Sivu 1/2
3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 09:46
Kirjoittaja Anagonda67
Niin mikähän se tuota mosaa ny on ruennu vaivaamaan??? Ainahan se on sen 5 vuotta minkä mulla ollu käynnistyessään (sytyttäessään) kalahtanu. Vaan nyt kalisee isommilla kierroksilla kokoajan. Siis ei kolise vaan kalajaa

. Ääni ei kuulu ajaessa vielä sisälle, vaan konepelti auki kuulee. Tuntus keskeltä kuuluvan... EI kuulu tyhjäkäynnillä vaan alkaa kalisemaan n. 2500rpm- ja ryntäyttäessä kuuluu selvemmin. . Öljynpaineet täysin normaalit myös kuumana. Tosin kuumana kalisee enemmän/selvemmin. Öljyt 5W40? Totalit. Tehoissa ei puutosta

. Ja käy ihan OK kalinaa lukuun ottamatta.
Laakeria on epäilty vaan mikä laakeri? Vai mäntä? Vai jotain muuta... Aateltiin pikakorjauksena kokeilla perinteistä "jopparikorjausta" eli paksumpaa öljyä

Ku ei tuota ny vielä viittis aukasta ku kansipaffitki ehjät (jo 6v).
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 11:54
Kirjoittaja Galaxie61
en kuulematta uskalla arvata yhtään mitään mutta kuvauksen perusteella saattasin epäillä haljennutta vetolevyä. muutaman kerran on semmosia tullu vastaan ja ääni on ollu kalkattava.
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 12:02
Kirjoittaja Pappacosworth
Kiertokangen laakerit vastaavassa oli paskana, muistaakseni oli ajettu vaan ja meni kiertokankikin sököksi.
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 13:07
Kirjoittaja Firebolt
Jo kuus vuotta vanhat kannentiivisteet??? No vaiha ny äkkiä, mullaki on vaa muutaman vuoden sun autoa vanhemmat kannentiivisteet, eikä mitää ongelmaa...
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 19:50
Kirjoittaja Anagonda67
Lohdullista...

. Kiertokangen laakerit oli itelläki epäilys... Vaan saako tuota aukasematta varmistettua???
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 19:59
Kirjoittaja jls
Anagonda67 kirjoitti: Aateltiin pikakorjauksena kokeilla perinteistä "jopparikorjausta" eli paksumpaa öljyä

(jo 6v).
Toinen hyvä tapa korjata on laittaa peltorit päähän
Ei vaan kyllä ääni kannattaa paikallistaa mahdollisimman nopeasti, yleensä aika paljon halvempi vaihtoehto.
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 20:35
Kirjoittaja Anagonda67
kaara91 kirjoitti:Se sun öljyn paksuntamisen ehdotus saattas tepsiä. Eli kylmänä ei pidä niin paljon kolinaa kuin kuumana, jolloin öljy on paksumpaa, ja sallii suuremmat laakerivälykset. Taas se mun epäilemä pulttien löysyys tai pukin puoliskon katkeaminen oireilee kylmänäkin lähes samalla tavalla. Hyvä selvän tai metallin läpi näkijä ois nyt paikallaan. Kone irti K-memberistä ja nosturilla ylös. Mahdollista vaihtaa alakautta laakerit, jos ei kaulat ole menneet alimittaan ja soikeiksi.
Joo ja mun mielestä se kalisee ei niinkään kolise

Ja tyhjäkynnillä ei pidä mitään poikkeavaa ääntä, alkaa siinä +2000 vasta kalista...
Ja Peltoreita ei tarvitse kun ei se sisälle kuulu ja uloskin selkeästi vasta pelti auki

Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 20:58
Kirjoittaja Pappacosworth
no sehän näissä on hyvä puoli että mitä enemmän saa rikki, sitä enemmän voi laittaa parempia osia tilalle

Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 03 Touko 2012, 21:44
Kirjoittaja Firebolt
Anagonda67 kirjoitti:Lohdullista...

