Sivu 1/2

Boss 302

Lähetetty: 12 Syys 2012, 13:40
Kirjoittaja Mexico65
Ratakaste Boss 302 69 FIA passi.

Re: Boss 302

Lähetetty: 12 Syys 2012, 13:51
Kirjoittaja Firebolt
:peukku:

Nää racing laitteet iskee kyllä kovaa!

Re: Boss 302

Lähetetty: 12 Syys 2012, 14:22
Kirjoittaja Wesuri.V8
Voi veljet! Onko tuo tulos kiertää Suomen ratakahinoit? Jos on niin ihan oikeest tarttee lähtä kisoja katsoo, ku muutenki on ollu tarkotus tulla, mut ei vaa oo saanu aikaseks.

Re: Boss 302

Lähetetty: 12 Syys 2012, 14:25
Kirjoittaja Antti66HT
Helgen? Hieno on ja varmasti pieteetillä tehty. Ensi vuonna Historicissa kova sana, jopa euroopassa?

Re: Boss 302

Lähetetty: 12 Syys 2012, 17:39
Kirjoittaja Homer65
:D Onhan tätä päivää hiukan odoteltukin!! :love: Magee laite!

Re: Boss 302

Lähetetty: 12 Syys 2012, 20:14
Kirjoittaja GT-350
Helge rules!

Re: Boss 302

Lähetetty: 12 Syys 2012, 21:30
Kirjoittaja Fastback
Eleettömän kaunis vehje. Ei tarvita 17" vanteita jotta näyttää hyvältä. Hieno!

Re: Boss 302

Lähetetty: 13 Syys 2012, 08:57
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:Eleettömän kaunis vehje. Ei tarvita 17" vanteita jotta näyttää hyvältä. Hieno!
Jep.
Nuo "kapeat" harjoitus vanteet ja renkaatkin näyttää hyvältä, vanteet edessä 8,5" x 15 takana 10" x 15.
Valitettavasti en voi kuvata auton ääniä. Ne ei kuitenkaan mitenkään muistuta V8 lotkotusta. Pakosarjat ja putkisto joita en aikaisemmin ole nähnyt toteutettavan tuolla tavalla, tuottavat mahtavan äänimaailman.
Kilpa-auto viimeistely, on kokonaisuudessaan korkeampaa tasoa kuin monissa näyttelyautoissa.

Re: Boss 302

Lähetetty: 13 Syys 2012, 11:13
Kirjoittaja JXA-26
Lelut kohdallaan ! :peukku:

Re: Boss 302

Lähetetty: 13 Syys 2012, 16:43
Kirjoittaja Arto65FB
Oho, viimeksi näin 22.8. eikä näyttänyt siltä, että nyt olisi jo testissä. Vai oliko tässä "mitä vasten se viimeinen yö on!" toimintaa. Hieno homma.

Re: Boss 302

Lähetetty: 13 Syys 2012, 20:22
Kirjoittaja Fastback
Mexico65 kirjoitti: Valitettavasti en voi kuvata auton ääniä. Ne ei kuitenkaan mitenkään muistuta V8 lotkotusta. Pakosarjat ja putkisto joita en aikaisemmin ole nähnyt toteutettavan tuolla tavalla, tuottavat mahtavan äänimaailman.
Onko mitään osviittaa putkistosta, kuvaa jonka voi julkaista tai mitä putkistoa tuo muistuttaa? Tuossa justiinsa tuli opiskeltua putkiston tekoa & mitoitusta siten, että putkistossa ei todellakaan ole mitään rallimiesten hehkuttamaa vastapainetta, mutta juuri sopivasti mitoitettu putkisto & hyvin virtaavat vaimentajat siten, että putkistossa on jatkuva imu, parhaillaan tuo imu vastaa 50 kertaisesti männän pakokaasun työntövoimaa. Todellisissa kisakoneissa alkaa pakosarjojen mitoittamisella olevan oikea merkitys - katuautoissa se on lähinnä sitä että mistä saadaan vedettyä putket ulos ilman hirveitä peltitöitä.

