Asennus kulmista, pinion ym.
Lähetetty: 18 Helmi 2005, 16:39
Miten on onko moottorin, vaihteiston tai taka-akselin muutosten yhteydessä tullut tarkastettua onko kulmat kohdallaan. Myös jousituksen muutokset sattaa vaikuttaa voimalinjan kulmiin.
Mikä olisi sopivin moottorin asennus kulma pituussuunnassa? 0-astetta vai jotain muuta?
Miten voimalinjan tulisi asettua jotta vaihteistion, kardaanin ja pinionin (kolmas kaveri) kulmat olisi optimaaliset?
Mitkä seikat vaikuttavat kyseisien kulmien suuntaan ja suuruuteen?
Onko vaihteiston ja pinion kulmien oltava samansuuruiset? Jos on niin miksi?
Mitä aiheuttaa taka-akselin kiertyminen kiihdytyksessä ja jarrutuksessa kyseisiin kulmiin ja miten ne on huomioitava?
Onko taka-akselin ripustus tavalla merkitystä pinnion kulmaan?
Koneen kulman vaikutus jos kyseessä kiihdytysauto / rata-auto / katuauto?
Niin ja ne kardaanivärinät.
Mikä on pinion kulman vaikutus kardaanivärinöihin ja ristinivelten kestävyyteen?
Mitenhän pinion kulma muuttuu ajon aikana kiihdytys / jarrutus?
Mikä olisi sopivin moottorin asennus kulma pituussuunnassa? 0-astetta vai jotain muuta?
Miten voimalinjan tulisi asettua jotta vaihteistion, kardaanin ja pinionin (kolmas kaveri) kulmat olisi optimaaliset?
Mitkä seikat vaikuttavat kyseisien kulmien suuntaan ja suuruuteen?
Onko vaihteiston ja pinion kulmien oltava samansuuruiset? Jos on niin miksi?
Mitä aiheuttaa taka-akselin kiertyminen kiihdytyksessä ja jarrutuksessa kyseisiin kulmiin ja miten ne on huomioitava?
Onko taka-akselin ripustus tavalla merkitystä pinnion kulmaan?
Koneen kulman vaikutus jos kyseessä kiihdytysauto / rata-auto / katuauto?
Niin ja ne kardaanivärinät.
Mikä on pinion kulman vaikutus kardaanivärinöihin ja ristinivelten kestävyyteen?
Mitenhän pinion kulma muuttuu ajon aikana kiihdytys / jarrutus?