Sivu 1/1
moottorin öljytikku
Lähetetty: 12 Touko 2012, 15:09
Kirjoittaja Pantse65
jeps semmonen ongelma täällä,että kun ottaa öljytikun ylös ja tsekkaa öljyt,niin sen takaisin laittaminen onkin sitten melkoista taiteilua.
vaijeri on suht löysä ja mulla vielä heiluu se putki mihinkä se työnnetään,onko siellä joku pelti tms. mihinkä "tikku" tökkää ???
toinen asia on vaihdelaatikon perästefa minkälainen vaihtaa kotikonstein,uutena harrastajana on helpompi kysellä ku purkaa puoli autoa

Re: moottorin öljytikku
Lähetetty: 12 Touko 2012, 16:01
Kirjoittaja SamiM
Taitaa olla tuosta löysästä putken kiinnityksestä kiinni tikun meno. Näyttäis nimittäin siltä, että jos putki kääntyy vähän vinoon, niin lohkossa tulee jokin kantti haittaamaan tikun päässä olevan "sukkulan" läpimenoa. Taitaa putki olla venttiilikopassa kiinni yläpäästään ihan M5-ruuvilla, tai siis pitäisi olla.
Re: moottorin öljytikku
Lähetetty: 14 Touko 2012, 18:15
Kirjoittaja Pantse65
niin ja nyt olis tarkoitus laittaa öljyt uusiksi,mitäs arvon raati suosittelee,moottoriin, lootaan ja perään? autossa ilmeisesti lukkoperä mutta mikä lukko?
Re: moottorin öljytikku
Lähetetty: 16 Touko 2012, 11:11
Kirjoittaja SamiM
Pantse65 kirjoitti:niin ja nyt olis tarkoitus laittaa öljyt uusiksi,mitäs arvon raati suosittelee,moottoriin, lootaan ja perään? autossa ilmeisesti lukkoperä mutta mikä lukko?
Moottoriin moottoriöljyä ja niin edelleen...

Ei vaiskaan, olen käyttänyt Gulfin Formula FE 5W-30:tä JMT:ltä hankittuna. Muistaakseni Motonetissä Fordin merkillä myytävä öljy on kuitenkin edullisempaa. Laatikossa on Red Line MTL, vaikka joissakin paikoissa sitä ei suositella käytettäväksi juuri T-45:ssä. Laatikko kyllä alkoi toimimaan paremmin kun laitoin MTL:t sisään. Perässä Red Line Heavy Shock Proof ja kitkamodifikaattoria lisättynä vähän kerrallaan sen verran ettei lukko rutise.
Sikäli mikäli alkuperäinen lukko, niin Ford Traction Lok kitkaluistonrajoitinhan (LSD) siellä.
Re: moottorin öljytikku
Lähetetty: 17 Touko 2012, 00:17
Kirjoittaja sami92
Löytyy ylimääräinen uusi öljytikku by Ford, mainostaa että sopii 1996-04 Ford Mustang 4.6L 2V/4V, muttei nyt kuitenkaan 2000 GT. Jos käyt stadissa cruisingilla niin täällä on.
Re: moottorin öljytikku
Lähetetty: 17 Touko 2012, 11:09
Kirjoittaja SamiM
SamiM kirjoitti:Laatikossa on Red Line MTL, vaikka joissakin paikoissa sitä ei suositella käytettäväksi juuri T-45:ssä. Laatikko kyllä alkoi toimimaan paremmin kun laitoin MTL:t sisään.
Tuli muistiin vielä tuosta laatikkoöljystä, että perusvaatimus on ATF eli automaattivaihteistoöljy, eli vaihteistoöljyä ei saa laittaa.
kaara91 kirjoitti:Tuon kuvan mukaan jouheempikin vois olla juurikin tuo lohkoon menevä kohta. Selvästi murjottu. Pyöreä mallinen taipuu paremmin noihin mutkiin. Totta jos menee vinosti sisään saattaa ottaa kiinni johonkin öljypohjassa. Tuossakin kuvassa mutkat on vähän väärissä paikoissa. Pakkaspropun kohdalla pitäisi olla vasta loiva mutka, jolloin tikku ohjautuisi suoraan oikeaan suuntaan ja selvittäisiin yhdellä loivalla kaarella.
Kuvassa olevassa tapauksessa tikku menee jouheasti paikalleen, joten kurvit ovat kyllä kohallaan. Kurveista tykkään muutenkin...
