nokka 351w strokeriin

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
M.K.
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Elo 2005, 22:26

nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja M.K. »

Mitäs ootte mieltä seuraavasta: 427w, afr 185, RPM-airgäppi, 1 5/8 shortyt, xe 274.
Parisen vuotta ajelin piilofarkulla tolla koneella, ja ihan ok toimi mut oli herkkä nakuttamaan 10.6 rutulla. Oli aika hyvä alavääntö, mikä oli tarkotuskin, käyttöauto kun on kyseessä.

Nyt meni nesteet sekasin ja kone purkuun. Samalla aattelin että jos laittas xe 284 nokan jotta dynaaminen ruttu vähän tippuis. Onkohan fiksua, vai pitäskö ennemmin suurentaa palotiloja tms.? Kärsiiköhän alavääntö jos laittaa ton 284 nokan?
Netistä vähän hankala ettii tietoa, kun kaikilla on näitä koneita vaan jossain puolet kevyemmissä coobra replikoissa ym, ni ei oikeen voi verrata...

Alunperinkin meni vähän vahingossa puristukset noin ylös, kun sain sopivasti 58cc palotilaset kannet, ja asia vähän niinku unohtu siinä kasatessa...

T:Make
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Kuulostaa suunnitelmalta. Oletko laskenut paljonko dynaaminen alenee? Alavääntö ei lopu vielä tuolla nokalla.
M.K.
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Elo 2005, 22:26

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja M.K. »

Kiitos vastauksista. Tolla nokan vaihdolla sais dynaamista putoamaan noin 0.3 yksikköä. Eli sit oltais jossain 8.3 paikkeilla. Täytyy varmaan mitata viel kerran kaikki tilavuudet, nyt kun kone on taas palasina, ja tarkastaa mikä se todellinen puristussuhde nyt sitte olikaan. Tuntuu uskomattomalta et ois toiminu noin hyvin jollain 8.6 dynaamisella? Kuitenki painavahko ajoneuvo ja harva perä, eli luulis et ois nakutellu enemmänki..

Melkein samoihin pääsis, jos myöhästäs sitä 274 nokkaa sen 4 astetta, mut jospa myöhästäskin sitä 284 nokkaa vähän, ni sit olis varmaan ainaki turvallisella alueella...??

Mitenköhän sitte ne tyhjäkäynti päästöt muuttuu tolla nokan vaihdolla tai myöhäistämisellä? 274 nokalla ei ollut tietenkään mitään ongelmia leimalla päästöjen suhteen.
M.K.
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Elo 2005, 22:26

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja M.K. »

Kiitos hyvistä vinkeistä!

Vielä se mietityttää, että jos alan vinguttelemaan palotiloja isommaksi, ni mitenköhän helposti se muokkaaminen vaikuttaa noiden kansien kohtuu hyviin virtausarvoihin? Kanavia oon kyllä vingutellu joskus, mut noista palotilojen muokkauksista ei oo oikeen hajua...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Afr185 palotilojen kuvia löytyy googlella.. En lähtisi cnc-koneistettuja palotiloja muuttamaan. Saattaisi nakutus lisääntyä vähenemisen sijaan.

esim. http://www.treperformance.com/Heads/AFR ... 185cc.html

Maltillisemmilla ennakoilla ja oikeilla seoksilla pitäisi toimia nakuttamatta tuolla 8.3:lla... Kun eí päästä laihalle, eikä ota ihan viimeistä hevosvoimaa ennakoilla.
M.K.
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Elo 2005, 22:26

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja M.K. »

Tuossapa ois kuva. Joskus muistan lukeneenikin, että yleensä noita venojen vierustoja vois pyöristää enemmän kohti porauksen laitaa, mut eikös se teetä sen että seokset joutuu tehä isomman mutkan mennessään ja tullessaan palotilasta kanavaan? (Vrt. nuo E seiska, joka sattuu olemaan samassa otoksessa.)

Ja yks seikka on sekin että onko näillä hieromisilla yhtään mitään merkitystä tän asteen koneissa.......... Ois vaan kiva tehä "oikein" ku kerran tekee.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin nämä samat kannet isommalla palotilalla on tehtaalta lähtiesään vähemmän plaanatut, jolloin palotila on siis saman muotoinen, mutta korkeampi.


Kappas, tuli samaan aikaan toinenkin kuva... Olen pitkälti samaa mieltä Antin kanssa tosta vinguttelusta. Lähinnä tässä nyt mietin vaan kaikkia vaihtoehtoja. Ja sitäkin et jos laittaa sen 284 nokan ja vielä vähän ruttua alas, ni sit ainakin luulis parjäävän.
Liitteet
AFR vs E7
AFR vs E7
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Yksinkertaisin keino on toi 284 XR.Olen käyttänyt samaa nokkaa 393 strokereissa ja hyvin toimii.Sulla kun on tota tilavuutta ja 2 tasosarja niin ei häviä alaväännöt, nykycombolla ton DCR:n ollessa noin kovan on mahdollista että et ole voinut käyttää maksimiennakoita.Lisää imupuolen asteita niin et vena sulkeutuu myöhemmin niin voit ainakin varmistaa max ennakon käytön, joka taas lisää alavääntöä.