Re: Boss 302

Lähetetty: 13 Syys 2012, 21:56
Kirjoittaja Ville K
On kyllä ihan törkeen hieno.. Kyllä tollasella kelpaa rataa tormuuttaa.. 8)

Re: Boss 302

Lähetetty: 14 Syys 2012, 09:51
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti: Valitettavasti en voi kuvata auton ääniä. Ne ei kuitenkaan mitenkään muistuta V8 lotkotusta. Pakosarjat ja putkisto joita en aikaisemmin ole nähnyt toteutettavan tuolla tavalla, tuottavat mahtavan äänimaailman.
Onko mitään osviittaa putkistosta, kuvaa jonka voi julkaista tai mitä putkistoa tuo muistuttaa? Tuossa justiinsa tuli opiskeltua putkiston tekoa & mitoitusta siten, että putkistossa ei todellakaan ole mitään rallimiesten hehkuttamaa vastapainetta, mutta juuri sopivasti mitoitettu putkisto & hyvin virtaavat vaimentajat siten, että putkistossa on jatkuva imu, parhaillaan tuo imu vastaa 50 kertaisesti männän pakokaasun työntövoimaa. Todellisissa kisakoneissa alkaa pakosarjojen mitoittamisella olevan oikea merkitys - katuautoissa se on lähinnä sitä että mistä saadaan vedettyä putket ulos ilman hirveitä peltitöitä.
Pakosarjasta ja putkistosta en tietyistä syistä julkaise kuvia.
Mutta sarjat ovat ns. 180 asteiset, ja ne on tietenkin tehty Suomessa suoraan autoon, joten ei suurempia sovitus ongelmia.
Sarjat asennetaan autoon primääri putket yksi kerrallaan ja tietyssä järjestyksessä (muuten ei onnistu asennus).
Kollektorit 2½" ovat ns. ventturi tyyppiset ja loppu putkisto samoin 2½" rosteri rööriä. Kaikki putkiston hitsaukset ovat tig hitsattuja.


Most modern V-8s have what is known as 90-degree cranks (aka crucified cranks, bent cranks, cross-plane cranks) wherein the cylinder firing order is such that two cylinders on each bank fire consecutively as opposed to alternating banks. The purpose of the 90-degree crank is to minimize vibrations inherent to “flat-plane” cranks. Some racing and high performance engines including Ferraris use a flat-plane crank to optimize the intake and exhaust processes, accepting the additional vibrations. The problem is that for a conventional 4-1 exhaust header, the separation between two firing (or exhaust) impulses is 90 crank degrees in each collector versus 180 crank degrees for a flat crank engine.This gives the engine that inherent “American V-8” exhaust burble, but also causes a “crowded” condition in the collector when two exhaust pulses, separated by only 90 crank degrees are trying to exit through the collector.To accommodate this, the collector for a 90-degree crank motor must be larger than for an “all-other-things-being-equal” flat-crank motor, thereby losing some low and mid-range torque.The “bundle of snakes” design collects two tubes from each bank into a single 4-1 collector resulting in four evenly spaced exhaust pulses as in the flat-crank header design.A broad power band is inherent to the 180 degree header design due to the smaller collector size. This was a great idea, and I am sure contributed to the success of the GT40 “back-in-the-day.”

Re: Boss 302

Lähetetty: 14 Syys 2012, 09:52
Kirjoittaja Mexico65
Bundle of Snakes - 180 Degree Headers

http://www.burnsstainless.com/bundleofsnakes-2.aspx

Re: Boss 302

Lähetetty: 14 Syys 2012, 18:45
Kirjoittaja CFR-759
Mexico65 kirjoitti:Ratakaste Boss 302 69 FIA passi.
Aivan mahtava uutinen! Pidä Jyri meitä tietoisena missä tätä Bossia pääsee näkemään / kuulemaan ensikaudella.

Vesa