Sivu 1/3
SHELBY EUROPA 71
Lähetetty: 17 Helmi 2005, 17:35
Kirjoittaja voorti
SHELBY EUROPA 71. Oliko autoissa shelby-edustajan varustamana kierroslukurajotin? 69-71 näitä oli cj/boss autoissa.
Lähetetty: 17 Helmi 2005, 21:51
Kirjoittaja raunoh
Ei ollut. Autoissa (lukuunottamatta yhtä 429SCJ) oli piristetty 351C, erikoisnopeusluokan renkaat (ER70-15VR) 15x7" Shelby Cal 500 alumiinivanteilla ja Clauden Duboisin omaan kilpailukokemukseen perustuva modifioitu competition suspension, ja autoillahan oli tarkoitus ajaa myös Saksan, Belgian ja Ranskan, jne. Autobahn:oilla.
Tänään on ilmestynyt uusin Spinneri Magazine 1/2005, jossa on esitelty molemmat Shelby Europa avot.
Lähetetty: 18 Helmi 2005, 06:04
Kirjoittaja Dervish
Ja hieno juttu olikin, etenkin kun oli pari piikkiä toisen median suuntaan

Lähetetty: 18 Helmi 2005, 17:44
Kirjoittaja jyge
Onko rapakon takaa uitetut kilvet tuossa kullanruskeassa? vai paikallisella nyrkkipajalla prässätty?
hyvä juttu oli lehdessä joo , vaikka nuista harvimaisuuksista kertoisi varmasti paljon lisää

Lähetetty: 19 Helmi 2005, 13:44
Kirjoittaja raunoh
Tuo ruskea Shelby Europa olisi ollut "aneemisen näköinen" ilman kilpiä (Norjan kilvet piti jättää ex-omistajalle palautettavaksi Norjan ARK:lle), joten jotkut kilvet piti laittaa.
Nuo kuvissa näkyvät "ewing"-tyyppiset kilvet (vrt. Dallas-TV-sarja) ruskeassa Shelby Europassa on aidot ja viralliset rekisterikilvet asuessani Virginiassa 1990-1991, olivat aikoinaan 64-avossani ja tämän Suomeen tuotuani siirsin nuo kilvet hetkeksi aikaa myös 91-Camarooni.
Virginiassa tuo persoonallisen kilven käyttö maksoi muistaakseni 20 USD/vuosi (vrt. paljonko Suomessa ?!?!), ja Virginiassa toisin kuin monessa muussa osavaltiossa, rekisterikilvet ovat henkilökohtaiset, eli myydessä auto otetaan kilvet pois ja siirretään sitten toiseen autoon, samalla siirtyy myös vakuutus (mutta toki piti ilmoittaa vakuutusyhtiölle); minusta tuo oli kätevää.
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 16:23
Kirjoittaja jyge
Näinhän tuo, kilvet olla pitää. Tosin joihinkin malleihin etukilpi ei oikein asetu ..makuasia.
Poliisiviranomainen on asiasta erimieltä tietysti.
ja mitä nuihin hintoihin tulee niin piti ihan tarkistaa
1000e / kilpipäätös + rekisteröitikulut ja kilpimaksu... kallista!
ja jos myy auton ni voi heti laskea tonnin pois myyntivoitosta jos haluaa kilvet pitää.
hmm.. toisaalta jos pitää auton rekisterissä samoilla kilvillä 65 vuotta.. (1000e / ( 20$ / 1.3 ) ~ 65) ..niin eikai siinä sitten paljoa hintaeroa tule

1e ~ 1.3$
mutta niinhän se on, suomiautoilijalta on hyvä nyhtää, se valittaa mutta ajaa ja maksaa silti.
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 16:52
Kirjoittaja raunoh
Täsmennyksenä tuohon ruskeaan avoon: Suomen kilpiä ei ole (enkä vielä tiedä, hankinko itse asiasssa koskaan) ja auto siirrettiin kuvauspaikalle, noilla Virginian kilvillähän (rekisteröintitarratkin meni vanhaksi Jun 1992) ei ole autolla ajettu kadulla, kuvauspaikalla lavastus ja asetelmat. Joten poliisilla ei kyllä pitäisi olla huomauttamista.
Mutta jos lähtisin ajelemaan tuollaisenaan kadulle ja maantielle, tulee kyllä liikennekäyttäytymisen kunniakirja ao. negatiivisen rahapalkinnon kera. Ja minä olen allerginen tuollaiselle "kehumiselle".

