Sivu 1/14
V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koossa
Lähetetty: 26 Maalis 2012, 11:48
Kirjoittaja Futurage
Tiedoksi:
2 suosittua autoharrastustapahtumaa ovat osittain yhdistyneet.
Mailin huippunopeuskisa on lyhyessä ajassa noussut erittäin suosituksi, ja ko.Hallin kisan osanottajaluettelo on jo täynnä.
MUTTA :
Tänä kesänä on V8 Meettiin osallistuvilla jenkkiautoilla ns.etulyöntiasema mikäli oman auton voimavarat seisovan mailin nopeuden suhteen kiinnostavat: tapahtumaan osallistuvilla autoilla on lauantaina 2 tuntia aikaa ajaa seisovaa mailia.
2 tunnissa ehtii ajaa noin 60 lähtöä.
Katso tarkemmat tiedot :
http://www.v8-himos.net/
http://www.nopeusmittaus.com
Varauksia aletaan ottaa alustavasti vastaa keskiviikkona 28.3.2012 em. sivuilla
http://www.v8himos.net.
Itse olen jo mökin varannut...jos saisi sitä 267 kmh aikaa parannettua...
Ville
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 - tule mukaan !
Lähetetty: 27 Maalis 2012, 16:55
Kirjoittaja Raitsa
Hieno ja mielenkiintoinen tapahtuma tulossa, lisäsin tapahtumakalenteriin kera muutaman videonkin
tänne.
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 - tule mukaan !
Lähetetty: 30 Maalis 2012, 12:47
Kirjoittaja Futurage
Sisäpiirin tietovuodon mukaan ainakin F-body clubin autoja tulossa mailille....nyt poijaat vähän talvisodan tai Suomi-Ruotsi jääkiekko-ottelun henkeä kehiin.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 15 Huhti 2012, 15:32
Kirjoittaja Futurage
Seuraavanlainen tiimi lähtee Halliin tukistamaan turpaan kanssakilpailijoita

