Sivu 1/1

Cougar 67 ohjaus

Lähetetty: 30 Touko 2012, 15:14
Kirjoittaja Pete85
Terve,
Mercuryni tehostettu ohjaus alkoi temppuilemaan muutama päivä sitten ja 29.5 siittä todennäköisesti myös hajosi jotain.

Hieman alkutietoa: Järjestelmä vuotaa tehostinöljyä (pienissä määrin) monestakin kohtaa kuten varmaan monessa muussakin. Olen kuitenkin pyrkinyt pitämään öljynpinnan oikella tasolla.
Viime päivinä ohjaus on ollut nykivää ja ajoittain tuntunut suurta väljyyttä varsinkin maantienopeuksissa.

Eilen lähdettyäni autolla työmaalta kotia, se sammui kaksi kertaa kun käänsin rattia vasemmalle. Käynnistin auton uudestaan ja huomasin, että oikealle käännettäessä tehostusta ei ole. Kun rattia kääntää vasemmalle ns. "keskiasennosta", ratti lähtee käsistä ja se pyörii itsestään kunnes saavuttaa äärilaidan jolloin myös alkaa kuulua raaka ääni. "Itsestään-tehostus" vasemmalle on sen verran voimakas, että kaksin käsin tarvitsee pitää vastaan jos haluaa pitää ratin paikallaan.

Olen nyt kysellyt asiasta paikallisilta ja eräs porilainen alan-kauppias epäili ohjausventtiiliä. Samalla hän kertoi, että itse ei ota korjattavaksi koska tulisi niin kalliiksi.
Korjattu venttiiili maksaa noin 350 taalaa + rahti amerikasta mutta sen saaminen kestäisi viikkoja.

Mitä klubilaiset suosittelee seuraavaksi toimenpiteeksi? Tietääkö joku, sopiiko jonkun uudemman mustangin koko ohjaus-akseli cougariini?
Uusi hammastanko-ohjaus sarja olisi varmasti paras vaihtoehto mutta pörssi ei anna myöden (2500€+).
Olisin kiinnostunut ostamaan myös käytettynä ja tulen hakemaan jos jollain niitä on.
Myös jos jollain on kokemusta vastaavan vian korjaamisesta, otan tietoa mielelläni vastaan. (Webistä löysin monia kirjoituksia koskien venttiilin vikoja, kaikissa oli lopputuloksena vaihto uuteen :( )

Kiitos jo etukäteen

-Pete

Re: Cougar 67 ohjaus

Lähetetty: 30 Touko 2012, 15:53
Kirjoittaja pete74
Helpoin muutos olis (ehkä) ottaa tehostin pois käytöstä. Muistanko pahasti pieleen et siihen tarviis tollasen: http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... O49&grid=N
Sori pitkä linkki mut ku en osaa lyhentää sitä.
Itse toteuttaisin ton ja ajelisin loppukesän jonka jälkeen säästäisin sen verran kasaan et sais kerralla pistettyä kerralla ohjauksen kuntoon.
Uskoisin sen olevan se halvin tapa joskaan ei nopein.
Hammastangosta 2500€ on mun mielestä paljon, 500€ lisää ja mä vaihdoin kaiken keulasta. Tuli myäs hammastanko sinne. Tosin ei ihan viikossa eikä kahdessa....
Haulla aiheesta löytää aika paljon asiaa.
Sulla on vaan se huono puoli et toi on 67. Mussessa ainakin kori muuttu 67 ja jarrut + osa ohjauksesta 68 joka aiheuttaa sen et jotkut osat pitää olla just oikeen ikäsestä.
Ja muutama vuos sitten niitä ei saanu kaikkia uusina, tosin toivottavasti tilanne on muuttunu.

Re: Cougar 67 ohjaus

Lähetetty: 30 Touko 2012, 16:29
Kirjoittaja Make67
Laitoin sulle, Pete85, YV:n

Re: Cougar 67 ohjaus

Lähetetty: 31 Touko 2012, 06:33
Kirjoittaja birdi
-67 ei sovi kun samanvuotisen osat niinkuin tuossa aiemmin kävi ilmi.
Rockautosta löytyy power steering control valvea hintahaarukassa 136-169€+postit 47€ + tulli,alv XX€ ja tullenee viikonsisällä.

Re: Cougar 67 ohjaus

Lähetetty: 31 Touko 2012, 18:06
Kirjoittaja Pete85
Terve, kiitos vinkeistä ja Make67:lle viestistä. Soitin eilen Tuumacid:iin ja luulempa, että homma on hoidossa kun osat saapuvat parin viikon kuluttua! :D

Tänään kokeilin käyttää autoa hieman ja tehostimen pumppu kuumeni erittäin äkkiä lähes käsinkoskemattoman kuumaksi.Toisin sanoen sekin on ottanut siipeensä control valven jumiutumisesta (luulen). No tilaisn siihenkin korjaus-sarjan mitä se sitten sisältääkään. Jos lämpeneminen johtuu laakereista saan ne hommattua myös työpaikan kautta.

-Pete