Lähetetty: 19 Helmi 2005, 17:20
Kirjoittaja jyge
Eikai tuo suomikilpiä kaipaakkaan.
Eipähän tule kolaroitua katuliikenteessä ja pilattua ajolla.
"Normaalille" harrasteautolle toki suomikilvet ja kovaa ajoa, mut poikkeus vahvistaa säännön.
ja kukapa nuolle kehuille ei olis allerginen? lahjoittaja ehkä
niin ja se mitä tarkoitin tuolla että kilvet olla pitää, oli lähinnä kosmeettiselle puolelle suunnattu..
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 19:35
Kirjoittaja GT-350
Kun ei kilpiä ole eikä tule niin onhan ainakin pari hyvää tilaisuutta ulkoiluttaa: rataharjoittelupäivät toukokuussa ja FoMoCo Drag & Track syssymmällä. Nämähän olivat ainoa syy hankkia se vetokoukku vihreään Europaan eiks jeh, että voi vetää ruskeaa trailerilla perässä...jes!
niinpä niin
Lähetetty: 19 Helmi 2005, 20:37
Kirjoittaja mustang cs
mutta tokihan autolla voi lomailla, varmaan ulkomailla.

.itse lomailisin EUROOPASSA

Lähetetty: 20 Helmi 2005, 21:16
Kirjoittaja raunoh
Pony kyseli: Nämähän olivat ainoa syy hankkia se vetokoukku vihreään Europaan eiks jeh, että voi vetää ruskeaa trailerilla perässä...jes!
Tutkiskelin lakipykäliä tuttavieni avulla. Kyllä, voin ulkoiluttaa vihreällä trailerin kanssa ruskeata, moottorin voima kyllä riittää, mutta on ongelma: traileri + auto saa yhdessä painaa max saman verran kuin veturi. Siis trailerin verran ylipainoa, kun autot ovat samanlaisina yhtä painavia. Jos Highway Patrol heittäytyy niuhotarkaksi, voin saada siis "poliisi-allergisen reaktion".
Mutta tähän on olemassa ratkaisu: nostan moottorin pois ruskeasta ja laitan moottorin vihreän takapenkille kuljetuksen ajaksi (sidottuna tottakai !!), niin kuljetusyhdistelmä onkin laillinen !!!
Muutoin kevennystä ei taida saada käytännössä riittävästi; tankki tyhjäksi + akku + puskurit + penkit + pienemmät siirtorenkaat ei taida riittää ?
ELI: onko tuossa säännöksessä itse asiassa mitään käytännön järkeä ????
Nissan King-Cap-autolla 4-vetona saakin sitten kuljettaa samalla trailerilla samaa Shelbyä !! Kyllä on suomalainen byrokratia viisasta ! Ja liikenneturvallisuuskin on pelastettu, eikös !?!
Lähetetty: 20 Helmi 2005, 21:31
Kirjoittaja Fastback
Tuli selattua uusi Spinneri ja hyvältähän tuo shelbykaksikko näytti. Tosi tyylikkäät nuo GT500 teippaukset! Noniin noniin, joko 429 cj laitetaan tilaukseen?
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 02:27
Kirjoittaja Jukka
Varma huhu kertoo että Shelby Europa (ruskea)löytyy American Car Show`sta.
Rauno itse vahvistakoon huhun.
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 17:26
Kirjoittaja raunoh
No jopa on vikkelästi tietoa kulkeutunut, kun vasta viime perjantaina lähdettiin edes miettimään asiaa ja selvittelemään kuljetuskuvioita, ja eilen illalla asia varmistui...
Lähetetty: 23 Helmi 2005, 20:07
Kirjoittaja Jukka
raunoh kirjoitti:No jopa on vikkelästi tietoa kulkeutunut, kun vasta viime perjantaina lähdettiin edes miettimään asiaa ja selvittelemään kuljetuskuvioita, ja eilen illalla asia varmistui...
Pienet on piirit...
