Sivu 1/2
5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 11 Tammi 2012, 18:38
Kirjoittaja oka66
Auto on -94 musse 5.0L V8 HO mosalla
1) Paljos tollasesta saa hepoja pihalle niin että päästöt pysyy kurissa
2) onkos tässä toi AOD automaatti aski?
3) onko jollain mittaa tosta AOD automaatti askista jos tossa mussessa on toi lodju?
4) löytyykö jostain tollasen moottorin päästötiedot?
sen takia tässä kyselen koska tollasen tekniikka pitäis astuttaa -98 Jeep Wranglerin keulille
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 11 Tammi 2012, 21:30
Kirjoittaja Topias74
Eikös siihen käy jeepin oma V8 tai syslerin? Vai käykö ne vaan noihin vanhempiin jeeppeihin?

Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 11 Tammi 2012, 22:01
Kirjoittaja Fastback
Topias74 kirjoitti:Eikös siihen käy jeepin oma V8 tai syslerin? Vai käykö ne vaan noihin vanhempiin jeeppeihin?

Hyssssss!!!!
Jumaleissa, kerrankin kun joku laittaa Fordin jaloa voimanlähdettä mooppariin, niin nyt jätkät tietopankit auki!!!!
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 07:17
Kirjoittaja Galaxie61
noiulla vuosiumalleilla on vaan semmonen juttu että kone ei sais olla vanhempi kun auto. muistaakseni.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 08:24
Kirjoittaja Ville K
Jep, vähäpäästöiseen saa vaihtaa vähäpäästöisen koneen jos se on uudempi, tai omaa vähintään saman päästötason. Eli vanhemmankin koneen voi vaihtaa, jos päästötaso on sama.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 08:45
Kirjoittaja pete74
En haluu pilata iloa mut käyppä kysymässä konttorilta mielipidettä.
Mulle on ainakin sujuvasti valehdeltu et jos joku moottori on vähäpäästöiseksi luokiteltu ni sillon se on vähäpäästöinen ainoastaan siinä mallisarjassa, koska korimallin vaihtuessa muuttuu se koneen ympäristö eli yleensä ilmanputsari ja siitä lähtevät putket, pakoputkisto, yms. Ja tän takia noita vähäpäästösiä ahdinpelejä on hieman hankala saada leimattua yleismallisilla keulacoolereilla...
Loota on muistaakseni 4R70W jos ei ni sit AOD-E. Ei ainakaan AOD.
Noi on kaikki saman mittasia ulkomitoiltaan paitsi Lincolnissa muistaakseni siinä Mark jotakin oli vähän pidempi.
Just nyt en pääse mittaamaan ku on toi kalusto vähän hankalasti tallissa ja noita ylimääräsiä AOD:n kuoria tuli lahjotettua pois tossa kesällä.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 09:10
Kirjoittaja Firebolt
Mutta eikös Foordit ja kaikki muutkin (ainakin) -91 alkaen ole vähäpäästöisiä, ellei jo ennemmin papereissa lue että varustettu katalysaattorilla... Jotenki tolleen se on koulussa ny opetettu.
Ja eiköhä se lähes vakio ja miksei viritettykkin moottori päästöt läpäse, jos ei nii se on huonompi juttu ja jotain on menny vikaan. Noi OBD mittaukset tuli vasta 2000 luvun puolella, että sen suhteen päästömäärät on samat kun et uudempaan oo sitä konetta laittamassa. Ja myös toi on hyvä, että Jeeppis on -98 eikä -99, käsittääkseni sillon tarttis kaikkeen e- hyväksynnät, eikä oikeestaan mitään sais tehä...
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 09:32
Kirjoittaja Jones
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 09:39
Kirjoittaja SamiM
oka66 kirjoitti:2) onkos tässä toi AOD automaatti aski?
Todennäköisimmin on AODE. Kun löytyy O/D OFF -nappi kabiinista ja laatikon vänkärin puolelta sähköliitin ylöspäin, niin se on AODE.
AODE:ssä moottorin ohjausboksi ohjaa myös vaihtohetkiä ja turbiinin lukitusta eli TCC:tä (Torque Converter Clutch). Boksia ohjelmoimalla voidaan vaikuttaa laatikon käyttäytymiseen.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 09:46
Kirjoittaja Ville K
Nythän ei puhuttu siitä, mitä pakoputkesta oikeesti tulee, vaan päästötasosta joka on määritelty ko. moottorille joskus aikanaan, kuten esim. Pakujenkin täytyy täyttää euro 5 normit tän vuoden alusta, eli karkeesti et voi laittaa 2012 pakuun 2011 vuoden konetta, ellei se täytä euro 5 normia.
Ja toi mitä puhuttiin mallisarjasta pitää ihan paikkansa, mutta poikkeuksiakin on, olen itse tehnyt vähäpäästöiseen mallisarjan ulkopuolisen moottorin muutoskatsastuksen, onnistuu kyllä, paperisotaahan siinä jonkun verran on. Mutta on niitä sellaisia inssejäkin, jotka käyttää maalaisjärkeä, ja kun tietyt ehdot täyttyy ja muuten näyttää tehdastekoiselta, niin leimakin heltiää. Kannattaa kyllä ensin etsiä se katsastusmies, joka ei asiaa heti torppaa, ja hoitaa hänen kanssaan asia loppuun asti.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 11:47
Kirjoittaja NooB
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 12 Tammi 2012, 22:47
Kirjoittaja oka66
Olen kysynyt konttorilta tota moottorin vaihtoa ja on täysin sallittu jos tossa -94:ssa on EURO2 päästöt.
Moottorin koko käy just kun isoin jonka saan laittaa on 302,5 ja heposet 217hv, painon kans pitäis pysyy hyvin kurissa kun toi Jeepin oma 4.0L malmikasa painaa niin paljon.
Amc:n omista koneista ei oo löytynyt vaa sopivaa, ainut mikä siellä on varteen otettava on 4.7 V8 -99-05.
Jos oikein muistan niin eikös toi C4 tomaattilaatikko ollut aika lyhyt ja kestävä, muistelisin sellain kun kerran laitoin 302:sen + C4 Caprin keulille.
Kiinnostais kans toi fordin 4.6L 32v V8 laittaa keulille mut tehot paukkuu pahasti yli niin ei oo toivoa, vai mikä noissa on pienin tehosin?
Afr:n ja Svo:n kannet on tuttua osaa.
Olen myös kirjautunut AMC ja Jeep sivuille.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 31 Maalis 2012, 09:04
Kirjoittaja oka66
Tossa ois motti nyt irrallaan odottamassa muutoksia
Täytyy purkaa mosa ja kattoo mitäs kaikkee siihen on pistetty kun ei oo vakio imusarja, peltisarjat ja kansista ei oo vielä tietoo että mitkä on.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 01 Huhti 2012, 11:37
Kirjoittaja Lauri
Pakosarjat on ainakin ihan vakiot kuristimet.
Re: 5.0L V8 HO -94 mosan viritys? ja ym kysymyksiä
Lähetetty: 01 Huhti 2012, 12:44
Kirjoittaja oka66
Lauri kirjoitti:Pakosarjat on ainakin ihan vakiot kuristimet.
Pakosarjoissa on Ford motorsport laatat että tiedä häntä.
Jos ottaa pois noi pakokaasun kierrätys systeemit niin pääsekö päästöistä läpi katsastuksesta?
Oon kahen vaiheilla että kummat kannet tilais alu GT 40 tai ARF:t.
Meinasin tehä tosta koneesta samanlaisen kuin toi 340hv GT 40 pata