Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Tulipahan tankatua etanolia tuohon vanhan kattilan tankkiin, ihme kyllä se kulkee. Normaali ajossa ei huomaa mitään eroa bensaan kuin että tyhjäkäynti on sekavaa. Pitää vähän säädellä, alle euron litra joensuussa halpaa halpaa! tällä mennään.
Re: Etanolia tankkiin
Lähetetty: 17 Elo 2012, 23:21
Kirjoittaja Firebolt
Et oo bensamittaria varmaan vielä kattellu, että paljonko menee. Informoi sitte tarkempia tuloksia, mukava tietää miten alkoholi hummalle maistuu...
Re: Etanolia tankkiin
Lähetetty: 18 Elo 2012, 21:37
Kirjoittaja Fastback
Firebolt kirjoitti:Et oo bensamittaria varmaan vielä kattellu, että paljonko menee. Informoi sitte tarkempia tuloksia, mukava tietää miten alkoholi hummalle maistuu...
0-20 % on ollut kulutusero tuttavapiirin autoissa.
Re: Etanolia tankkiin
Lähetetty: 18 Elo 2012, 22:08
Kirjoittaja T-Bird'60
Mussen kulutuksista etanolilla ei tietoa, mutta tuo käyttis turbo-saapas juopottelee n.12 seka-ajossa e85:llä, v-power/98:lla luku on n. 10,5l. Kylmäkäynnistyksien pieni ylimääräinen viive ennen tulille kajahtamista on ollut ainoa havaittava ero toiminnallisuudessa ainakin suabbissa, muuten sysää oikein mainiosti.
Tomi
Re: Etanolia tankkiin
Lähetetty: 19 Elo 2012, 12:24
Kirjoittaja Joe Cool
Noita E85 keskusteluja lienee käyty siellä sun täällä. Puolesta ja vastaan. Tässä yksi videolinkki
Tässä yksi mielipide jostain muualta saksittuna:
Työkseni olen autoja laitellu jo 15 vuotta&tiedän et valurautakansien seetit/venat ei kestä viinal ajelua kovin pitkään vaan palavat.Pahimmas tapaukses kannet menee korjauskelvottomix.Rosteriset venat/seetit korjaa tän ongelman.Mäntien kestävyys/sylinteriseinämien toinen kysymys...Eli koneen putkitus&mäntien vaihto myös järkevää...Ei tuu halavax!
No eihän se kalliksi tule, jos vaihtaa autoa vaan tarpeeksi usein
"Työkseni olen autoja laitellu jo 15 vuotta&tiedän et valurautakansien seetit/venat ei kestä viinal ajelua kovin pitkään vaan palavat.Pahimmas tapaukses kannet menee korjauskelvottomix.Rosteriset venat/seetit korjaa tän ongelman.Mäntien kestävyys/sylinteriseinämien toinen kysymys...Eli koneen putkitus&mäntien vaihto myös järkevää...Ei tuu halavax!"
misä näitä sikiää.
Re: Etanolia tankkiin
Lähetetty: 19 Elo 2012, 19:11
Kirjoittaja ikk
Itse olen ajanut ekat 1000 km E85:lla ja en kyllä jaksa olla huolissani mistään "ehkä käy sitä ja tätä" hommista. Ei ole E85 se mihin tuo moottori kuolee En myöskään siirtynyt siihen rahan säästämisen takia, siihen olis paras keino lopettaa koko autoharrastus. Kyllä tuon E85:n edut on siinä että sillä saa sellaiset puristussuhde/ahtopaine -kombinaatiot pelaamaan joista voi pumppubensalla vaan haaveilla.
Re: Etanolia tankkiin
Lähetetty: 20 Elo 2012, 13:00
Kirjoittaja SiX
Ite oon koko kesän ajellu 30% sekotuksella ja mitään en oikee huomannu, ku et säästää toista kymppii tankillisessa
Re: Etanolia tankkiin
Lähetetty: 23 Elo 2012, 22:29
Kirjoittaja ROKI
Paskat nää kattilat viinaan hajoo, käsittelyn täkia ne hajoo. 45 litraa lorotin vanhuksen tankkiin alla oli 10 kunta litraa 95e litkua. Tuleehan siitä jo aikas ohutta soossia, muuten pelas ajossa hyvin kiihdytyksissä meinas ruveta kuorsaammaan. Tyhjäkäynti sekoili jonkun verran, mutta pienillä säädoillä se siitä rupee elämöimään immeisiksi. Rosteri venathan tuossa kattilassa jo on , uusi kone saa ruiskun päällensä sitten on helpomti sädellä. Siitä tulee pääasiassa viinalla käyvä pata, puristuksia tulee enemmän kuin entisen pannun reilut 9.
Re: Etanolia tankkiin
Lähetetty: 23 Elo 2012, 23:09
Kirjoittaja FBFIN65
Mites noi uudemmat mallit 05- onko kokemuksia tolla viinalla tai seka ajosta ?