:
Taisto Rajala 1965 HT 347 ( 5,7) + 5 speed
Janne Mäki-Petäjä 1969 Sportsroof 408 ( 6,7 )+6 speed.
Jari Pentinmäki 1971 Sportsroof 460 ( 7,5 )+ 5 speed.
Kimmo Eiranen 1965 Fastback 347 ( 5,7 )+ 5 speed.
Juha Pokkinen 2005 Roush Stage 3 4,6 Supercharged + 6 speed
Mika Kosola 1996 Cobra 4,6 Supercharged+ 6 speed
Kari Mäkilä 2012 Super Snake 5,4 Supercharged ( 3,4 l Kenne-Bell ) + 6 speed
Timo Korpela 1973 Sportsroof 4,6 twin turbocharged + automatic 3 speed C4
Ville Sievers 1980 Fairmont Futura 408 (6,7) + 6 speed
Ilkka Hämäläinen 1961 Galaxie 429+ 4 speed ( ja tunnel ram.)
Teholukemat pitäisi olla kaikilla olla laitteilla vähintään x00 heppaa joten eiköhän muutama F-Body Clubilainen Camaro/Firebird jääne taakse
Mökki siis varattu koko viikonlopuksi, siinä on "virallista tilaa" kai 7:lle mutta enemmänkin mahtunee.
Osallistuminen maksaa 20+20 euroa. V8 Summermeetti 20 ja Halli 20 e. Summermeetin lipulla saa osallistumisen koko viikonloppuun, bändejä ym.
Virallinen ilmoittautuminen alkaa V8 Meetin sivuilla 18.4 joten olemme saaneet varaslähdön epävirallisella FMOC-varauksella.Varaus on 10 autolle joten ennakkovarausporukkaan mahtuu vielä 1 nopein lisäilmoittautuja. Ilmo S.epäili että Harri Rovanperä saattaisi osallistua , ajettiin silloin 2009 molemmat 267 kmh.
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 15 Huhti 2012, 20:37
Kirjoittaja Homer65
Milläs perävälkällä Korpela lähtee leikkiin? Kolmella pykälällä kun vaihteisto rajottaa aika paljon nopeutta, kun ei myllyä voi ihan järjettömiin kierrättää. Mielenkiinnosta kyselen kun itekkin mummolaatikolla ajelen!
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 15 Huhti 2012, 22:01
Kirjoittaja Futurage
Totta wirkat weliseni. Välitys on joku normi katukiihdytysvälitys eli 3,5 suunnilleen, mutta Timo innostui asiasta sen verran että meinas vaihtaa välityksen kisaa varten.
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 15 Huhti 2012, 22:57
Kirjoittaja Galaxie61
olis tehny mieli lähtee mukaan omalla autolla, mutta 3.89 välityksellä ja neljällä vaihteella ei kauheen kovaa pääse.
lähden kuitenki mukaan yhden mustangin kyydissä.
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 09:01
Kirjoittaja Futurage
Galaxie61 kirjoitti:olis tehny mieli lähtee mukaan omalla autolla, mutta 3.89 välityksellä ja neljällä vaihteella ei kauheen kovaa pääse.
lähden kuitenki mukaan yhden mustangin kyydissä.
Äkkiäkös hommaat tilalle aavikkomurikan, sellaisen hinta on about 300-500 € 2,75 välityksellä.Lukosta ei ole mitään hyötyä tässä hommassa.Veikkaan tietäväni paikan mistä ko murikka löytyy, mulla ei tällä hetkellä ole yhtään kotona.
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 09:42
Kirjoittaja Fastback
Futurage kirjoitti:Äkkiäkös hommaat tilalle aavikkomurikan, sellaisen hinta on about 300-500 € 2,75 välityksellä.Lukosta ei ole mitään hyötyä tässä hommassa.Veikkaan tietäväni paikan mistä ko murikka löytyy, mulla ei tällä hetkellä ole yhtään kotona.
Noin minäkin olen aina ajatellut, kunnes ajoin juuri Galaxie61:n perässä kun siitä hajosi vetari. Se poltti rengasta toiselta puolelta aivan pölhön lailla ja piirsi pitkäääää raitaa vaikka yritti ajaa normaalisti. Jos meinataan ajaa eikä vain vetää 500 metrin lakuraitaa niin lukko tarvitaan. Galaxie61 tuntee "keisarin", niin hänen Chevelle veti 400 metriä lakua Alastaron vartin suoralle kun testasi jämäosista tehdyn 454 cid tehoreserviä avoimella tasauspyörästöllä.
Jos on voimaa niin lukko tarvitaan. Jos ei tarvita lukkoa niin ei ole voimaa. Kyllä se muuten on aika hyssyttelyä. Näin se on kun on voimaa. Asia korostuu harvalla perävälityksellä.
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 09:46
Kirjoittaja Fastback
Fastback kirjoitti:Jos on voimaa niin lukko tarvitaan. Jos ei tarvita lukkoa niin ei ole voimaa. Kyllä se muuten on aika hyssyttelyä. Näin se on kun on voimaa.
Tulipas hauska lause!!!! Täytyy vaihtaa allekirjoitukseen...
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 10:07
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:Futurage kirjoitti:Äkkiäkös hommaat tilalle aavikkomurikan, sellaisen hinta on about 300-500 € 2,75 välityksellä.Lukosta ei ole mitään hyötyä tässä hommassa.Veikkaan tietäväni paikan mistä ko murikka löytyy, mulla ei tällä hetkellä ole yhtään kotona.
Noin minäkin olen aina ajatellut, kunnes ajoin juuri Galaxie61:n perässä kun siitä hajosi vetari. Se poltti rengasta toiselta puolelta aivan pölhön lailla ja piirsi pitkäääää raitaa vaikka yritti ajaa normaalisti. Jos meinataan ajaa eikä vain vetää 500 metrin lakuraitaa niin lukko tarvitaan. Galaxie61 tuntee "keisarin", niin hänen Chevelle veti 400 metriä lakua Alastaron vartin suoralle kun testasi jämäosista tehdyn 454 cid tehoreserviä avoimella tasauspyörästöllä.
Jos on voimaa niin lukko tarvitaan. Jos ei tarvita lukkoa niin ei ole voimaa. Kyllä se muuten on aika hyssyttelyä. Näin se on kun on voimaa. Asia korostuu harvalla perävälityksellä.
tein joskus saman suorituksen yhdellä renkaalla kun lukko petti, tosin huomasin sutimisen vasta puolessa suorassa. aattelin että sutikoot sitten maaliin asti.

ja rengas vaihtokuntoon..
katkenneen vetarin kanssa toisaan ei edes normaali ajaminen onnistunu, kerranki tuntu auto tehokkaalta.

Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 11:02
Kirjoittaja Mexico65
Kutsu tuli myös tänne, mutta en tuon takia vaihda välitystä.
Laskennallisesti pitäisi kuitenkin kulkea jotenkin noin:
Perävälitys 3.89:1 rengas 225/45R16, 4-speed top loader. Oletetaan, että kone kiertää tappiin 8000 rpm -> top speed 229 km/h. Jos vartti maililla on kelattu 193.34 km/h, niin tuo 220 km/h taitaa tulla jo 500 m kohdalla ja loppu matka ajetaan rajoittajaa vasten.
Mutta jos aikaa löytyy tulen kyllä paikalle. Kyllä kai nuo ylivaihteelliset hyviin nopeuksiin pääsee.
SB vs. BB kuinkahan käy pitkällä suoralla? Viekö vääntö voiton?
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 12:51
Kirjoittaja JXA-26
Tänään tuli vedettyä kyseisellä kentällä Hiasella 80km/h, kyyryssä ratin takana...

Hyvässä kunnossa näytti olevan, ei ainakaan roudasta ole tietoa.
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 14:08
Kirjoittaja Mexico65
Onko mekaanikot jo valittu ja valmistautumassa?
Re: V8 Meet / Hallin seisova maili 16.6.2012 Musse-tiimi koo
Lähetetty: 16 Huhti 2012, 17:16
Kirjoittaja Antti66HT
Kuvassahan on ilmiselvästi Muumio Jykä nuorena?
Eihän Jyri kisa tapahtumaan ruuvamaan olla menossa, eli mekaanikot ovat täysin tarpeettomia?
