Sivu 1/1

Mach 1 konepellin maalaus vai teippaus

Lähetetty: 23 Joulu 2011, 11:15
Kirjoittaja Higgins56
olisi projektina 1971 Mach 1 ja maalari ehdotti konepellin mustan, puoilikiltävän koristekuvion teippausta - sanoi että kyllä nykyteipit pysyy.
Huolta aiheuttaa se , että ko maalattava alue pitää sisällään ilmanottoaukot ja niiden "scoopit" jotka ovat erillisä pellinkappaleesta taivutettuja.
Onko kellään kokemusta voiko maalauksen ko. alueella korvata teippauksella niin että on verrattavissa maalaukseen ja myös pysyy. Meneekö läpi jos yrittää museotarkastaa ?

Re: Mach 1 konepellin maalaus vai teippaus

Lähetetty: 24 Joulu 2011, 13:24
Kirjoittaja paltant.ponitalli
niitähän on erilaisia alk per. teippauksia ite halusin james bond gloonin eli kone peitto on kokonaan pää värinen "skoopit" irrotettiin ja vain 429 ram air teipit kyhmyssä helmoissa päädyin maalaukseen joka toteutettiin puolihimmeällä maalauksella,takaluukku ja loka suoja teipit lisäksi.auto näyttää leveämmältä ja matalammalta kuin tuossa kyhmy maalatussa mallissa.nythän mulla on toi race pelti joka taas kokonaan puolihimmeä eli vähän niinku BOSS väritys.

Re: Mach 1 konepellin maalaus vai teippaus

Lähetetty: 24 Joulu 2011, 13:37
Kirjoittaja PeteP
Varmasti onnistuu teipaamallakin hienosti. Pääasia ettei tee niinkuin jossain näkee et se musta on lakattu kiiltäväksi, silloin se on väärin tehty ja hemmetin ruma.

Re: Mach 1 konepellin maalaus vai teippaus

Lähetetty: 26 Joulu 2011, 02:48
Kirjoittaja raunoh
PeteP kirjoitti:Varmasti onnistuu teipaamallakin hienosti. Pääasia ettei tee niinkuin jossain näkee et se musta on lakattu kiiltäväksi, silloin se on väärin tehty ja hemmetin ruma.
Makuasia, mikä on ruma. Aikoinaan pystyi uuteenkin (siis tehdasoriginaaliinkin) tekemään oman maalauksen.

Olen maalauksen kannalla. Ellei maalari osaa, pitää vaihtaa maalaria. Joitakin vuosia sitten oli Mustang Monthly-lehdessä maalausohjeet, tämä on aiemmin ollut tällä keskustelufoorumilla esillä.

Re: Mach 1 konepellin maalaus vai teippaus

Lähetetty: 27 Joulu 2011, 09:31
Kirjoittaja Fastback
Teippaus ei ole sinällänsä kauhean edullista, ainakaan laatuteipein. Minä maalauttaisin ja jos maalarilta ei onnistu niin vaihtaisin maalaria. Olen Raunon linjoilla tuosta puolikiiltävästä, eli maalauttaisin todennäköisesti suoraan kiiltävämustaksi. Helppo hoitaa ja mun mielestä näyttää hyvältä. Jos auto menee mr-kilpiin niin kai se sitten kannattaa vetää puolikiiltäväksi. Mun auton konepellin mach maalaus on harmaa, joten en edes puolusta oman katiskan maalausteemaa. Mun autossa Mach maalaus on vedetty konepellin etureunan ylitse ja ihan tarkoituksella. Sitä ei edes nopeampi tajua, että on modifioitu, mutta noin se oli auton ollessa sininen ja samanlaisen halusin. Tää on taas näitä makuasioita, mutta mun mielestä MUN autoon se on noin parempi. Jonkun muun autoon taas se orggis on paras.

Teet niin tai näin, niin orggisnäköinen Mach 1 on yleensä poikkeuksetta hieno katsella. Nyt kun homma on ajankohtainen ja jos et kumminkaan aio museotarkastaa autoa jostain syystä, niin voishan ton konepeiton teipata kromiteipillä ja tehdä kylki & peräraidat samalla kromiteipillä. Auton tarttisi olla sitten tumma. Olishan erilainen ja helppo korvata alkuperäiskaltaisella jos joskus iskee mr-kuume.

Re: Mach 1 konepellin maalaus vai teippaus

Lähetetty: 27 Joulu 2011, 17:59
Kirjoittaja Homer65
Teet niin ko itestä tuntuu hyvältä ja pyyhit, muiden mielipiteellä, sitä yhtä paikkaa siellä vyötärön alapuolella :pehva: :vitsi: !!!

Re: Mach 1 konepellin maalaus vai teippaus

Lähetetty: 02 Tammi 2012, 19:40
Kirjoittaja PeteP
Juu ei väliä kunhan pysyt puolikiiltävässä :D kuten maalarisikin fiksuna asian hienosti ymmärsi :) Viimeistään silloin asian ymmärtää kun näkee livenä kuinka hemmetin iso ero siinä on.

Re: Mach 1 konepellin maalaus vai teippaus

Lähetetty: 07 Tammi 2012, 01:25
Kirjoittaja ROKI
Siihen kuvion maalaukseen on saatavana valmis sabluuna, joka levitetään siihen pellin päälle ja poistetaan sitten heti maalauksen jälken.