Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Musse on menossa maalaukseen ja yllättäen pyyhkijöiden varsien irrotuksen kans on jo tullut painittua liiaksi... Eli se pikku klipsi lähti irti talttapää meisselillä ja sitte painetaan varsia alaspäin(=tuulilasia vasten)....???? Ei irtoo mulla millään,nyt olis hyvät neuvot tarpeen vai pitääkö ne pilkkoo ja toivoa että akseli/mekanismi säilyis ehjänä...
Tossa kuvassa oikeassa reunassa näkyy se klipsi ja miten se varsi pitäisi irrota.
Eli klipsiä kampeaa akselista pois päin ja varsi vedetään kohtisuoraan ULOSpäin. Helpoiten lähtee, jos saa varren alta kammettua kahden puolen akselia samaan aikaan. Voi olla napakasti ja toispuolinen kampeaminen hukkaa voiman touhusta.
Ongelma on tosiaan tossa akselin päässä, noi sulat on pikkujuttu mut koko varsisysteemin saaminen irti akselista tuottaa tuskaa... Onko siellä joku reikä josta pitää pinnillä painaa&nostaa tuon klipsin poiston jälkeen? Vai vaatiiko se vaan voimaa lisää... Tuntuu että koko mekanismi pellin alla on lähössä mukaan, boorissahan sen pitäis olla kiinni??
Oletko kokeillut kääntää akselin päässä olevaa osaa siten, että se painaa varren jousta vasten ja sitten nostaa ylöspäin? Eli kun varsi painaa sulkaa lasiin, se samalla kääntää varren kiinnitystä kiinnipäin. Tuon kun "kumoaa" niin pitäisi lähteä irti. Jotenkin vaikea selittää näin maanantaina iltapäivällä...
Ongelma on tosiaan tossa akselin päässä, noi sulat on pikkujuttu mut koko varsisysteemin saaminen irti akselista tuottaa tuskaa... Onko siellä joku reikä josta pitää pinnillä painaa&nostaa tuon klipsin poiston jälkeen? Vai vaatiiko se vaan voimaa lisää... Tuntuu että koko mekanismi pellin alla on lähössä mukaan, boorissahan sen pitäis olla kiinni??
Se klipsi työnnetään vain poispäin akselista, ei poisteta.(?) Jos se on kokonaan lähtenyt jää vain tuo vetäminen. Ootko kammennut kahden puolen akselia yhtä aikaa? (Siitä varresta vetäminen tai vääntäminen ei auta yhtään.)
Tossa videossa se kampeaa vain yhdellä meisselillä, mutta 69 pyyhkijöissä on enemmän laippaa mistä kammeta (ja varret on ihan varmasti tiukemmin booreilla kuin tuo).
munmummu69 kirjoitti:Tossa kuvassa vasemmassa reunassa näkyy se klipsi ja miten se varsi pitäisi irrota.
Tollasia ne on tarkemmin katottuna, ehkä vaan puhtaampia.
Noihin vihreisiin tarttis saada voimaa, kynteen tietty vaan vähän. Pinkillä merkattu on paikka jonkunasteiselle rautalangalle, jonka pitäisi nostaa kynttä, kun pyyhkijän kääntää pystyyn. Eipä vaan oo omalle kohdalle sellasia osunut.
Avo-69 kirjoitti:Musse on menossa maalaukseen ja yllättäen pyyhkijöiden varsien irrotuksen kans on jo tullut painittua liiaksi... Eli se pikku klipsi lähti irti talttapää meisselillä ja sitte painetaan varsia alaspäin(=tuulilasia vasten)....???? Ei irtoo mulla millään,nyt olis hyvät neuvot tarpeen vai pitääkö ne pilkkoo ja toivoa että akseli/mekanismi säilyis ehjänä...
Tuollaisella lähtee helposti, WIPER ARM REMOVAL TOOL
Kiitos jeesistä! Sieltähän ne kaaressa lensi kun kummaltakin puolelta kampesi:) Jos olis hyvä maali niin suosittelen rättejä maalipinnalle operaation ajaksi, ihan vaan varoiksi...