Sivu 1/4

pakoputki

Lähetetty: 31 Tammi 2005, 17:26
Kirjoittaja mika
onnistuuko tehdä pakoputki/tuplaputket ite.eli onko olemas putkea mistä tehdä ja kestää taivutella.

Lähetetty: 31 Tammi 2005, 20:15
Kirjoittaja Vee8
Toki, kyllähän ne tehtaankin putket taivutellaan, mutta jos ei ole putkentaivutusvälineitä, unohda koko juttu, saat valmiit niin halvalla haluamasi paksuisena, ettei ole mitään syytä alkaa väsäämään kotikeinoin. Esim. http://www.martelius.com/usa/usa.htm
Vaikkei listassa kaikkia Mustangeja olekaan, löytyy monenlaista putkea. Muitakin on, mutta ei nyt tule mieleen.

Lähetetty: 31 Tammi 2005, 21:55
Kirjoittaja GT-350
Jenkeissä V8 65-66 dual exhaust kaikki osat pakosarjoista eteenpäin 375USD, mutta siinähän tulee turhaakin osaa (se eka pätkä). Nyt olisi tarjolla el cheapo ratkaisu, kun tsekkailet niin hevosmarkkinoilla on myynnissä suoraan sopivat 2" peränylitykset/loppuputket, hommaat 2" änkkärit ja 3-4 metriä 2" suoraa putkea, muutaman 2" käyrän ja siitähän se alkaa syntyä. Reilulla satasella taidat pärjätä + pari kolme iltaa MIGin kaverina.

Lähetetty: 01 Helmi 2005, 18:32
Kirjoittaja mika
löytyy putkentaivutus lestit ja taivuttajaki

Lähetetty: 14 Maalis 2005, 16:16
Kirjoittaja 91GT
pahoittelen noviisimaista kysymystä mutta tässä tulee.

väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".

syy näin hulluun kysymykseen on että tää musti on mun eka v8 auto ja en tiedä miten vastapaineniden väheneminen vaikkuttaa tän kokoseen moottoriin jost alavääntöihin. ja toisaalta kun on eka v8 peli niin pitää saada kasin äänet paremmin esiin. tässä vaiheessa en myöskään ole varma säilyykö kone vakiona vai ei.

onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.

Lähetetty: 14 Maalis 2005, 18:13
Kirjoittaja Mexico65
91GT kirjoitti:Väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".

Onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.
Et tule huomaamaan mitään eroa tehoissa. Suurin muutos tapahtuu äänessä joka saatta aiheuttaa tuntemuksen kasvaneesta tehosta tai väännöstä.

Kaikki vaimentajat jytisee "revittäessä" jos konessa on jytinää.

Lähetetty: 14 Maalis 2005, 21:43
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Dynomaxin super turbot on ollu pari vuotta paikallaan mutta lähtee nyt IRS:sän takia pois. Ääni on asiallinen mutta maantiellä nopeuden ollessa noin 80km/h niistä lähtee aika kumea ääni joka osuu just siihen nopeusrajoituksen paikkeille ja tekis mieli ajaa vähän ylinopeutta kun ääni vaimenee jossain 95km/h paikkeilla. Äänen taajuus on sen verran matala että varmaan kumisee samalla lailla kovakattoisessa kun mulla avossa.

Lähetetty: 15 Maalis 2005, 11:03
Kirjoittaja stangrider
Ensiksi,ei ole olemassa mitään noviisikysymyksiä tai huonoja kysymyksiä.. Kaikki on aloittaneet jossakin vaiheessa..
Mielestäni tämä palsta on just sitä varten että voi kysyä ja tieto välittyy kokeneemmilta harrastajilta edelleen, toivottavasti!

Oma kokemus.
Dynomaxin ominaisuus on just toi resonanssi tietyssä nopeuksissa.
Hiljenee sitten kovemmalla nopeudella. Ajettava siis lakipykäliä hipoen
aina +14 :lol: yli rajoituksen..

Marteliuksella esim. lienee useampia vaihtoehtoja pöntöiksi.
Alkuperäisiäkin oli ainakin muutama vuosi sitten , mutta tietysti noista vapaavirtauspöntöistä on useita sovelluksia. Olisko Flowmastereissa
parempi ääni ja vähemmän resoa?
Kellä kokemuksia?

