Sivu 1/1
alipainemittarin käyttö
Lähetetty: 12 Heinä 2012, 16:50
Kirjoittaja Tahavo
Alipainemittarilla koitan säädellä tyhjäkäynti seoksia mutta neula liikkuu vimmatusti 14-18 välillä ja vaikka kuinka säätelin tyhjäkäyntiseos ruuveja, niin en saanut neulaa asettumaan sinne "vihreälle" alueelle joka on se 18"-22" johon ainkain mittarin ohjelappunen kehottaa sen nousemaan. Vasta kun säätelin sytkää, niin kun ennakko oli tyhjäkäynnillä n.21-22 niin neula heilui vimmatusti niin, että heilumisen äärilaidassa se heilui jo vihreällä alueella eli yli 18". Lisäksi tyhjäkäynti "vaeltelee" jonkin verran ja nyt kun antaa kierroksia, niin yskii aika tavalla. Mihinhän tuo alipainemittarin neulan heiluminen voisi viitata? Huonoon mittariin kenties? Mihinkä ylipäätänsä voisi viitata tuo, ettei lukemia saa nousemaan 18-22" alueelle? 302 romismoottori siis kyseessä.
Re: alipainemittarin käyttö
Lähetetty: 12 Heinä 2012, 19:02
Kirjoittaja Tahavo
.
Re: alipainemittarin käyttö
Lähetetty: 12 Heinä 2012, 19:07
Kirjoittaja Arto65FB
Miten venttiilien säädöt?
Re: alipainemittarin käyttö
Lähetetty: 12 Heinä 2012, 22:09
Kirjoittaja Tahavo
Arto65FB kirjoitti:Miten venttiilien säädöt?
Silloin kun moottorin kasasin, niin tein sen preload säädön seuraavan ohjeen mukaan:
kierrä säätömutteria niin paljon auki, että selvä välys on havaittavissa. Tämän jälkeen kierrä säätömutteria kiinnipäin samanaikaisesti työntötankoa sormenpäillä pyörittämällä, tanko pyörii ilman havaittavaa vastusta. Jos vielä hieman kiristää säätöä, niin vastus tuntuu. Tästä sitten kiristetään säätömutteria noin 1/2-3/4-1 kierrosta" Pitäisi mun toi moottori säädättää vihdoinkin kunnolla. Ei ole mukamas ehtinyt eikä ennenkaikkea osannut joten olen vain ajellut menemään.
Re: alipainemittarin käyttö
Lähetetty: 13 Heinä 2012, 06:55
Kirjoittaja Arto65FB
Tuon ohjeen mukaan minäkin sain yhden venttiilin kantamaan ja alipainemittari heilui kanssa. Sitten säädin venttiilit koneen käydessä, eli avaa sen verran, että kalkattaa, sitten kiristää kalkatuksen pois ja puoli kierrosta lisää.