289 käyntiongelma
Lähetetty: 17 Touko 2012, 11:00
Hei vaan kaikille!
Apua! Auttakaa! Loppuu ymmärrys!
Ongelman tuottaja -66 mustang ja c4 tomaatti.
Vakio 289 cid moottori, johon vaihdettu edelbrock imusarja sekä edelin 1403 kaasari. Sytytyksesta huolehtii vakio jakaja sekä pertronix ignitor 1.
Auto käy tyhjäkäyntiä, sekä pelaa pintakaasulla ajossa todella nätisti. Täyskaasulla ehkä hieman tehoton.
Kuitenkin paikallaan autoa kierrätettäessä, jossain kohtaa ylemmillä kierroksilla pidettäessä käynti muuttuu selvästi vaikeammaksi ja laskettaessa tyhjäkäynnille moottori käy selvästi vajaalla jos edes pysyy käynnissä, useimmiten sammuu. Tulppia tarkastaessani huomasin että 4 ja 8 olivat märät.
Mikähän vikana?
Olen tehnyt seuraavia tarkistuksia;
-kokeillut uudella jakajalla(kun luulin että jakajan akseli olisi väljä)
-vaihtanut imusarjantiivisteen ja tutkinut alipainevuotoja
-säätänyt kaasarin bensapintaa ohjeiden mukasesti, purkanut ja puhdistanut kaasarin
-vaihtanut tulpat ja tulpanjohdot
-varmistanut että pertronix saa 12v
-vaihtanut blaster 2 puolan
-mitannut puristuspaineet (kylmänä) ja ne olivat tasaiset
-parantanut moottorin maadoitusta
-ym kaikkea pientä
Voisiko jakopäässä olla klappia/ rataspuutteita?
Olisiko kellään tietoa mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi??
Kiitoksia vastauksista etukäteen!!
Apua! Auttakaa! Loppuu ymmärrys!
Ongelman tuottaja -66 mustang ja c4 tomaatti.
Vakio 289 cid moottori, johon vaihdettu edelbrock imusarja sekä edelin 1403 kaasari. Sytytyksesta huolehtii vakio jakaja sekä pertronix ignitor 1.
Auto käy tyhjäkäyntiä, sekä pelaa pintakaasulla ajossa todella nätisti. Täyskaasulla ehkä hieman tehoton.
Kuitenkin paikallaan autoa kierrätettäessä, jossain kohtaa ylemmillä kierroksilla pidettäessä käynti muuttuu selvästi vaikeammaksi ja laskettaessa tyhjäkäynnille moottori käy selvästi vajaalla jos edes pysyy käynnissä, useimmiten sammuu. Tulppia tarkastaessani huomasin että 4 ja 8 olivat märät.
Mikähän vikana?
Olen tehnyt seuraavia tarkistuksia;
-kokeillut uudella jakajalla(kun luulin että jakajan akseli olisi väljä)
-vaihtanut imusarjantiivisteen ja tutkinut alipainevuotoja
-säätänyt kaasarin bensapintaa ohjeiden mukasesti, purkanut ja puhdistanut kaasarin
-vaihtanut tulpat ja tulpanjohdot
-varmistanut että pertronix saa 12v
-vaihtanut blaster 2 puolan
-mitannut puristuspaineet (kylmänä) ja ne olivat tasaiset
-parantanut moottorin maadoitusta
-ym kaikkea pientä
Voisiko jakopäässä olla klappia/ rataspuutteita?
Olisiko kellään tietoa mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi??
Kiitoksia vastauksista etukäteen!!