. Kiertokangen laakerit oli itelläki epäilys... Vaan saako tuota aukasematta varmistettua???
Ei millään pahalla, mutta välillä tuntuu että toi on pelkkää legendaa. Tai sitte se ei päde niihin laitteisiin joissa pitäis olla kaikki lastentaudit (83-86?). Mullaki on 28 vuotta vanha auto eikä siitäkää oo konetta aukastu kertaakaa.
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 04 Touko 2012, 07:32
Kirjoittaja Firebolt
Yksi lohtu on myös se, että kutosessa on pienempi öljypohja, kun kasissa. Lähtee muuten paljon pienemmällä työllä irti

Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 04 Touko 2012, 09:11
Kirjoittaja Anagonda67
kaara91 kirjoitti: Samoin ohut öljy ja moottorin lämpiäminen lisäävät meteliä.Se että ääni ilmenee vasta 2-3tuhannen kieppeillä kielii ylisuurista kiertokangen välyksistä joko männässä tai kaulalla, koska massavoimat aiheuttavat edestkaisin liikkuessaan erisuuntaisia voimia kiertokankeen kierrosten ja kuormituksen lisääntyessä.
Uskaltaskohan tuohon nakata STP-OilTreatment pullon??? Itse öljy kun on maks 300km ajettua... STP paksuntaa öljyn

. Ja eikös se NASCARissakin oo suosittua ja on sitä joskus pikkupoikana Ladaan laitettu

.
Tosin ois mulla kyllä tallissa kannu Valvoline VR-1 5W50, aika paksun tuntusta vaikka onkin 5W. Tosin se on jo avaamattomana ollut 2-3 vuotta tallissa, liekkö vielä kelvollista??
Tiedän että koneen aukasu ja tarkistus olisi se ainoa oikea ratkaisu vaan kun ei ole kultalusikka suussa syntynyt ja velkaa on ennestään jo tarpeeksi niin ei ole rahkeita moiseen... Ja haluaisi kovasti edes Mustangi kyydistä nauttia.

Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 04 Touko 2012, 09:19
Kirjoittaja Anagonda67
Firebolt kirjoitti:Anagonda67 kirjoitti:Lohdullista...

. Kiertokangen laakerit oli itelläki epäilys... Vaan saako tuota aukasematta varmistettua???
Ei millään pahalla, mutta välillä tuntuu että toi on pelkkää legendaa. Tai sitte se ei päde niihin laitteisiin joissa pitäis olla kaikki lastentaudit (83-86?). Mullaki on 28 vuotta vanha auto eikä siitäkää oo konetta aukastu kertaakaa.
Siis ööö tota??? Meinasit vissiin et ne kansipaffit on legendaa...
Kylhä niis on materiaali ongelmia ollut ja kansipulttien sijoittelu on suunnitteluvirhe. Vaan jos ne on kerran vaihdettu parempi materiaalisiin, Jenkeissä ennen "raadon" laivaamista Suomeen, niin kestävät paremmin. Ja Suomen ilmastokin avittaa kestämistä: Ei niin kuumaa kuin esim. Floridassa ja Suomessa yleensä glykoolit syylarissa.
Mutta aikanaan kun ostin tuon Mustangin, soittelin entiset omistajat läpi ja ei ollut vaihdettu ja itsellä nyt 5 kesää ollut ajossa niin ainakin 6-vuotiaat on paffit.
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 05 Touko 2012, 13:48
Kirjoittaja Anagonda67
Puoli pulloa STP Oil Treatmenttii öljyn sekaan, kalina hävis... Eli laakeri(t) vainaahkot. Tai Total Quartz öljy liian ohutta, vaik kylhä toho tais olla öljysuositus 5W alapäästä ja oisko yläpää ollu 20 tai 30 mut noiha on niitä Jenkkien energian "säästö" hömpötyksiä noi ohkasten öljyjen suosittaminen.
Taidan ostaa tonkan Valvoline VR1 20W50 Motonetista 44,90e ja vaihtaa sen sisään

. Ei ollene kesä-ajoihin turhan tuhtia, tosin mineraalia taitaa olla mutta tuhdeilla racing lisäaineilla

.
Vikaahan se EI tietty korjaa, siirtää totaali hajoamisen vaan ajankohtaan X

Vanha linttakulttuurin mottohan on:"Tärkeintä ei ole perille pääsy, vaan matkan teko".
Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 24 Touko 2012, 14:55
Kirjoittaja Anagonda67
kaara91 kirjoitti:Älä helvetissä tee jobbari korjausta, kun et oo myymässä. Öljypohja pois ja alakerta tarkastukseen.
Myyntiin meni

EI ole paikkaa ja taitoa eikä rahaakaan kunnostaa... Ei voi kattoo ku seisoo vaan pihalla ja peittyy siitepölyyn

Re: 3.8 V6 kalisee...
Lähetetty: 24 Touko 2012, 16:14
Kirjoittaja Firebolt
Härmässä olis ainaki ollu yks lintu myynnissä 300€, ei olis kallista korjausta
