Sivu 1/1
Moottorimuutos
Lähetetty: 20 Loka 2012, 00:08
Kirjoittaja Erisan
Minkälaisia moottorimuutoksia olette tehneet 289 Mustangiin? Onko vertailu autoksi käynyt uudempi HiPo auto? elikkästä miten suuria motteja mennyt muutoskatsastuksesta läpi ja millä argumenteilla.
Re: Moottorimuutos
Lähetetty: 20 Loka 2012, 03:52
Kirjoittaja Antti66HT
271hp 289 kelpaa, eli esim. -69 vuoden 351 menee pykälien mukaan prosenttien sisään...
Re: Moottorimuutos
Lähetetty: 20 Loka 2012, 10:28
Kirjoittaja hannu
Antti66HT kirjoitti:271hp 289 kelpaa, eli esim. -69 vuoden 351 menee pykälien mukaan prosenttien sisään...
hmm...eiköhän täällä meitin kylässä eilen leimattu -65Fb 32V 5,4 Modular-moottorilla...

Re: Moottorimuutos
Lähetetty: 21 Loka 2012, 15:01
Kirjoittaja Mexico65
Jos auto on 64½ - 66 niin suurin kone lienee 351 W pohjainen, eli pienellä urakoinnilla max kuutiotilavuus +427cid.
Jos kyseessä on 67 (viimeinen 289 Mustang, tämän jälkeen tuli 302) niin suurin kone lienee 390 pohjainen, eli +pienin muutoksin max kuutiotilavuus +500cid.
Re: Moottorimuutos
Lähetetty: 21 Loka 2012, 20:56
Kirjoittaja Fastback
Mexico65 kirjoitti:Jos auto on 64½ - 66 niin suurin kone lienee 351 W pohjainen, eli pienellä urakoinnilla max kuutiotilavuus +427cid.
Jos kyseessä on 67 (viimeinen 289 Mustang, tämän jälkeen tuli 302) niin suurin kone lienee 390 pohjainen, eli +pienin muutoksin max kuutiotilavuus +500cid.
'67 tuli 390 cid, joten vertailukoneeksi käy myös 429/460 ja niillä on taivas auki verrattuna FE-koneisiin, eli +600 cid.... Mutta joo, jos pysytään kohtuudessa. '64 1/2 - '66 mussen kanssa leimalle on turha yrittää 427w moottoria, eli virallisiin lottokuponkeihin tulee merkintä 351 tai 5,8xxx litraa. Näissä kinkereissä ei pelkillä argumenteilla selviä, vaan pitää olla kirjallista dokumenttia jolla näyttää, että auton alusta vastaa mallisarjan parhainta esim. '67 GT 390 tms. Näissä toimii osakataloogit, service manualit jne. Uudesta koneesta pitää olla osanumerot kuten lohkon tunnistetieto - näin oli meillä päin kun viimeinen muutoskatsastus on tehty. Ainahan on eroja paikallisten konttoreiden kesken.
Re: Moottorimuutos
Lähetetty: 21 Loka 2012, 21:44
Kirjoittaja Homer65
Fastback kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:Jos auto on 64½ - 66 niin suurin kone lienee 351 W pohjainen, eli pienellä urakoinnilla max kuutiotilavuus +427cid.
Jos kyseessä on 67 (viimeinen 289 Mustang, tämän jälkeen tuli 302) niin suurin kone lienee 390 pohjainen, eli +pienin muutoksin max kuutiotilavuus +500cid.
'67 tuli 390 cid, joten vertailukoneeksi käy myös 429/460 ja niillä on taivas auki verrattuna FE-koneisiin, eli +600 cid.... Mutta joo, jos pysytään kohtuudessa. '64 1/2 - '66 mussen kanssa leimalle on turha yrittää 427w moottoria, eli virallisiin lottokuponkeihin tulee merkintä 351 tai 5,8xxx litraa. Näissä kinkereissä ei pelkillä argumenteilla selviä, vaan pitää olla kirjallista dokumenttia jolla näyttää, että auton alusta vastaa mallisarjan parhainta esim. '67 GT 390 tms. Näissä toimii osakataloogit, service manualit jne. Uudesta koneesta pitää olla osanumerot kuten lohkon tunnistetieto - näin oli meillä päin kun viimeinen muutoskatsastus on tehty. Ainahan on eroja paikallisten konttoreiden kesken.
Multa ei ole koskaan kysytty mitään papereita , eikä todistuksia. Auto -65, kone 302/327, tehot 270+.
Re: Moottorimuutos
Lähetetty: 21 Loka 2012, 21:57
Kirjoittaja Fastback
Homer65 kirjoitti:Multa ei ole koskaan kysytty mitään papereita , eikä todistuksia. Auto -65, kone 302/327, tehot 270+.
Oletko ikinä tilannut aikaa muutoskatsastukseen? Onko rekisteriotteessa 289, 302 vai 327 cid? Jos auto on ollut 289 cid ja sinne 302:n laittaa niin en tilaisi muutoskatsastusta. 351w jos laittaisi tupaan, niin saattaa olla että terävä katsuri ottaa metrimitan ja mittaa koneen leveyden. Sitten saattaa tulla muutoskatsastus eteen. Lisätieto suunnitellusta koneswapista toki auttaisi asiaa. Ostetaan osiossa etsitään '65 fb autoon konepeittoa, johon sahataan reikä!! Asiaa, ainakin korkeutta tulee vakiota enempi... =)
Kuten sanoin tuossa yllä, että konttorikohtaisia eroja voi olla suuria. Minä sain perustella ja näyttää kaikki mahdolliset dokumentit ja todistaa tukivarsia, kierrejousia, takajousia yms. myöden että kosla vastasi 429 CJ autoa.
Re: Moottorimuutos
Lähetetty: 22 Loka 2012, 14:06
Kirjoittaja Homer65
Fastback kirjoitti:Homer65 kirjoitti:Multa ei ole koskaan kysytty mitään papereita , eikä todistuksia. Auto -65, kone 302/327, tehot 270+.
Oletko ikinä tilannut aikaa muutoskatsastukseen? Onko rekisteriotteessa 289, 302 vai 327 cid? Jos auto on ollut 289 cid ja sinne 302:n laittaa niin en tilaisi muutoskatsastusta. 351w jos laittaisi tupaan, niin saattaa olla että terävä katsuri ottaa metrimitan ja mittaa koneen leveyden. Sitten saattaa tulla muutoskatsastus eteen. Lisätieto suunnitellusta koneswapista toki auttaisi asiaa. Ostetaan osiossa etsitään '65 fb autoon konepeittoa, johon sahataan reikä!! Asiaa, ainakin korkeutta tulee vakiota enempi... =)
Kuten sanoin tuossa yllä, että konttorikohtaisia eroja voi olla suuria. Minä sain perustella ja näyttää kaikki mahdolliset dokumentit ja todistaa tukivarsia, kierrejousia, takajousia yms. myöden että kosla vastasi 429 CJ autoa.
Muutoskatsastettu 302.een. Ei ol kukka kysyn, mitä sisäl

.
Re: Moottorimuutos
Lähetetty: 22 Loka 2012, 23:12
Kirjoittaja Antti66HT
Kaveri toi 80-luvulla 60 vuoden chevy pickupin. Katsastuksessa leimamies kysy mikä kone, kaveri sano en tiä, johon leimamies että 350:siä näis on ollu...
No autolla ja sillä 454:lla ajeltu kohta 30-vuotta Suomen teillä...