Lähetetty: 15 Maalis 2005, 12:17
Kirjoittaja Late
Omat kokemukset Dynomaxista ovat mullakin samankaltaiset kuin Stangriderilla ja NoNeed4Boostilla. Hyvät vaimentimet matalalla murinalla, mutta melko voimakkaalla kapean alueen resonanssilla. Vanhassa V8-Mustissa tuo resonanssi osui juuri 80-90 (n. 2000 rpm) nopeuteen, nykyisessä V6-Tauruksessa jyristää välillä 100- 115 (n. 2500 rpm). Kyllä sitä jyrinää aikansa kuuntelee ja pitää "urheilullisena", mutta pitkässä matka-ajossa saattaa ruveta harmittamaan... Korkeilla kierroksilla (5000-7000 rpm) Dynomax saa aikaan sitten tosi komean, kireän soundin.

Marteliuksen läpivirtausvaimenninta voin suositella lämpimästi. Thunderbirdissäni on äänenvaimennus hoidettu yhdellä isolla sellaisella. Ainakin nelisylinteriseen :oops: turbokoneeseen yhdistettynä se saa aikaan mehukkaan, matalan "isomman" koneen soundin (ei mitään tuning-pärinää!). Valitettavasti ei ole kokemusta läpivirtausvaimentimen äänimaailmasta yhdistettynä kasikoneeseen, mutta ainakaan se ei vastusta kaasujen virtausta.

Lähetetty: 15 Maalis 2005, 17:23
Kirjoittaja hannu
91GT kirjoitti:pahoittelen noviisimaista kysymystä mutta tässä tulee.

väheneekö alavääntö mitenkä paljon jos laittaa 91 5.0l koneen perään 2.5" catback putkistot vakion 2.25" putkistojen tilalle. eli cateista etiä päin. putki olisi summit racingin turbo vaimentajilla. toinen vaihtoehto on vaihtaa orkis putkistoon dynomax turbo vaimentajat koossa 2.25".

syy näin hulluun kysymykseen on että tää musti on mun eka v8 auto ja en tiedä miten vastapaineniden väheneminen vaikkuttaa tän kokoseen moottoriin jost alavääntöihin. ja toisaalta kun on eka v8 peli niin pitää saada kasin äänet paremmin esiin. tässä vaiheessa en myöskään ole varma säilyykö kone vakiona vai ei.

onkos jollain muuten kokemuksia noista turbo tyylin vaimentimista. mainostavat hiljasiksi pintakaasulla ja revittäessä sitten pitäs jytistä.

Macin 2,5" H-putki ilman katteja + Dynomaxin 2 1/4" kat-pack-paketti,toimii ja on "komeat" murinat (ei häiritsevät) ja pitäis tuoda n.10-15 hv lisää.Kokemusta on -91 GT:ssä

Lähetetty: 03 Kesä 2005, 18:48
Kirjoittaja 91GT
pitäs saaha offroad xputki jostakin. kaikki varmaan mitkä on ilmotettu sopimaan lyhkästen pakosarjojen kanssa menee orkkis pakosarjoihin.

dynomax ei taida tehdä olenkaan H/X putkia. merkkejä mitä löysin oli BBK, bassani ja magnaflow. BBK olis järkevän hintanen. olisko jollain heittää vielä muita merkkejä.

mistäköhän esim tota bbk:ta kannas kysellä.

Lähetetty: 04 Kesä 2005, 14:03
Kirjoittaja JaniC
HH-Performance IKAALINEN. Sinne vaan putkia asentamaan. Omat laitoin siellä. Hyvät tuli! Kiitokset Harrille ja Hannulle.

Jani
95' GTS

Lähetetty: 05 Kesä 2005, 17:14
Kirjoittaja Dervish
Omaani ostin BBK X putken ja pitkät pakosarja mielestäni sopivalla hinnalla Kajosvaaran Janilta kivitilasta Tampereelta.
Se ukko kyllä hommaa sulel roinaa ku menet ja sanot mitä haluat.

Palvelu mitä loistavinta ja niin edespäin 8)

Ainiin, Terveisiä täälä pohjoisesta, istun nyt Maaninkavaarassa vanhassa kyläkoulussa huomisaamuun saakka.

- Sami Partanen .

Lähetetty: 06 Kesä 2005, 12:03
Kirjoittaja 91GT
päädyin MAC pro chamberiin.

täytyykin kysästä tuolta tampereelta vielä hintaa. racers place tarjoo kohtuullisesti mutta saa nähä pystyykö kivitila vastaamaan hintaan.

Lähetetty: 07 Kesä 2005, 18:31
Kirjoittaja Fastback
Putkista puheenollen, jos valmiita mutkia haluaa, niin taivuttajia kyllä löytyy. Jyväskylässäkin eräs mestari taivuttaa lähes kaikenkokoista putkea ja häneltä löytyy "kuulataivutin" eli ei tule putkeen ryppyä. 2 mm seinämävahvuus on kohtuu hyvä pakoputkia ajatellen.