Cougar 67 ohjaus
Lähetetty: 30 Touko 2012, 15:14
Terve,
Mercuryni tehostettu ohjaus alkoi temppuilemaan muutama päivä sitten ja 29.5 siittä todennäköisesti myös hajosi jotain.
Hieman alkutietoa: Järjestelmä vuotaa tehostinöljyä (pienissä määrin) monestakin kohtaa kuten varmaan monessa muussakin. Olen kuitenkin pyrkinyt pitämään öljynpinnan oikella tasolla.
Viime päivinä ohjaus on ollut nykivää ja ajoittain tuntunut suurta väljyyttä varsinkin maantienopeuksissa.
Eilen lähdettyäni autolla työmaalta kotia, se sammui kaksi kertaa kun käänsin rattia vasemmalle. Käynnistin auton uudestaan ja huomasin, että oikealle käännettäessä tehostusta ei ole. Kun rattia kääntää vasemmalle ns. "keskiasennosta", ratti lähtee käsistä ja se pyörii itsestään kunnes saavuttaa äärilaidan jolloin myös alkaa kuulua raaka ääni. "Itsestään-tehostus" vasemmalle on sen verran voimakas, että kaksin käsin tarvitsee pitää vastaan jos haluaa pitää ratin paikallaan.
Olen nyt kysellyt asiasta paikallisilta ja eräs porilainen alan-kauppias epäili ohjausventtiiliä. Samalla hän kertoi, että itse ei ota korjattavaksi koska tulisi niin kalliiksi.
Korjattu venttiiili maksaa noin 350 taalaa + rahti amerikasta mutta sen saaminen kestäisi viikkoja.
Mitä klubilaiset suosittelee seuraavaksi toimenpiteeksi? Tietääkö joku, sopiiko jonkun uudemman mustangin koko ohjaus-akseli cougariini?
Uusi hammastanko-ohjaus sarja olisi varmasti paras vaihtoehto mutta pörssi ei anna myöden (2500€+).
Olisin kiinnostunut ostamaan myös käytettynä ja tulen hakemaan jos jollain niitä on.
Myös jos jollain on kokemusta vastaavan vian korjaamisesta, otan tietoa mielelläni vastaan. (Webistä löysin monia kirjoituksia koskien venttiilin vikoja, kaikissa oli lopputuloksena vaihto uuteen
)
Kiitos jo etukäteen
-Pete
Mercuryni tehostettu ohjaus alkoi temppuilemaan muutama päivä sitten ja 29.5 siittä todennäköisesti myös hajosi jotain.
Hieman alkutietoa: Järjestelmä vuotaa tehostinöljyä (pienissä määrin) monestakin kohtaa kuten varmaan monessa muussakin. Olen kuitenkin pyrkinyt pitämään öljynpinnan oikella tasolla.
Viime päivinä ohjaus on ollut nykivää ja ajoittain tuntunut suurta väljyyttä varsinkin maantienopeuksissa.
Eilen lähdettyäni autolla työmaalta kotia, se sammui kaksi kertaa kun käänsin rattia vasemmalle. Käynnistin auton uudestaan ja huomasin, että oikealle käännettäessä tehostusta ei ole. Kun rattia kääntää vasemmalle ns. "keskiasennosta", ratti lähtee käsistä ja se pyörii itsestään kunnes saavuttaa äärilaidan jolloin myös alkaa kuulua raaka ääni. "Itsestään-tehostus" vasemmalle on sen verran voimakas, että kaksin käsin tarvitsee pitää vastaan jos haluaa pitää ratin paikallaan.
Olen nyt kysellyt asiasta paikallisilta ja eräs porilainen alan-kauppias epäili ohjausventtiiliä. Samalla hän kertoi, että itse ei ota korjattavaksi koska tulisi niin kalliiksi.
Korjattu venttiiili maksaa noin 350 taalaa + rahti amerikasta mutta sen saaminen kestäisi viikkoja.
Mitä klubilaiset suosittelee seuraavaksi toimenpiteeksi? Tietääkö joku, sopiiko jonkun uudemman mustangin koko ohjaus-akseli cougariini?
Uusi hammastanko-ohjaus sarja olisi varmasti paras vaihtoehto mutta pörssi ei anna myöden (2500€+).
Olisin kiinnostunut ostamaan myös käytettynä ja tulen hakemaan jos jollain niitä on.
Myös jos jollain on kokemusta vastaavan vian korjaamisesta, otan tietoa mielelläni vastaan. (Webistä löysin monia kirjoituksia koskien venttiilin vikoja, kaikissa oli lopputuloksena vaihto uuteen

Kiitos jo etukäteen
-Pete