Sivu 1/1

Miten auki foxin konepelti?

Lähetetty: 14 Elo 2012, 14:57
Kirjoittaja arrakis
Jaahas, kävipäs mielenkiintoisesti.

Konehuoneen reunassa oleva lukkosysteemi oli irti, kun lasikuulapuhalsin ja maalasin sen. Samoin oli tietenkin irti konepellin aukaisuvaijeri. Se vaijerin päähän on pultilla kiinni ja epähuomiossa unohtui laittaa tämä yksi pultti takaisin.

No, nytpä ei vaijeri reagoi, kun yrittää vetää kapiinista vapautusvipua.

Milläs ilveellä saan nyt konepellin auki?

Edessä on tuo '93 cobran maski ja siinä reiästä ehkä mahtuisi jotenkin sörkkimään...

Onko muita ideoita?

Re: Miten auki foxin konepelti?

Lähetetty: 14 Elo 2012, 15:22
Kirjoittaja Firebolt
Näkeekö alapuolelta mitään? Ei välttämättä kannata edestä sörkkiä, ettei sattuis mitää...

Re: Miten auki foxin konepelti?

Lähetetty: 14 Elo 2012, 22:13
Kirjoittaja arrakis
Kiitos kaaralle kuvista, avusta, ja tsempistä. :wink:

En ehtinyt tänään enää konepeltiä yrittää auki, mutta huomenna sitten makoilemaan auton alle.

Eiköhän se sieltä auki saada... :?

Re: Miten auki foxin konepelti?

Lähetetty: 15 Elo 2012, 19:02
Kirjoittaja arrakis
Ja pelti kiinni, eikun siis auki.

Sellainen juttu oli käynyt maalattuja konepellin salvan osia asennettaessa, että konehuoneen reunassa oleva osan oli hieman eri paikassa, kuin ennen. Siksi se on tiukemmassa kiinni nyt.

Kävi meinaan niin, että oltiin menossa kaverin nosturille avaamaan konepellin lukkoa, kun se ei auennut millään siinä asfaltilla makoilessa ja nykiessä. Siinä matkalla kaverin tallille kiihdytyskaistalla annoin happea vähän reilummin, niin kas, konepellin aukeni tuulihakaimen varaan! :shock:
Eli se oli ollut auki, mutta en ollut tajunnut kiskaista konepelliä ylöspäin vähän rivakammin.

No sitten kurvattiin läheiselle parkkipaikalle ja laitoin puuttuneen ruuvin konepellinvaijerin juureen. Nyt toimii normaalisti, mutta konepellin lukko vaatii pientä säätämistä, niin awot. 8)

Re: Miten auki foxin konepelti?

Lähetetty: 15 Elo 2012, 19:24
Kirjoittaja Firebolt
Se on aika vittumainen säätää, mulla kun oli auto maalauksessa, niin maalari oli irrottanu ton lukon ja maalannu, ei ollu mitään hajua missä asennossa se oli ollu... N. 30 kertaa sitä säädin eikä koskaan ollu hyvä :roll: