Sivu 1/2
Holleyn toiminta
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 09:40
Kirjoittaja venni100
kyseessä on 302 kone, jossa on kärjetön sytytys ja holleyn 600 kaasutin.Kylmänä kun kiihdytti niin moottori ensin puutui ja välillä "poksautti" kaasuttimessa ja välillä moottori sammui. Laitoin mekaanisen ryypyn toimintaan niin vika poistui. kun ajaa moottorin ollessa normaalissa käyntilammössa ja pitää ryyppyä n. 1/4 päällä niin kone tuntuisi toimivan paremmin, kuin ilman ryyppyä.Mikä vikana?
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 09:52
Kirjoittaja Firebolt
Onko yhistelmä kuinka vanha? Että voiko olla että ei saa tarpeeks soppaa...? Kaasarissa paskaa?
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 10:00
Kirjoittaja venni100
Kone on vuoden vanha ja kaasutin muistaakseni 4vuotta sitten ostettu.
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 10:02
Kirjoittaja Firebolt
Kaasutin pylöttyny hyllyssä keräämässä paskaa? Enhän mää näistä mitään tiiä, mut ainaki pyöräpuolella käy heikosti jos suuttimet tukossa...
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 24 Kesä 2012, 18:15
Kirjoittaja venni100
Kaasari on ollut koko ajan kaytössä(paitsi talvet seissyt ).Joskus kun ajeli ennen kun oli ryyppy toiminnassa ja kiihdytti voimakkaasti muutamia kertoja niin lämmöt nousi nopeasti.Nyt ei ole sitä ongelmaa kun ryyppy on vähäsen päällä.
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 30 Kesä 2012, 20:48
Kirjoittaja venni100
Vaihdoin kaasariin isommat suuttimet(oli 64 ja nyt on 66), kone toimii paremmin. Ajattelin vielä kokeilla 67/68. Kuinka valitaan oikea suutin koko etten kasvata sitä turhan suureksi?
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 30 Kesä 2012, 20:59
Kirjoittaja Fastback
Nopea kuumeniminen ja muut oireet viittaisivat kyllä liian pieniin suuttimiin eli laihaan seokseen. Lambda mittari tai varttimailin veto ovat hyviä analysointitapoja suuttimille. Kaasarin orggissuuttimilla varttimailin loppunopeus 176 kmh ja pykälää suuremmilla 189 kmh = tämän perusteella voisi sanoa suunnan olleen oikea. Testaa pykälää suuremmilla vielä, katso tulppien väriä. Googleta kuvat oikean värisestä V8 kaasari tulpasta.
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 30 Kesä 2012, 21:09
Kirjoittaja venni100
Mistä mahtais saada holleyn suutin sarjaa, kun Uspartsilla oli loppunut.
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 30 Kesä 2012, 22:14
Kirjoittaja Fastback
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 30 Kesä 2012, 23:14
Kirjoittaja 4.6 Snake
Holleyn suuttimissa on sen verran toleranssia että huonolla tuurilla yhden pykälän isompi ei muuta viellä mitään, siksi toiset vaihtavat suoraan 2 numeroa kerrallaan.
On olemassa erikseen tarkkuus suuttimia.
Normaali moottorissa kaasariin ei yleensä tarvitse laittaa alkuperäisestä yli 6 numeroa poikkeavaa suutinta, jos tarvii niin jotain on vialla.
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 11:36
Kirjoittaja Arto65FB
Kerro lisää tuosta motista. Pelkkä 302 ei vielä paljon auta. Niitä on famarien 140heppaisista ties mihin. Samoin olisi kiva tietää, mikä Holley. Alipaine- vai mekaaninen toisio? Koko 500cfm 2V vai 750 4V?
Ellei kyseessä ole joku kilpamotti, niin en usko suutinpulaan. Mulla on 289 ja se meni hienosti 61 suuttimilla ilman poksauttelua. 66:silla on rikkaalla.
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 20:57
Kirjoittaja venni100
Moottori on Ford Racingin M-6007-x302.Jakaja on MSD ready to run.Kaasarina Holley 600 4150 vakuumi ja imusarjana Edelbrock performer.
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 21:04
Kirjoittaja Fastback
Minä olen vähän enempi ison kuin liian pienen karputraattorin kannalla. Jos aiot pitää tuota 600 cfm vakuumia niin kasvata suuttimia vielä pykälä - testaa. Jos joskus panostat kaasariin, niin 650 cfm tuplapumppu ja menoksi.
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 02 Heinä 2012, 10:29
Kirjoittaja Arto65FB
venni100 kirjoitti:Moottori on Ford Racingin M-6007-x302.Jakaja on MSD ready to run.Kaasarina Holley 600 4150 vakuumi ja imusarjana Edelbrock performer.
Jaa, no, onhan tuossa jo hengitystäkin, että saattapi seostakin vaatia enemmän kun meikäläisen 289 PutJet.
Säätykö sulla muuten tyhjäkynti ruuveista rikkaalle sisään- vai ulospäin?
Re: Holleyn toiminta
Lähetetty: 02 Heinä 2012, 11:40
Kirjoittaja venni100
vastapäivään kun kiertää niin menee rikkaammalle.