Mikä koppa sulla on ? Kuullostaa mahtavalta sleeperiltä !
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
M.K.
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Elo 2005, 22:26

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja M.K. »

Kiitos kaikille hyvistä vastauksista! Tilailen varmaan sen nokan ja jään pohtimaan sitä palotila asiaa. Tosiaan en käyttäny mitään hirmu ennakoita ja se vähän korpesikin. Siksi juuri ois kiva jos sais ton dynaamisen "turvalliselle" alueelle, ni ei tarttis miettiä.

Koppa on tollanen Country Squire rottelo, ja ihan ympärivuotinen käyttöauto. Vanha 351 alko olemaan niin väsynyt, et oli pakko peruskorjata kone. Samalla pyrin ottamaan noita helpoimpia heppoja/vääntöjä irti.

Kyllähän se kohtuu hyvin sleeperistä menee. Ilman tota lattialauta kuormaa mikä on kuvassa, pääsin 0-100km/h alle 6 sek., mikä on tolle mielestäni ihan ok aika.
Liitteet
2.jpg
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja Futurage »

M.K. kirjoitti:Kiitos kaikille hyvistä vastauksista! Tilailen varmaan sen nokan ja jään pohtimaan sitä palotila asiaa. Tosiaan en käyttäny mitään hirmu ennakoita ja se vähän korpesikin. Siksi juuri ois kiva jos sais ton dynaamisen "turvalliselle" alueelle, ni ei tarttis miettiä.

Koppa on tollanen Country Squire rottelo, ja ihan ympärivuotinen käyttöauto. Vanha 351 alko olemaan niin väsynyt, et oli pakko peruskorjata kone. Samalla pyrin ottamaan noita helpoimpia heppoja/vääntöjä irti.

Kyllähän se kohtuu hyvin sleeperistä menee. Ilman tota lattialauta kuormaa mikä on kuvassa, pääsin 0-100km/h alle 6 sek., mikä on tolle mielestäni ihan ok aika.
Kiitos, kiitos ! Hieno laite kertakaikkiaan.Mulla on jo vuosia ollut mielessä että tällainen sleeper olis kyllä hieno, siinä on cdimersumiehet ihmeissään. 8)
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja Futurage »

En jaksa nyt lukea koko ketjua läpi mutta pitää muistaa että AFR:n palotilat ovat melko hyvät kestämään puristusta, ja ovat vielä alumiiniakin, joka kestää noin 0,5 pointtia staattista puristusta rautakantta enemmän.
Sitten yks tietenkin on moottorin käyntilämpötila - mitä kuumempana käy sitä helpommin nakuttaa. Ja tietysti kannattaa käyttää 98 E bensaa.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
VL
Aktiivi
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 19:24
Auto: Noita euroopan voorteja....

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja VL »

Tässä onkin nyt hyvä kysyä, miten alipaineet tuolla xe274 nokalla oli tuossa koneessa? Itse kokeilin kyseistä nenää 302:seen, ni ei juuri alipainetta enää koneessa ollu. Vaihdoin sit miedompaan xe262 nenään.
M.K.
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Elo 2005, 22:26

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja M.K. »

En muista mitään lukemia, vaikka testimielessä pidinkin hetken alip. mittaria, mutta ainakin jarrutehostimelle ja lämppärin säätimille riitti paineet aivan hyvin.

Huumorimielessä säilytin ton konehuoneen alkup. lihasäilyke/alipainepurkinkin paikoillaan kytkettynä, mut tuskinpa se mitään auttaa.
Liitteet
Picture 9.jpg
VL
Aktiivi
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 19:24
Auto: Noita euroopan voorteja....

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja VL »

Jatketaas tähän topiciin kyselyä nokasta. Itselle olis tarkoitus väsätä 351w Eaglen 383-osilla (kun kukaan ei noita ostanut...;) ). Kannet on AFR 185. Imusarja Edelbrockin Pro-Flo XT efi, joka on mallia 302, mutta joko siihen tulee välipalikat tai sitten imusarja menee kokonaan omavalmisteeksi. Puristus noin 10:1 ja ahtoa 1-1.5bar kahdella ahtimella. Polttoaineeksi RE85.

Alustavasti ajattelin xe274h:ta comp camsin luettelosta kun on jo hyllyssä, mutta korkea puristuksen takia pitänee mennä hiukka karumpaan? Onko kokemuksia compin XR282RF-HR- XR294RF-HR nokista? Josko tuohon nokkasarjan hankkisi. Comp camsi ei ole se ainoa oikea, joten muitakin saisi mielellään ehdottaa! Ja jos mahdollista, ni ainakin pienen alipaine pihauksen jos saisi jäämään pintakaasualueelle, ni olis mukavampi vielä ajaa :) Noilla tiukemmilla compeilla tuskin sitä jäänee?
VL
Aktiivi
Viestit: 68
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 19:24
Auto: Noita euroopan voorteja....

Re: nokka 351w strokeriin

Viesti Kirjoittaja VL »

Kiitoksia vinkistä! Nyt paikoillaan 302:ssa compin xe262h
http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=799&sb=2 ja tuo on ollut pienessä koneessa ihan ok. Teho rajoittuu vaan tuonne 5500rpm nurkille ahtaenkin. Saatan alkuun kokeilla xe274h:ta, kun on jo hyllyssä. http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=801&sb=2
Vastaa Viestiin