Sivu 1/2

Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 22 Touko 2012, 23:45
Kirjoittaja Firebolt
Nonii, häirittee toi ohjauksen keveys, on niin tunnoton. Mitä kukakin on ohjaustehostimelle tehny saadakseen ees jotai tuntoa hallintaan? Jämäkämmät öljyt (mitkä?), ohjaus iskunvaimennin (kuten esim. joissain bemareissa...), tai jotain muuta, mitä?
Spindlejä en ala muokkailemaan, jotain tolle pitäis saaha tehtyä.

Eemeli

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 08:57
Kirjoittaja Jukka
Minkälaiset pyöränkulmat edessä?

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 12:25
Kirjoittaja Firebolt
Casteria en (vielä) oo saanu 2 astetta enempää. Camberia -1 ja auraus sopiva ettei kulu epätasasesti. Uuden mallin k-memberi on tallissa oottamassa asennusta, sais vähä enemmän casteria. Mutta kun on amerikkalaiseen tapaan ylitehostettu, nii luulin että joku olis asialle tehny jotain...

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 12:26
Kirjoittaja Arto65FB
Samoilla jäljillä kun edelliset, lisää casteria vaan. Caster-camber-säätölevyt ei paljon maksa, edes ne suosituimmat, eli Maximum Motorsport ja Griggs Racing.

esim
http://www.maximummotorsports.com/store ... b677b1fa1a

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 12:28
Kirjoittaja Firebolt
On jo...

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 13:32
Kirjoittaja SamiM
Arto65FB kirjoitti:Samoilla jäljillä kun edelliset, lisää casteria vaan. Caster-camber-säätölevyt ei paljon maksa, edes ne suosituimmat, eli Maximum Motorsport ja Griggs Racing.

esim
http://www.maximummotorsports.com/store ... b677b1fa1a
Firebolt kirjoitti:On jo...
Jos CC-levyillä ei saa casteria tuon enempää, ne saattavat olla väärin asennettu. Nimittäin yhden MM CC-levyjen jenkkiasennuksen jäljiltä olen vaihtanut puolelta toiselle, niin alkoi saamaan enemmän kuin 2,5 astetta casteria. Tämä kylläkin SN-95-korissa, mutta näyttäis olevan ainakin MM:n asennusohjeen mukaan mahdollista myös Foxissa. Kun laittaa silmälaakerilevyn takaperin, niin säätöalue rajoittuu. Tarra pitää olla eteenpäin.

Tehostusta on mahdollista rajoittaa pumpun paineventtiilin jousta löysentämällä. Paineventtiili sijaitsee pumpussa paineletkun liitännässä.

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 14:06
Kirjoittaja Firebolt
En tiiä tarroista, enkä levyjen merkistä, Jukka saattaa tietää merkin jos vaan muistaa... Ei oo tullu katteltua ton pellin alle hetkeen ku toiminu nii hyvin :) vois vaikka tarkistaa, josko noissa tolpissa on enemmän varaa tulla taakseppäin. Oma muistikuva on että tolppa ottais jo kiinni, mutten oo varma. Pitänee tarkistaa.

Ja jotta saan kysellä lisää nii paineletku on se jossa öljy menee hammastangolle?

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 18:26
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Parasta mitä Foxin ohjaukselle voi tehdä on tämä:

1. Tämä ei ylitehosta ohjausta: http://www.maximummotorsports.com/store ... cts_id=445

2. 2000 Cobra "R" ohjausvaihde (todella hankala löytää) mutta paras. Tai toiseksi paras 2003 Cobra ohjausvaihde (steering rack). Näihin pitää vaihtaa Foxin raidetangon päät.

3. Näillä ohjaukseen tarkuutta: http://www.maximummotorsports.com/store ... cts_id=461 ja
http://www.maximummotorsports.com/store ... cts_id=466

Tää combo toimii mulla hienosti.

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 18:34
Kirjoittaja Firebolt
Ei perkele, sinnehhän menee neljä letkua, eikä millää jaksa selvittää mikä on mikäki... Onko jollain varmempaa tietoa letkujen/putkien funktioista sijaintiin verrattuna, tai jotain muuta. Eli mistä se paine letku lähtee? :aate:

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 21:44
Kirjoittaja Futurage
Jos se paine on hankala säätää siitä venttiilistä,niin voihan sinne rakentaa oman venttiilin, eli t-kappaleella paineletkusta paluuletkuun, ja siihen väliin säädettävä venttiili joka päästää osan paineesta vuotamaan paluuletkuun.Tää toimii, testattu Futurassa, mutta ei se auttanut kyllä ohjauksen tunnokkuuteen mielestäni juuri mitään. Saako Foxin ohjauksesta koskaan bemarimaista ei ole tiedossa.

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 23 Touko 2012, 23:43
Kirjoittaja Ville K
Omassa foksissa aikanaan MM:n camber/caster levyjä vingulla muokkasin niin, että saatiin muistaakseni peräti 3,5 astetta casteria. Ei tarvinnut edes paljoa vinguttaa.

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 24 Touko 2012, 11:23
Kirjoittaja SamiM
NoNeed4Boost kirjoitti:1. Tämä ei ylitehosta ohjausta: http://www.maximummotorsports.com/store ... cts_id=445
Maximum Motorsports kirjoitti:Unavailable at the present time.
Firebolt kirjoitti:Ei perkele, sinnehhän menee neljä letkua, eikä millää jaksa selvittää mikä on mikäki... Onko jollain varmempaa tietoa letkujen/putkien funktioista sijaintiin verrattuna, tai jotain muuta. Eli mistä se paine letku lähtee? :aate:
Niin hammastangolla on useampi letku, mutta pumpulla vain kaksi, paine ja paluu. Paineletku lähtee pumpun säiliöltä sivullepäin ja paluuletku tulee alhaaltapäin.

Paineliitäntä tässä kuvassa vasemmalle yläviistoon oleva kuusikulmainen. Sen avaamalla alta paljastuu ko. jousi, jonka tilalle löysemmän vaihtamalla tehostimen maksimipaine alenee. Paluuliitäntä melkein suoraan alaspäin oleva pienempi letkukara.
Kuva

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 24 Touko 2012, 14:11
Kirjoittaja Firebolt
Kiitän, siinähän tuli samalla se kuinka se säädetään. Pitänee illalla kattoa... Ja cc-platet on oikein päin, ja oon säätäny casterit 2,5 asteeseen. Pitäis riittää, ehkä vois enempiki saada...

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 06 Kesä 2012, 06:48
Kirjoittaja Jukka
Firebolt kirjoitti:Kiitän, siinähän tuli samalla se kuinka se säädetään. Pitänee illalla kattoa... Ja cc-platet on oikein päin, ja oon säätäny casterit 2,5 asteeseen. Pitäis riittää, ehkä vois enempiki saada...
Joko tähän asiaan tuli selvyyttä?

Re: Foxin ohjaustehostinta jämäkämmäksi

Lähetetty: 30 Heinä 2012, 23:23
Kirjoittaja Firebolt
Nyt en kyllä muista enää yhtään mihin sen tulosteen oon nakannu, eikä oo hajua paljonko laitoin kulmaksi. Pitäis käydä säätämässä noita kulmia kohilleen, en oo säätäny auraustakaan kohilleen madalluksen jälkeen. Ainoostaan jotain suuntaa-antavaa. Periaatteessahan toi madallus suurentaa caster-kulmaa ja pienentää camberia. Pitänee kattoa mitä noi kulmat oli, voin sitte ihmetellä rojektipuolella...