Öljynpainemittarin päivitys
Lähetetty: 21 Touko 2012, 13:40
Törmäsin outoon ominaisuuteen Thunderbirdin mittaristossa. Vaikka siellä on öljynpainemittari, se ei oikeasti mittaa mitään. Moottorissa on pelkkä katkaisin matalan paineen varalta ja mittaristossa on 20 ohmin vastus joka näyttää hyvää öljynpainetta jos alaraja ylittyy. Kummallista säästöajattelua Henryltä? Kannataa tarkastaa omasta autosta kumpiko anturi siellä on, molempia on käytetty.
Katkaisijan tilalle pitää vaihtaa anturi ja ohittaa vastus mittaristosta niin sen jälkeen mittari toimii niinkuin pitäisi. Anturi ja katkaisin on selkeästi erinäköiset ja kokoiset. Tarkistan omista autoista vielä tänään mitkä niissä on. Kytkentäkaavion mukaan SC:ssä on ainakin katkaisin ja Cobrassa pitäisi olla anturi, V6:ssa taas katkaisin. Tilaan lintuun -88 mallin 5.0 Tbirdin anturin, siinä on oikeat vastusarvot.
Kuvia ja ohjeita http://forums.tccoa.com/showthread.php?t=75977
Huoltotiedote '92 EVTM on Oil Pressure Guage & Sender
Oil Pressure Gauge
The Oil Pressure Gauge connects to the Oil Pressure Sender (5.0L) or Oil Pressure Switch (2.3L). For 5.0L only, the sender is a pressure-sensitive variable resistor. When oil pressure is low, resistance is high; when oil pressure is high, resistance is low. For 2.3L only, the switch is a normally open Oil Pressure Switch.
Katkaisijan tilalle pitää vaihtaa anturi ja ohittaa vastus mittaristosta niin sen jälkeen mittari toimii niinkuin pitäisi. Anturi ja katkaisin on selkeästi erinäköiset ja kokoiset. Tarkistan omista autoista vielä tänään mitkä niissä on. Kytkentäkaavion mukaan SC:ssä on ainakin katkaisin ja Cobrassa pitäisi olla anturi, V6:ssa taas katkaisin. Tilaan lintuun -88 mallin 5.0 Tbirdin anturin, siinä on oikeat vastusarvot.
Kuvia ja ohjeita http://forums.tccoa.com/showthread.php?t=75977
Huoltotiedote '92 EVTM on Oil Pressure Guage & Sender
Oil Pressure Gauge
The Oil Pressure Gauge connects to the Oil Pressure Sender (5.0L) or Oil Pressure Switch (2.3L). For 5.0L only, the sender is a pressure-sensitive variable resistor. When oil pressure is low, resistance is high; when oil pressure is high, resistance is low. For 2.3L only, the switch is a normally open Oil Pressure Switch.