Sivu 1/1

SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 13:00
Kirjoittaja juke302
Joillakin saattaa olla jääkeli ympäri vuoden...

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/shel ... as-mustang

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 13:26
Kirjoittaja Mexico65
Jep, 5.4 litraa so. pikkulohko -> 1100hp ns. tuotanto auto.
OK.
Tuohon vielä joku jälkiviritys niin rupee nakki laulamaan.
http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... irst_look/

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 14:09
Kirjoittaja Fastback
Asiallista. Tuskinpa tuokaan on riittävän tehokas kun aikansa tuollaisella joku on jyllännyt. 5,4 modularit ovat hyviä perusmotteja, onhan se nähty turbotuissa Ford GT urheiluautoissa, 1100hv otetaan tuon tuosta ja 278 mph seisovalla maililla. Kunhan ei ole samanmoinen pettymys, mitä Rovenperän supersnake hallin huippunopeus päivillä.

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 15:47
Kirjoittaja juke302
Joo se tais olla Citymarket-ostos -81 Coldstar stereot 2x20w :P :P :LMAO:

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 05 Huhti 2012, 19:37
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Shelbyhän muuten Photoshoppas noi etupyörät ilmaan.

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 06 Huhti 2012, 21:51
Kirjoittaja Fastback
Tuskin ite Carrol photoshoppas... :roll: Onko tietoa mikä vaihteisto siellä on ottamassa pauhua vastaan ja mitä sille on tehty?

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 07 Huhti 2012, 07:57
Kirjoittaja NoNeed4Boost
http://www.mustangmonthly.com/featuredv ... index.html

Ei vaihteistosta puhuta missään mitään.. Kestääkö sitten GT500 aski vielä noi väännöt ehkä :?: :shock:
Edessä vanteiden leveys vaivaiset 9" ihmetyttää, molemmissa autoissa, siis myös 1100hp rataversiossa..Luulisi noilla tehoilla tarvitsevan jo 10.5". Suoralla ajoon tarkoitettujahan noi taitaa olla..

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 07 Huhti 2012, 09:27
Kirjoittaja Fastback
Kohtuullisen hardcore osia auton osalistaus. Veikkaan auton käyttötarkoitusta, ettei se ole ainakaan suoraan ajo. Verratkaa autoa esim. Fordin myymiin uusiin stock ryhmän Cobra Jet Mustangeihin. Niissä on täysin erilainen stance eli kopan asento, 15" vanteet ja niille sovitetut jarrut. 20" vanne, matalaprofiilirengas, todella matala alusta jne ei ole drag käyttöön tehty. Jos suoraan ajamaisella tarkoitetaan seisovaa mailia tms. niin sitten tuo passaa siihen käyttöön. Vai onko auto tehty vain sen takia koska "shelby pystyy"? Täytyy kyllä sanoa, ettei suunta ole huono ollenkaan :)

Vaihteisto on kieltämättä mielenkiintoista nähdä, että mitä siellä käytetään. Yleensä vaihteistojen kestot ilmoitetaan väännön osalta, 850 ft-lb on aika paljon pauhua. TKO600 oikein prepattuna saadaan kestämään 950 ft-lbs, t56 pohjaiset 1200 ft-lbs.

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 07 Huhti 2012, 10:43
Kirjoittaja Mexico65
Minä en olisi kovin huolestunut noista ilmoitetuista väänön kestoista. Hyvin usein koneiden väänöt ovat korkeammat kuin mitä vaihteiston max. momentiksi ilmoitetaan. Eikä tietooni ole tulut montaakkaan väännöstä johtunutta vaihteiston hajoamista.

http://www.smartpartsauto.com/manual_tr ... stang.html

Mustang shelby GT 500 (Tremec TR-6060 transmission), Mustang Shelby GT 500 (6060) 700 hp+

The Tremec TR-6060 six-speed manual transmission features six forward speeds and one reverse speed. It is derived from the Tremec T-56 6-speed manual transmission. As per usual, the forward helical cut gears are synchronized however, the reverse gear operates through a fully synchronized constant-mesh system. The TR-6060 contains removable wear pads on the shift forks, and uses aluminum alloys for the main case, extension housing, and clutch housing. It is manufactured by Transmission Technologies Corporation and is rated for 600 ft·lbf (810 N·m) of torque.

Gear Ratios

The gear ratios on the 2010 Chevrolet Camaro SS[1], 2009-2010 Cadillac CTS-V and 2009 Pontiac G8 GXP and :
1st: 3.01
2nd: 2.07
3rd: 1.43
4th: 1.00
5th: 0.84
6th: 0.57
R: 3.28
The gear ratios on the 2007 Ford Mustang Shelby GT500:
1st: 2.97
2nd: 1.78
3rd: 1.30
4th: 1.00
5th: 0.80
6th: 0.63
The gear ratios on the 2009 Dodge Challenger are:
1st: 2.97
2nd: 2.10
3rd: 1.46
4th: 1.00
5th: 0.74
6th: 0.50
The gear ratios on the 2008 Ford Falcon Ute & XR6:
1st: 3.36
2nd: 2.07
3rd: 1.35
4th: 1.00
5th: 0.71
6th: 0.57
R: 3.28
The gear ratios on the 2008 Ford Falcon XR6 Turbo & XR8:
1st: 2.98
2nd: 1.78
3rd: 1.30
4th: 1.00
5th: 0.71
6th: 0.55
R: 2.9

Recommended Oil

General Motors uses Texaco ATF Type III 1863 fluid and is certified "fill-for-life," requiring no fluid changes.[2] Ford US lists a fill specification of 3.65 quarts of Mercon-V automatic transmission fluid.
There is speculation that the use of thicker manual transmission oil can reduce the characteristic rattle noise on idle and during low revolutions under load - however, the use of such fluids would likely void any warranty.

$3,100.00Price:

Re: SHELBYLTÄ RIITTÄVÄN TEHOKAS MUSTANG

Lähetetty: 07 Huhti 2012, 12:06
Kirjoittaja Fastback
Muistahan jyri kysyä kun joskus törmätään, että miten väännöllä hajoitetaan manuaaleja. Omistajan yksityisyyttä ja auton teknisiä tietoja varjellen en julkisesti asiasta kirjoita.

Vaihteistoissa on aina varmuuskerroin kestoille, kuten esim. siltojen painorajoituksissa. Varmuuskerroin voi olla luokkaa 1,12-1,20 riippuen vaihteistoista ja tämän möyhyn vaihteisto varmasti kestää. Se on sitten kun mennään yli tuosta tehosta & väännöstä ja seuraavissa olosuihteissa: pyörä pitää, kytkin pitää, nivelet kestää, vetarit kestää ja motti tuottaa iso voimaa, niin rasitus etsii jatkuvasti heikointa lenkkiä voimalinjasta. Aikansa tämä kuvio toistuu kunnes joku voimalinjassa väsyy, sitten kun väsyy tarpeeksi niin osa vaurioituu aiheuttaen hajoamisen välittömästi tai viiveellä.