauskulmat ja moottori ovat vapaat myös vakio-ryhmässä
Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – ilman lukkoperää olevat vakiot
LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.
Lk6.
Lady Cup
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Sijoittuu myös autokohtaisessa luokassa.
Lk7.
Merkkiin ja malliin katsomatta voi FMOC.n jäsen osallistua kuljettajana. Pisteitä/palkintoja ei jaeta mutta tulokset kirjataan ylös.
10. Renkaat on oltava katulailliset, eli slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)
PAITSI HUOM !! Slalom osakilpailu #3. Ford Nationals 13.7.2013 rengastus on kaikissa luokissa vapaa.
11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kolme ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään, eli samasta osakilpailusta ei saa pisteitä 05:lla yleiskilpailuuun ja 65:lla 1h-ryhmään.
Slalom cup 2013 säännöt
Valvoja: Ville K
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Slalom cup 2013 säännöt
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- SiX
- Addikti
- Viestit: 214
- Liittynyt: 04 Heinä 2010, 13:46
- Auto: Ford Mustang 2000 3.8 V6
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: Slalom cup 2013 säännöt
Pakko kysyy et minkä takii 1999-04 ei kuulu samaan luokkaan ku noi 90 lukulaiset vaikka on samalla alustalla?
Ford Mustang 2000 V6
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
Jokainen tie päättyy joskus, mutta koko elämämme toistelemme samaa kysymystä: "Mikä kone?" Niin se on, suomalainen mies on automies, loppuun asti!
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Slalom cup 2013 säännöt
Saa kysyä.
Tästä oli pitkä vääntö aikanaan, ja rajat on vedetty jo silloin näin. Näillä mennään, kunnes seuraava slalom vastaava kirjoittaa uuret.
Tästä oli pitkä vääntö aikanaan, ja rajat on vedetty jo silloin näin. Näillä mennään, kunnes seuraava slalom vastaava kirjoittaa uuret.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...