Sivu 1/1

Edelbroch 1405 kaasarin tyhjäkäyntiseosten säätö?

Lähetetty: 25 Heinä 2012, 17:31
Kirjoittaja Tahavo
Mikä olisi oikea tapa kyseisen kaasarin tyhjäkäyntiseosten säätöön, kun käytössä on ruuvimeisseli ja alipainemittari?

Re: Edelbroch 1405 kaasarin tyhjäkäyntiseosten säätö?

Lähetetty: 25 Heinä 2012, 18:52
Kirjoittaja ak72
Tahavo kirjoitti:Mikä olisi oikea tapa kyseisen kaasarin tyhjäkäyntiseosten säätöön, kun käytössä on ruuvimeisseli ja alipainemittari?
Tuoltapa löytyy infoa asiasta, joku mullekin linkkas tämän sivun.

http://www.oldsmobile.fi/techdata/kaasarijuttu.htm

Re: Edelbroch 1405 kaasarin tyhjäkäyntiseosten säätö?

Lähetetty: 25 Heinä 2012, 20:45
Kirjoittaja Tahavo
Mites kun näyttää, että kierrokset ei juuri muutu vaikka miten kääntelee? Sitten kun alkaa olla melkein ruuvit kiinni, niin sitten vasta huomaa selvän kierrosten laskemisen. Alipainemittarin kanssa sama homma. Koitin nyt vain saada neulan pysymään mahdollisimman liikkumattomana kun se tuppaa aina laskemaan, kunnes taas nousee ja laskee. Mikähän sitä neulaa noin vaelluttaa? Letkua puristamalla värinän sai pois. Mutta onko normaalia, että neula "vaeltelee"? Kerran sain neulan pysymään aika hyvin paikallaan, mutta menin taas sorkkimaan ja yritin saada lukemia isommaksi, niin alkoi taas vaeltelu. Olisko silloin säädöt kutakuinkin hyvät kun neula on mahdollisimman stabiili ja tyhjäkäynnillä ei tunnu kovin vahvat pakokaasun käryt vaikka mittarin lukemat eivät olisikaan kaikkein korkeimmat? Aikaisemmin tyhjäkäyntisäätöruuvit olivat n. 2,5 kierrosta auki(aika vahvat käryt), nyt n.2 kierrosta. Tyhjäkäynti nopeuteen ei havaittavaa muutosta, mutta ei niin kärytä.

Re: Edelbroch 1405 kaasarin tyhjäkäyntiseosten säätö?

Lähetetty: 26 Heinä 2012, 15:09
Kirjoittaja Tahavo
Tapasin pihalla naapurin kaverin, vanhan konemiehen. Unohettiin mittarit ja hän sääti korvakuulolla ja nenällä sopivaksi. Saa kelvata 8)